Forum > Demolåtar
Hem till Skattungbyn (eller fäbodjäntans undergång) - ny version. Nu med mord!!!
Wernborg:
Cykeln: Visst är det fint med nyckelharpa.
Freddy: Den perfekta midsommarlåten. Kul. Tack. :D Men vad är det för fel med splash :angry:
:D Håller med dig. Får skruva om den lite....
Eko: Det är meningen att trummorna ska vara inte helt traditionella. Åtminstone inte till soundet. Så jag vill att de ska bryta av och göra min hyfsat traditionella melodi till något modernare. Det var även tanken med synten som en del får till orgel och en del till syntflöjt. Det var ju mindre lyckats iofs så det blir nog enmansspelmanslaget där istället.
Emu: Taxi myxi. Jotack det vore spännande att höra Orsa spelmän på denna.
Hmike: Mixen är ingen mix utan Davids slaskmix av sin egen slasktagning. Det ska både spelas om och mixas. Kul att du tycker sången funkar. :)
Clemens: Kul att den förpliktigande musiken funkar. Tack. Håller med, det blir nåt helt annat när det kommer in akustiska instrument som inte är dom vanliga rocksättningsinstrumenten.
Eddi:
Ok Wernberg om det var meningen att trummorna ska vara brytande så är det väl bra då. Om jag sedan inte fattar varför så är det väl mitt problem :D
Rock on
Eko
Wernborg:
--- Citat från: Eko skrivet 27.06.2008, 00:20:12 ---Ok Wernberg om det var meningen att trummorna ska vara brytande så är det väl bra då. Om jag sedan inte fattar varför så är det väl mitt problem :D
Rock on
Eko
--- Slut citat ---
:lol:
En kontrast är väl det jag försöker få fram. Sen om det är bra eller inte är ju en annan sak ja.... :lol:
equality:
Jajjemän, ett lyft. Gillar fusionen mellan gammalt och nytt. Låter dessutom skönt live med aula-reverbet. Svänget finns där. Sången måste upp 5 dB alla gången och trummorna då också ner något liksom några väl våldsamma nyckelharpcrescendon. Bra lir annars. Jäkligt fyndigt att hålla kvar refrängmelodin i en sångröst där långt bort till höger i andra versen liksom dur-moll-växlingarna i refrängen.
Dividend:
Lyssnar på senaste versionen, kan ärligt talat säga att jag aldrig hört något liknande, inte ens Merit H. Garmarna kanske...
Har svårt att uppfatta sången, även om jag läste cykelns skriverier. Artikulation otydlig? ELler kanske bara skall upp i nivå?
Nån som kan förklara varför svensk folkmusik i modern tappning alltid låter på ett visst sätt? Följer ett visst mönster, med betoning av vissa noter i följden, takten osv. Lånade nån gång en skiva med inspelningar av en gammal gumma som kved och jojkade, som bevaras av historiska skäl. Från förra seklet. MEn inte fasen lät det som det här :) Tror helt klart på att ronja-folkmusik uppfunnits av nån professor på 50-talet :) DAvid?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida