Forum > Demolåtar

vilken version???

<< < (3/6) > >>

karl:
tnx cykeln....på tvåan körde jag bara sång och gitarr inspelat samtidigt rakt in och det är kanske det som gör det till "livekänsla" sedan la jag på det ena och det andra men det kanske är läge att skala ist...kul att du tycker om...
Allt gott /  karl

--- Citat från: cykeln skrivet 06.06.2008, 15:37:10 ---Mycket bra låt. Skön melodi, fina harmonier och bra text. Vackert och lite sorgset uttryck. Vid en första lyssning är 2an  lättsammare och snabbare, snygga gitarrer, lite tunnare ljudmässigt - mer livestuk.
Lyssnar på 1an igen. Jo jag gillar nog den bättre – bättre tempo, ljud och sång som är riktigt varm och nära – Bra! Fin orgel här.
Kanske det är något mycket som pågår samtidigt – kan tänka mej en vers eller ett stycke med bara sång, gitarr, bas.

--- Slut citat ---

karl:
tnx Clemens och stajo....ja, jag ska greja till åt version 1 hållet....tack för konstruktiv kritik...
Allt gott /  karl

Markus Broberg:
"Och jag la mig aldrig ner
utan att känna först på skuggorna ett slag
Nej jag la mig aldrig ner
utan att se igenom mörkret nån slags dag"

Väldigt vackert:)

Jag tycker version 2 är mer orginell, kör hårt. Känns som att sången ska upp mer och att ljudbilden är rätt platt?
Lägg en fin kör på refen kanske?

Skitbra låt:)

karl:
tack Markus...ska lägga ut åt sidorna ...kul att du gillar...
/ karl

jay thomas:
Tjo!
Det här var Gabriel på svenska, helt enkelt lysande!  :) Gillar version 2 allra bäst, tycker ingredienserna "kokar ihop" bättre i den.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion