Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - Lullaby
Harmonica mike:
--- Citat från: Caroline skrivet 09.06.2008, 21:37:26 ---Hej!
Nu är det gjort...här skaffat mig en användare!
Ville bara tacka för all feedback vi har fått på den här låten!
Det värmer. :wub:
/Caroline (som sjunger i "Caroline & Max)
--- Slut citat ---
Trevligt Caroline att du hittade hit.
Jag gillar din röst,vilket du säkert läst tidigare..Varmt välkommen skall du vara till en bra gemenskap runt musicerande och låtsnickrande teknik nissar..Presentera dig gärna under medlemmar fliken..så fler får hälsa dig välkommen.
Mvh
Micael
max:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.06.2008, 22:30:55 ---Tjabba Max Å Carro.
Det mesta är sagt om denna.Lite egna funderingar kan jag bidra med.
Under introt så tror jag det skulle vara snyggare utan baskaggen i kompet..Små snygga fills med lätta cymbaler som glider runt lite..Sen när det drar igång - ja då är det bara att ösa på.Tycker att baskaggen förtar lite av den vackra stämning som Caroline målar upp med sin röst.Möjligen kan jag tänka mig nåt liknande när det lugnar ned sig lite senare under låten oxå..Virveln är lite låg..
I övrigt så tycker jag att ni är väldigt nära med denna..Det låter helt ok om lir och mix.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tjena och tack för kommentarerna!
Har skruvat lite på trummorna nu. Tog bort baskaggen från verserna och höjde virveln ganska mycket :)
Ändrade lite på gitarrerna också höjde de spår som inte distade så mycket och sänkte de andra. Men det blir nog till att spela om de senare ändå med en annan inställning på Voxen :)
Ha det!
max:
--- Citat från: Hellpig skrivet 09.06.2008, 21:23:41 ---Bra utfört o i mina öron en bra och klar mix. Har inte så mycket mer att säga (men tycker att man skall skriva något när man lyssnat i alla fall!).
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och för att du skrev ett par rader om vad du tyckte, det uppskattas!
Ha det gött!
Harmonica mike:
Hej igen Maxen å Carro.
Jo men nu funkar introt kanon!! Riktigt snyggt utan baskaggen.Rockdelen därefter är oxå grym!
Nästa lugna parti..Kanon!
Lyssnat igenom låten strax,hittar bara ett "nits"..Nits och nits..Virveln kunde varit lite högre..Smaksak kanske,jag gillar när man känner pulsen från den i musiken. Den hörs men lite mer tryck hade jag önskat..Låt dom andra oxå tycka till lite innan du ändrar,jag kan ju ha fel..
Bra jobbat!
Mvh
Micael
max:
Gött att introt blev bättre :)
Hittade "felet" som gjorde att det distade, det var en inställningsratt på tonelaben som jag dragit upp för mycket. Output-signalen blev inte för stark men det distade fel ändå..
Nu är iaf gitarrerna omspelade och jag tror att all digital dist är borta nu. Har höjt virveln och försökt feta till den lite grand :)
Ta gärna en lyssning om ni orkar :)
Ha det!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida