Forum > Färdiga produktioner
Flabb - Semesterblues
Wernborg:
Härligt.
Arret haltar lite här och där tycker jag. Några i mitt tycke omotiverade stopp som gör det tror jag.
Tycker du sjunger iskallt. Jättebra.
Låten ja... det är en blues liksom. Vissa dagar tycker jag blues är störtskönt och vissa dagar bara bakåtsträvande gubbigt och omodernt. Idag var det skönt. :)
Mumsigt riff.
flabb:
--- Citat från: Wernborg skrivet 05.06.2008, 18:32:39 ---Härligt.
Arret haltar lite här och där tycker jag. Några i mitt tycke omotiverade stopp som gör det tror jag.
Tycker du sjunger iskallt. Jättebra.
Låten ja... det är en blues liksom. Vissa dagar tycker jag blues är störtskönt och vissa dagar bara bakåtsträvande gubbigt och omodernt. Idag var det skönt. :)
Mumsigt riff.
--- Slut citat ---
tack :wub:
Tokai:
Inte så mycket blues, tycker jag, mer att det låter som Chuck Berry.
Jag tycker rumsljudet är ok men inte. Svårt att förklara. Är det ett reverb eller mikar i rummet?
Jag gillar verkligen gitarrspelet. Låter som en 12-strängad. Kan det vara Variax?
Sången är cool, och det funkar bra.
sixties:
låter bra, gillar gitarr ljudet, sången funkar bra. tänker lite på Traste och superstararna.
http://www.myspace.com/trastesuperstararna
upp med fler låtar!!
flabb:
Tokai: rumsljudet är lite blandat, nylongura i början inspelat i vanligt litet oisolerat rum, typ mini-kontor,
sången inspelad in mot öppnad garderob i annat rum, jag har nyligen läst det är bättre ha garderoben bakom sig än att sjunga rakt in i det dämpade, kanske nåt att prova :) Det är för övrigt Fenderstrata in i Logic, kanske hade jag GR2 då annars är det Logic eller Garagebandljud, på dem är det möjligen lite annat rumsljud, ja lite rörigt kanske, men man lär sig nåt varje dag (och glömmer annat :P )
Sixties: kul :) Fler låtar?, mja jag kan alltid lägga upp låten jag kom sist i en viss punkfestival i annat forum, nja? ^_^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida