Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marruschka - Översättarvals från Småland (fd Bland träden)

<< < (14/17) > >>

Dividend:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.08.2008, 19:14:28 ---börjar med dej Divi: vaddå lågvattenmärke, här pratar vi om ett grundligt understatement ;) Det här stycket är nog ett av de vackraste jag hört, helt fantastiska harmonier som det är tacksamt att få sträcka ut på, melodin bara kom med en gång, en stark indikation på att det är bra musik :wub:

--- Slut citat ---

Tack Marrr, det värmer!

perrra:
Tjena.

Älskar dessa stråkar ... så vackert så det finns inte .

Men... nu ska jag förstöra lite för den som sjunger.

Jag tycker sången är skitbra, det är inte det .

Men jag skulle hellre se detta som HELT instrumentalt, och göra om det till typisk "filmmusik" .
Uppbyggnaden är ju underbar, och pampa till det med "orkestergrejer" som trummor, mer maffiosostråkar o allt, så har du ju ett perfekt filmmusiksverk!

Skitbra, men gör om det till filmmusik.. mitt tips :)

/Perrra

Dividend:
Hej Perrra!

Angående sången så är det så att den är en av (maximalt) 3 stämmor, jag kan tänka mig att det kan verka komplicerat för nya lyssnare när sången läggs på "ovanpå" 2 andra. Tror nån extra lyssning kan fixa det problemet för de flesta ;)

Tack för comment och feed! :)

Dividend:
Så då blev den klar!

Vi tar emot comments, klagomål och lovprisningar angående allt! :)

Vad är nytt?

Lätt delay på Marr's sång (tack för idé Freddy tror jag), mindre reverb i övrigt, ny instrumentering, velocityjusterad för enastående orkesterrealism!; Dividend spelar piano mm mm (och han håller sig inom skalan mestadels! tack Memph) kort sagt EN DUNDERMIX!

:D
(Låten finns i trådhuvudet...)

Schecter:
mums  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion