Forum > Demolåtar
Hem till Skattungbyn (eller fäbodjäntans undergång) - ny version. Nu med mord!!!
Wernborg:
--- Citat från: Eko skrivet 08.08.2008, 00:17:51 ---Jepp - nu låter det riktigt bra med duetter och körpålägg och av någon anledning stör mig inte trummorna alls nu - har jag vant mig eller....?
Ser fram emot nästa.
Eko
--- Slut citat ---
Va bra. Japp, nästa version kommer.......
--- Citat från: David ---Hello musiclovers
hör att du inte klippt nått i NHfilen, man skulle kanske klippa bort lite i början ( eller spela in en bättre fil )
tycker det låter fint, kul att den kommer vidare!
fiolspelamanslaget jag har på kammaren väntar otåligt på att jag ska spela in dem , så snart så
nog om mig, kvinnostämman kommer in fint och ballanserar upp mannen.
--- Slut citat ---
Precis. Har inte klippt eller redigerat alls nu. Tänkt mer som en försmak inför nästa version där förhoppningsvis spelmanslaget är med och lirar.
--- Citat från: Rattlesnake ---Introt ger en ju sköna 60-talsjazzvibbar. Och vad det än är, så låter det Hammond, typ Bosse Hansson. Melodin är riktigt smittande, jag liknar den lite vid Sinclairsvisan, som jag tycker är otroligt vacker.
Visst är det en polska med dess starka betoning på ettan och trean. Fast slutklämmarna kanske är hambo...? Äsch, jag vet inte, har aldrig riktigt begripit skillnaden. Häftigt ändå med den sugande takten, som att rulla ett ovalt hjul.
Texten går inte riktigt fram, det känns som att arret är lite för rörigt. Varje gång jag försöker lyssna på texten så hör jag något som pockar på uppmärksamhet. Men bra sjunget, det låter skönt proggigt. Lite lågt mixad sång, men tycker att det skall vara så, är också en del av progg-känslan.
Basen vandrar lite mystiskt, lite nära atonalt ibland. Tycker den låter lite ostämd också.
Oj, vad trummorna låter akustiska, är det verkligen en plugg? Låter som ett riktigt set mickat med två mickar. Och är det distad gnol ute i kanten?
Ja, det är intressant att lyssna på detta. Traditionellt så det förslår, men samtidigt annorlunda. Hedningarna gör också såhär, fast på ett helt annat sätt som känns utnött. Det här känns fräschare. Men samtidigt låter det sökande, som att det inte har "hittat hem".
Gillar inte såna där slut, hoppas vi får höra ett riktigt. T ex en ständigt upprepad fras som dubbas av fler och fler instrument samtidigt som det tonas ner och mättas av bandekon. Mumma!
--- Slut citat ---
Vilket skönt inlägg. 1 plus.
Kul att melodin går hem. Jag lär mig aldrig heller vilken dans som är vilken. Hmm, det uppfattas som proggigt alltså. Va synd :lol:
Trummorna ja. Det är Independece Free som trummar om jag inte minns fel. Har inte projektet uppe nu.
Tanka hem här: http://www.yellowtools.us/cp21/cms/index.php?id=842
Håller med dig om Hedningarna. Har en platta med dom, men får bara huvudvärk av den.
Slutet är inte slut utan bara klippt eftersom slutet inte är arrat ännu, men det ska bli lite solon där och sen på med en refräng till kanske.
Rattlesnake:
--- Citat från: Wernborg skrivet 11.08.2008, 22:44:59 ---[
Trummorna ja. Det är Independece Free som trummar om jag inte minns fel. Har inte projektet uppe nu.
Tanka hem här: http://www.yellowtools.us/cp21/cms/index.php?id=842
--- Slut citat ---
Underbart, jag har letat efter trumljud som låter mera replokal och mindre studio. Och så ger du oss ett helt gratis! Det var värt en tumme!
Emulator:
Verkligen folkligt. Och snyggt gjort. Lite dubbar här o var som är lite otajta...men det skall de väl kanske vara här antar jag...
Skitsnyggt. inget övrigt att tycka egentligen...sugen på att låta ella fits gerald kliva in lite och göra en fortsättning. Fäbodvallarna i dalarna är fyllda med gamla bilar och skrot nuförtiden har jag sett. knätofselectronica?
:)
Dividend:
Det är bra framfört. Mycket bra. Ogillar dock kompositionen, inte för att den är objektivt dålig, utan för att den är subjektivt, varför jag inte är i stånd att bedöma dess kvaliteter på ett adekvat sätt..
Så illa är det... Vad sjutton sysslar du med W? ;)
Såja, nu får jag springa och gömma mig ;)
Bra text och bra framfört. Tål dock inte ronja-stuket. Sorry. INte mycket att bry sig om...
Wernborg:
--- Citat från: Dividend skrivet 23.08.2008, 00:36:49 ---Det är bra framfört. Mycket bra. Ogillar dock kompositionen, inte för att den är objektivt dålig, utan för att den är subjektivt, varför jag inte är i stånd att bedöma dess kvaliteter på ett adekvat sätt..
Så illa är det... Vad sjutton sysslar du med W? ;)
Såja, nu får jag springa och gömma mig ;)
Bra text och bra framfört. Tål dock inte ronja-stuket. Sorry. INte mycket att bry sig om...
--- Slut citat ---
Lugnt. Smaken är som ....
Du hittade ingen jobbigt basfrekvens eller nåt att kommentera istället då... (hänvisar till privat msn-chat......)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida