Forum > Färdiga produktioner

Flabb - Semesterblues

<< < (4/5) > >>

stajo:
Denna gjorde mig på gott humör :). Kanske inte det mest varierade arret men det funkar och känns lagom opretentiöst. Gillade den avslappande (eller vad man säger) texten.
Din röst passade bra och jag kom faktiskt också att tänka lite  på Torsson.

flabb:

--- Citat från: stajo skrivet 06.06.2008, 12:11:17 ---Denna gjorde mig på gott humör :). Kanske inte det mest varierade arret men det funkar och känns lagom opretentiöst. Gillade den avslappande (eller vad man säger) texten.
Din röst passade bra och jag kom faktiskt också att tänka lite  på Torsson.

--- Slut citat ---

Kul, då har man lyckats om man gjort musik som gjort någon gott, tack för lyssningen :)

Dividend:
Lite chuck berry, som Tokai sa...

Låter bra, dock får jag tanken att det vore nåt Eddie MEduza kunde satt ihop, men det är bara en tanke som dök upp. (Hans låt "såssialdemokraterna" bygger väl också på en chuck berry låt? Johnny b goode.. Väldigt lik iaf.)

Kan gilla det, men sitter inte och diggar heller..

SKön låt i vilket fall.. :) Tycker instrumenten känns tydliga i ljudbilden, dock inte läst några andra kommentarer än Tokais, som råkade dyka upp ;)

flabb:

--- Citat från: Dividend skrivet 06.06.2008, 14:44:52 ---Lite chuck berry, som Tokai sa...

Låter bra, dock får jag tanken att det vore nåt Eddie MEduza kunde satt ihop, men det är bara en tanke som dök upp. (Hans låt "såssialdemokraterna" bygger väl också på en chuck berry låt? Johnny b goode.. Väldigt lik iaf.)

Kan gilla det, men sitter inte och diggar heller..

SKön låt i vilket fall.. :) Tycker instrumenten känns tydliga i ljudbilden, dock inte läst några andra kommentarer än Tokais, som råkade dyka upp ;)

--- Slut citat ---

Chuck Berry, ja wow, tar det som positiv kritik  ^_^
Eddie, haha "i handsfacket, under starkölena", ja inte nåt man lyssnat mycket på kanske ;)
Ja låter det likt så är det omedvetet, tack för lyssningen :)

max:
Härligt med blues!
Gillar strataljudet och blues licket som är introt och som återkommer senare. Låter lite SRV om det - trevligt!
Kul att du sjunger på svenska, inte ofta man hör svensk blues tyvärr.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion