Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Back to the source of origin
equality:
Amen. Imponerad av denna. Vilket bygge! Fint tema som kommer igen trots alla (sköna) utflykter. Kul att höra denna igen.
asti:
Första gången jag hör detta och det ger mycket Beatlesvibbar! :wub:
Precis som många andra säger tycker jag sången kan förbättras - kanske genom att lägga på lite stämmor här och var och ev lite "Lennon"-reverb/delay.
Lyckas du med det kan det här bli en riktig favorit! Väldigt varierad låt vilket gör att den håller för många lyssningar! Förstår att den tagit tid att göra.
Tokai:
Det var ju överraskande att den här kom upp igen! Har gjort en del ändringar sedan sist men sången är som den är. Det här med Lennon eko vet jag inte. Vill inte att ska vara för mycket Beatles. Faktum är att jag inte alls hade Beatles i tankarna när jag gjorde låten; Beatles är bara helt enkelt en del av mitt musikaliska arv, mitt musikspråk sas. Nej, inspirationskällan var snarare 10cc, Beatles arvtagare som jag ser det. Vad gäller sången igen så har jag länge tänkt nångon annan att sjunga den, hans namn börjar på k. Tror jag har frågat men känt mig osäker på låten. Som sagt, många års trixande kring arret. Själva låten har varit klar i huvudet länge men inte vetat hur den skall framföras. När jag till slut fick till det gick det ganska snabbt att få ner den.
karl:
Kalas låt, låter mycket brittiskt nice ...som sas lite innan kanske lite XTC harmisar men också 10ccvibbar hör jag, tycker b-temat är skitsnyggt...men vad hände på slutet? tvärt avhugget?
Bra låt.../ k B)
Tokai:
Hej k.
Det där med avhugget slut fattar jag inte, Har lyssnat igenom nu som den ligger på KR och hittar inget konstigt, bortsett från "ylandet" som mahan beskrev det - det är borttaget i alla fall ( i min dator)
tnx för lyssning
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida