Forum > Demolåtar
vilken version???
karl:
Tnx Wernborg för konstruktiv kritik och kul att du tror på en liveversion också...du har säkert rätt beträffande tonhöjd...version 2 är en halvton högre än 1:an samtidigt som det blir lite mer uttryck ju högre det blir ..ja,det finns ju gränser naturligtvis...jag tror det verkar som det blir en hybrid mellan dom två..men kul att du tycker om tonspråket...kanske ett bra gitarrsolo såsmåningom?
Allt gott / karl
cykeln:
Mycket bra låt. Skön melodi, fina harmonier och bra text. Vackert och lite sorgset uttryck. Vid en första lyssning är 2an lättsammare och snabbare, snygga gitarrer, lite tunnare ljudmässigt - mer livestuk.
Lyssnar på 1an igen. Jo jag gillar nog den bättre – bättre tempo, ljud och sång som är riktigt varm och nära – Bra! Fin orgel här.
Kanske det är något mycket som pågår samtidigt – kan tänka mej en vers eller ett stycke med bara sång, gitarr, bas.
karl:
tnx Dividend....det lutar ju åt ettan märker jag och kul att texten ändå funkar för dig i bägge...kul också att du tycker det låter karl...har ju en del influenser jag också men som kanske är en smältdegel av det som kommer fram...5/5 Stort Tack... / karl
Clemens:
Hej Karl!
Version 1 funkar bäst tycker jag. Orgeln skulle jag försöka tunna ut så den kan ligga långt fram i alla fall. Din sång kommer automatiskt fram då utan att behöva höja volymen..kanske lite längre bak med orgeln ändå..Skulle också satsa på ett lite
stadigare trumkomp eftersom andra saker rör sig mycket.. behövs inte mer trummor för den delen bara lite rakare så man kan hänga upp rytmen på nåt...
stajo:
tjena karl
Tycker det lutar åt version 1. Version 2 kändes lite stressande, kan ju bero på att jag hörde 1'an först. Vidare tycker jag att det är en fin melodi och text, härligt med svenska. Arret känns väldigt på hela tiden. Lite mer avskalade partier skulle nog i mina öron ge lite mer variation annars så är det en vacker ljudbild du målar. Orgeln är snygg, sången låter lite avlägsen.
Gott
/staffan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida