Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marruschka - Översättarvals från Småland (fd Bland träden)

<< < (12/17) > >>

Dividend:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.06.2008, 19:59:49 ---
Ja musik som går utanför tänkta (eller bestämda) ramar finns det tack och lov gott om.
Det här stycket är en intressant mix och symbios. Jag kan inte säga varken bu eller bä eftersom jag saknar referensramar i sammanhanget. Efter en lyssning vet jag att jag ska komma tillbaka och lyssna mer.

--- Slut citat ---

Oki. :) Kul att du tog dig tid!
Sätter mig och kollar pianot slutgiltigt (ang tänkta ramar) när JayT mixat klart. Eller det verkar i och för sig lite omvänt  :unsure: , får kolla med honom.  Det jag vet är att det blir nån veckas fördröjning på sista versionen.

Dividend:
Slänger upp ny version här!

Bör mer göras? :)

I trådhuvudet finns både JTs och min "snabb"-mix...

Marruschkka:
Jajamänsan..nu är det ordning på min B1...har varit fruktat jobbigt att få ordning på detta med inställningar, men nu så funkar det, och det tackar jag framförallt EMU för, J.T samt Stajo och H.M...vilka klippor ni är :P

Nu är iaf jag nöjd med sångljudet.

Stort tack :P

/Marr

Harmonica mike:
Tjou(Var f-n är Mahan?).

Lyssnar på Mediaspelarens verre,tror det är din mix.Skall lyssna på Jt:s oxå strax..

Förundras av hur vackert detta har blivit..Nu finns det ingenting som jag tycker stör eller oroar,allt flyter på fint.Jag efterlyste text i ett tidigare inlägg,men nu vette fanken om det behövs.

Saknar ord,sitter och morgonfikar och drömmer mig bort till denna underbara musik.

Ruskigt vackert detta.

Edit: Lyssnade på Jt:s mix.Kanske lite hårdare reverberat än din verre.Tyckte jag hörde en falsk not på Marias sång i den verren.Annars så låter den oxå bra,men jag föredrar nog din mix.Sången är oxå lite för hög tycker jag i den verren,vidare så är låten lägre mastrad.Maria kommer in lite häftigt i den mixen oxå.
En lättare automatisering precis vid ingången på/av sången hade varit snyggare.

Mvh
Micael

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.08.2008, 07:44:39 ---Tjou(Var f-n är Mahan?).

--- Slut citat ---

Tjou! (Han är omkring :) Semester tror jag han sa.)

--- Citera ---Lyssnar på Mediaspelarens verre,tror det är din mix.Skall lyssna på Jt:s oxå strax..

Förundras av hur vackert detta har blivit..Nu finns det ingenting som jag tycker stör eller oroar,allt flyter på fint.Jag efterlyste text i ett tidigare inlägg,men nu vette fanken om det behövs.

Saknar ord,sitter och morgonfikar och drömmer mig bort till denna underbara musik.

Ruskigt vackert detta.

--- Slut citat ---

Kul att det funkar och flyter :) Den funkade bra i ursprungsutförande men Marr skall ha speciellt tack.. Det finns två stämmor som harmoniserar fint från början i låten, och då kommer Marr som från ingenstans och lade en tredje som funkade :)

Inte så vanligt att lyckas med det på en improvisation. :)

Sen kan man alltid ha invändningar mot vissa speltekniska prylar (iaf har jag det ;) Men idén funkar!

--- Citera ---Edit: Lyssnade på Jt:s mix.Kanske lite hårdare reverberat än din verre.Tyckte jag hörde en falsk not på Marias sång i den verren.Annars så låter den oxå bra,men jag föredrar nog din mix.Sången är oxå lite för hög tycker jag i den verren,vidare så är låten lägre mastrad.Maria kommer in lite häftigt i den mixen oxå.
En lättare automatisering precis vid ingången på/av sången hade varit snyggare.

--- Slut citat ---

Ok, han har ju fortsatt att jobba på den :) Så lite snabb varj ag kanske med 14. Det finns en flöjtspår som jag får be honom om också i hans version. SOm inte finns i min! Jag har börjat älska den där flöjten...

Vette sjutton när denna blir färdig! Men kul att du gillar den som den är nu... Då kan vi ju sluta när som helst ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion