Forum > Färdiga produktioner
Flabb - Semesterblues
flabb:
Oj vilka snälla kommentarer, det var kul, tack så mycket :wub:
freddy: ja stämmer bra - så värst många bluestolvor har man nog inte i sig, haha :)
Plinka: kanske det *bankar i taket på raggarbilen* ;) jo efter en lång period av SRV-lyssnande plus i kombo med semester, värme, en bärs så kan resultatet bli så här från en amatör - vad gäller sången så är det nån slags knasig humor som färgar text o stil B)
Aettan, tack! skall försöka komma ihåg det erbjudandet om jag fastnar nån gång :)
H.mike: tack, jo jag har lyssnat lite på några av dina grymma alster, kul att en insatt gillar det. Nja du är nog lite snäll vad gäller mix iaf ;) Det är min dotter på 12 som jag lyckades få med o köra, det svåra är bara att få henne att ta i lite mer, men när man själv inte kan sångteknik värst bra är det svårt att lära ut :rolleyes: Min grabb i målbrottet var med på ett hörn i början av låtet, min sambo totalvägrar alltid, trots att hon är skolad! Eller är det därför? :blink: :D
Rattlesnake:
Kanonbra, gillar det bluesiga soundet om trummor och sång. Lite laid-back sång kanske, men det blir ju så på semestern. ;)
Jag reagerade lite på basmuller i början, men jag tror inte det är fel i genren att trummor och bas konkurrerar om basfrekvenserna och att det är mycket rum även på dessa.
Gillar verkligen variationerna i kompet mot mitten/slutet, det ger en enastående livekänsla.
Tyckte inte ditt festivalbidrag rockade värst, men det här är nåt helt annat. B)
flabb:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 05.06.2008, 11:51:01 ---Kanonbra, gillar det bluesiga soundet om trummor och sång. Lite laid-back sång kanske, men det blir ju så på semestern. ;)
Jag reagerade lite på basmuller i början, men jag tror inte det är fel i genren att trummor och bas konkurrerar om basfrekvenserna och att det är mycket rum även på dessa.
Gillar verkligen variationerna i kompet mot mitten/slutet, det ger en enastående livekänsla.
Tyckte inte ditt festivalbidrag rockade värst, men det här är nåt helt annat. B)
--- Slut citat ---
Tackar, kul att du tyckte det rockade :)
Det är billig aku-nylon-gura i början o slutet inspelad i rum utan speciell ljudisolering så det kanske kommit in muller därifrån, ja man kanske bara skall sjunga semesterlåtar, typ semestersoul, semesterrock, semestermetall osv, lite a la "semester fur alle" hi-hi
cykeln:
Kul! Det är lite ”Klippans centrum” om igen!
Riktigt gungande sommarblues. Gott spel, fränt ljud.
Det klassiska riffet låter nyputsat och fint i solen – mycket live över detta!
Mer blues åt Folke
flabb:
--- Citat från: cykeln skrivet 05.06.2008, 18:00:15 ---Kul! Det är lite ”Klippans centrum” om igen!
Riktigt gungande sommarblues. Gott spel, fränt ljud.
Det klassiska riffet låter nyputsat och fint i solen – mycket live över detta!
Mer blues åt Folke
--- Slut citat ---
Anar att det är Torsson som menas, ett band jag missat faktiskt, vet inte hur jag skall tolka det,
men jag tar det positivt ^_^
Kul att du gilla't, jag får nog lägga upp fler låtar nu när jag får så mycket positiva ord och övermodet växer :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida