Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marruschka - Översättarvals från Småland (fd Bland träden)

<< < (11/17) > >>

Marruschkka:
Memphis:Bra talat..nåt enstaka ställe hörde vi...och jag håller fullkomligt med dej..man ska ta ut svängarna, så blir det så mycket mer spännande!
Ja, då är vi rörande överens i detta, och säkert i mycket mer. Ja, vilket underbart stycke, bara älskar :wub:

Tack förresten Memphis, för fina ord om sången, kämpar på med ljudinställningarna...

/Marr

Dividend:

--- Citat från: Memphis skrivet 20.06.2008, 15:58:56 ---
Tjena Marre. :) Klart man kan bryta musikaliska regler, det försöker jag själv göra ofta men bara så länge det låter bra, vilket det inte gjorde här på de enstaka ställena med pianot.

--- Slut citat ---

Tjena Memphis! :)
Håller väl med om vad du skriver om konstnärlighet, men vill tillägga att man bör känna reglerna för att kunna bryta dem!
Alltså tycker jag också att pianot ibland låter klumpigt spelat så här när jag inte lyssnat på ett par dagar :)
Vid några snabba följder låter det "falskt" för att pianisten "borde" spelat annan not. Det skär sig med resten av folkmusikarret + halvbra humanisering,

Eller så gillar man mysko skalor, men tack för att du säger vad du tycker! :)

(Kanske spelar pianot själv till nästa nygamla låt (också orkesterarr med piano) för att slippa sån här klagomål. :D
Nog bättre, eller så blir låten bara skit :)

--- Citera ---Konstnärlighet är ju till stor del att bryta mönster och gå utanför ramar men det måste ju låta fint också. Hoppas du förstår vad jag menar.  :) Annars var det här en väldigt bra låt.

--- Slut citat ---

Håller inte med om att musik måste låta fint. Hur fint låter grindcore för en som aldrig hört det, oavsett hur välspelat och tight det är?

/Per har dålig fingermotorik

Memphis:

--- Citat från: Dividend skrivet 20.06.2008, 20:54:57 ---Håller inte med om att musik måste låta fint. Hur fint låter grindcore för en som aldrig hört det, oavsett hur välspelat och tight det är?

--- Slut citat ---

Haha, grindcore ja men det kan du ju inte jämföra med..   :P

Jodå, men "fin" musik är ju såklart subjektivt och odefinierbart, en viss musik låter inte fint för alla, som tex Grindcore som du tog upp. Vissa tyckte ju att dina omtalde pianotoner passade in i låten medan andra inte tyckte det. Längre än så kommer vi inte. :)

Bra låt och glad midsommar.

Mvh

Memphis - Doktorand i musikfilosofi. :P

Dividend:

--- Citat från: Memphis skrivet 21.06.2008, 13:44:29 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 20.06.2008, 20:54:57 ---Håller inte med om att musik måste låta fint. Hur fint låter grindcore för en som aldrig hört det, oavsett hur välspelat och tight det är?

--- Slut citat ---

Haha, grindcore ja men det kan du ju inte jämföra med..   :P

--- Slut citat ---

Kanske inte. Men har man väl vant sig vid skriksång, så uppkommer sådana hybrider som folkmusik i black- och deathmetal musik, i mitten av 90-talet.  Alltså¨growl/skriksång till folkmusik spelad på distguror. Lät helmysko..

--- Citera ---Jodå, men "fin" musik är ju såklart subjektivt och odefinierbart, en viss musik låter inte fint för alla, som tex Grindcore som du tog upp. Vissa tyckte ju att dina omtalde pianotoner passade in i låten medan andra inte tyckte det. Längre än så kommer vi inte. :)

--- Slut citat ---

Du ska ha tack för att du tog upp det i vilket fall :)
Jag får bevisa att ackorden och noterna i låten alla tillhör en viss tonart och skala  :P för mig själv. Innan jag skickar upp ny version.

Ja just det, kan nämna att Jay T mixar Marrruschkas sång och dubb med orkestern, för jag var tydligen inte kunnig nog vad det verkade :D
Det man inte kan, kan man lära sig, men just nu så kan det vara bra med lite hjälp...

/Per - obildad fd universitetsstuderande

MaxB:
Kul titlar ni har:
Memphis - Doktorand i musikfilosofi.
/Per - obildad fd universitetsstuderande

Ja musik som går utanför tänkta (eller bestämda) ramar finns det tack och lov gott om.
Det här stycket är en intressant mix och symbios. Jag kan inte säga varken bu eller bä eftersom jag saknar referensramar i sammanhanget. Efter en lyssning vet jag att jag ska komma tillbaka och lyssna mer.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion