Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marruschka - Översättarvals från Småland (fd Bland träden)

<< < (8/17) > >>

cykeln:
Storslaget, mycket fina orkesterljud
Varierat , bra orkestrerat.
från den spröda  klarinetten till de massiva stråkarna
Pianot låter super och bra spelat
Filmiskt så det står härliga till - Stora skogar och nordiskt tungsinne
Härlig röst - Ett riktigt epos
(nu hör jag förstås texten varje gång jag lyssnar  :))

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.06.2008, 18:44:38 ---Hej Per och Marr.

Hemma en snabbis,drog på ordentligt i monitorerna då jag fått mig några virrar,,(skall på trettio års kalas :) )

--- Slut citat ---

Hoppas du mår bra idag då :)

--- Citera ---Pianot då: Japp Per nu har du det! Nu tycker jag att det funkar snyggt i låten.De falska tonerna är åtgärdade så nu låter det bra.

--- Slut citat ---

Där är lite "antimidifiering" kvar att göra, men tack för att du tycker det :)

--- Citera ---Hörde ett litet "fel klipp" i Marrs ingång 4.33.. Automatisera lite på volymen så att hon smyger in lite istf så abrupt..

--- Slut citat ---

Riktigt, får fixa det!

--- Citera ---Total komment:

Mycket vackert stycke detta Per.Marr gör oxå en bra insats.Dock tror jag på text till låten,men det är jag det.. :)
Framkallar stycket rysningar? Jo det gör det,och det är ett gott betyg som får bli min slutkläm.

--- Slut citat ---

Tack skall du ha! Vi kanske testar med text! Vet inte än... ;)

Dividend:

--- Citat från: Memphis skrivet 14.06.2008, 19:48:53 ---Tjena Per! Har inte läst alla kommentarer. Fint stycke det här. Gillar stråkarna mest, härliga mattor som är beskrivande och känslofyllda. Sedan är det vissa pianotoner och slingor i bakrunden ibland som inte låter bra, utanför tonarten. Och Marres sång tycker jag passade in väldigt bra i den här låten, gav det ett mer levande uttryck. Hornen var också ett bra val, gav djup i det hela. Du har väldigt speciell stil liksom alltid. :) Sammanfattat var detta en bra låt som var härlig att lyssna på och skulle passa bra som filmmusik, skulle varit perfa om de pianotonerna justerades tycker jag iaf.

--- Slut citat ---

Fasen, du anser ju alltid att jag spelar "utanför" tonarten! :D Kan du ge mig en tidsangivelse. Där är nån klarinett på nåt ställe som spelar helt fel, men pianot? (Därmed inte sagt att du har helt fel.)

Tack för lyssning och comment! :)

Dividend:

--- Citat från: Åsa skrivet 14.06.2008, 23:10:52 ---Så vackert så vackert... du är otrolig med dessa stycken.. och marres sång skulle ju vara med, så duktig på att improvisera fram ordlös sång.. imponerad. Tidigare nämnt, fixa till precis där marre kommer in.. och så är det nåt med mixningen av hennes sång tror jag.. nåväl, vackert stycke är det!  :)

--- Slut citat ---

Åh, tack skall du ha! :) Skall fixa marrs stämma där, antingen "flytt" eller infasning volymässigt.

Tack för lyssningen! :)

Dividend:

--- Citat från: cykeln skrivet 15.06.2008, 13:46:25 ---Storslaget, mycket fina orkesterljud
Varierat , bra orkestrerat.
från den spröda  klarinetten till de massiva stråkarna
Pianot låter super och bra spelat
Filmiskt så det står härliga till - Stora skogar och nordiskt tungsinne
Härlig röst - Ett riktigt epos
(nu hör jag förstås texten varje gång jag lyssnar  :))

--- Slut citat ---

Tack som attans, nu får nån negativ komma med kommentarer :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion