Forum > Färdiga produktioner

equality - SulkIV

<< < (7/15) > >>

Tokai:
Lyckades äntligen ta mig igenom box.net...

Snyggt rumsljud säger jag direkt.
Var är sången? är nästa tanke 
Kalas piano när det kommer in, den ersätter sången lite. Får mig att tänka lite på Norah Jones, samma sound och spel
Gitarrspelet är mycket bra både som spel och ljudupplevelse

Wernborg:
Åh. Kalasbra detta. Superskönt arr minsann. Och akkeguran låter ju finemang  ;)

Pianot blir (tycker jag också) att betrakta som något slags lead när det kommer in. Fram till dess känns det som ett intro. Mycket bra men lite långt. Några blå toner i pianot som stör det annars så jazz/blues-befriade tonspråket.

Tycker du ska fila på lite tydligare teman. Kanske på gitarr. Kanske på sax om det finns att tillgå? Du hör säkert melodierna jättetydligt i ditt arr, men jag tror på att arra så att melodin inte behöver trängas på samma sätt.

Mycket, mycket bra. Och alldeles för kort också förresten. Fila, fila, fila....

Kornstad:
Som vanligt kommer det sköna toner ifrån dig.    ;)
Har bara lyssnat på version 3 och gillar den skarpt.
Jag tycker att låten är skön utan sång, men den hade blivit en riktig höjdare med sång tror jag.
Tycker som tidigare talare att du har en skön röst som passar väldigt bra till den här typen av musik och skulle inte vilja byta bort den mot ngn annan faktiskt. 

Det hade varit jättekul att sjunga en av dina låtar, men jag har inte alls den typen av röst så det skulle göra din musik rätta på samma sätt som du själv gör. Tycker den texten som föreslogs i tråden var riktigt bra faktiskt och den kändes "rätt" till musiken.    Hoppas mycket på en version 4 med sång också.   :)

equality:
Har en omöjlig "IT-situation" här i Göteborg med den enda hotell-datorn placerad framför den enda hissen. (Dagens I-landsproblem). Kul att du gillade reverbet Tokai och allafina rader från övriga. Jädrar vilken snygg, finstämd låt Kornstad som jag hörde sent, sent härom natten. Återkommer när jag kommer hem. Thnx again alla!

Rattlesnake:
Det låter fantastiskt bra om det här. Organiskt. När som helst anar man att Cat Stevens skall börja sjunga. Pianot lyfter låten och ger den variation precis när det annars skulle kunna bli lite upprepande. Gillar att låten har lite svårt att bestämma sig för dur eller moll.
Slutet var lite konstigt. Gitarrerna klingar fint! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion