Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Back to the source of origin

(1/6) > >>

Tokai:
ARTIST: Staffan Widmark
LÅTNAMN: Back to the source of origin
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: 4.50 sisådär
KOMPOSITÖR: Jag
PRODUCENT: Jag

Omarbetad 2009-10-08

Har jobbat med denna låt i flera år, men nu får det vara bra. Nu får det bli som det är: ------------------------------ Lyssna

flabb:
Låter bitvis som XTC, fast de brukar ha lite mer stämsång eller minns jag helt fel,
låter bra hursomhelst, bra hantverkat' :)
Kul med det 'glada' breaket vi 01:57 ca  :lol:
Försökte lyssna på texten vid andra lyssningen men tappade fokus, lät bättre nu,
växer med antal lyssningar (som Staffan Hellstrand), sparar, bra jobbat, lycka till
med nästa låt!  :)

Aettan:
Ja det låter bra men man skulle vilja ha texten oxå för sången blir lite i skymundan ibland och jag får ett intryck av att den och dess innebörd är det som det handlar om i den här låten. Gillar låten skarpt så missförstå mig inte nu.

Emulator:
lite i samma tänk som strawberry fields känner jag, fast mer återhållet. Snyggt dock.

Du har några takter ensamt rhodes/wurli/något i början. det är starkt. låt det gå några takter till ensamt...låter fantastiskt bra.

tycker den sökande sången fungerar bra till detta. Vore intressant med en dubb en oktav upp här o var?

Jag har givit låten en (1) lyssning, och den känns aningen splittrad. Dock tror jag att den kräver ett par lyssningar för att uppskattas som en helhet.

Snyggt jobb iallafall!

max:
Låter välgjort det här. Skön låt med oväntade vändningar :)
Gillar blåset, blir maffigt med det!
Tror detta är en låt som växer med antal lyssningar som emu skrev.
Bra gjort!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion