Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marruschka - Översättarvals från Småland (fd Bland träden)

<< < (9/17) > >>

Marruschkka:
Oj oj vilka fina ord, vi får tacka och buga oss här :wub:

Verkligen ett vackert stycke som det är en sann njutning att få lägga lite toner på!

Lite småpyssel med synk och lite annat kvar..som sagt..text...är lite tveksam själv..men vill Divi plötsligt ha det så finns det tydligen en text av Cykeln här...vi får se hur det blir med det.

Spännande resa det här, tack Divi för den :P

/Marr

Memphis:

--- Citat från: Dividend skrivet 15.06.2008, 13:54:16 ---Fasen, du anser ju alltid att jag spelar "utanför" tonarten! :D Kan du ge mig en tidsangivelse? Där är nån klarinett på nåt ställe som spelar helt fel, men pianot? (Därmed inte sagt att du har helt fel.)

--- Slut citat ---

Okey, sure Per. :)

0.42 - Kort pianoslinga som inte passar in.
02.29 och 02.32 - Pianotoner som inte låter bra
02.52 - Samma
03.15 - Nedfallande slinga som känns väldigt fel

Nu känner jag mig som en grinig gubbe ju!  :P Jag tycker dessa toner låter falskt ärligt talat. De kanske är någon skum skala som på något sätt passar teoretiskt men för mig låter det inte bra. Annars är låten väldigt bra! Bra arrangemang, stämföring och intressanta melodier. Och poäng till Marre som sagt. :)

Friends?  :rolleyes:

^_^

/Memphis

Dividend:
Klart vi är friends :)

Skall kolla tiderna när jag kommer hem. Tack för din ansträngning ;)

/Per

Rattlesnake:
Först lite tekniskt kritik.
Blurrig början, massor av krockar i låga register. Stråk och cello låter väldigt ojämna i velocity i början. Pianot låter som det fått något typ av spel och förstör styggt - bort! Flöjten gör också några märkliga atonala grejor ex v vid 51s.Är nära på att stänga av, det här fixar jag inte.

Det hörst tydliga knäpp innan Marres båda sångpartier, klipp och tona in spåren. Vass karaktär på sången, skär högt mellan, kanske dra ner sången en aning. Jag skulle ha byggt på lite bergskänsla på andra svängen med mjukt, ganska långsamt stereodelay.

Slutet är nypt, kunde väl fått klinga ut.

Åsså det konstnärliga - full pott. En bärande valsmelodi och teman som fungerar, mycket snyggt!
Panflöjten ger verkligen skogskänsla. Blås och stråk vid 210 är mästerligt.

Av ren nyfikenhet måste jag fråga, hur många instrumentkanaler är det på denna? Man måste ju bli imponerad över orkestreringen här, det här petar man inte ihop på en förmiddag. :) Vilken tur att jag lyssnade på hela!

Emulator:
oj. ja, inte ett helt lättgripbart stycke. håller till viss del med rattlesnake... hittar toner som ligger utanför skalan tycker jag, men inte falska? däremot har marr någon halvsuring tyckte jag....men skulle fixas tror jag.

de "atonala" grejjorna stör lite i ett övrigt "vanligt" stycke. jag skulle gärna se att du gjorde ett nummer av de ställen som memphis pekar på....tryck till med majmollsjuor eller något med brass och hela orkester på de tonerna?

Fan, väck oss! nu sitter man och småvaggas till sömns av en vacker melodi och fint arr. se till att man ramlar av stolen rejält med mellanrum.

Pianot skulle kunna (i stolramlarsammanhanget) vara ännu lite mer svårt och dessutom ha ännu mer attityd...

snyggt av er bägge

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion