Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat. Marruschka - Översättarvals från Småland (fd Bland träden)
equality:
Först av allt: jäkligt imponerande orkester i din ägo. Vad kostar en sån? :P Helt klart har du en helt egen stil. Det är väldiga ljud som strömmar ut i mina favvolurar. Mycket vackert stycke, särskilt kring 4 min. Gillar också pauserna, när tonerna får sjunka in och någon slags eftertänksamht infinner sig. Bra! Tongångar från OS-värdlandet har influerat helt tydligt, konstigt vore annars. Bitvis filmiskt som från Gladiator. Du har en klar fallenhet för orkestrering. Vackert tema och jag ser damer med nätta valssteg. Det nätta avlöses av dramatik och det är schysst när temat återkommer. Enda nitsen är manskörerna som låter lite konstig.
jay thomas:
Majestätiskt som vanligt! :)
Mäktigt och samtidigt engagerande, imponerad över hur du förvaltar instrumenten. Mycket dynamik gör det hela väldigt lättlyssnat. Pianot blir dock lite skumt ibland, från 6.20 c:a. Lite spöktoner som känns klickade mer än spelade.
Men sammanfattat, mycket gott hantverk! :) (som vanligt) ;)
Light Head:
The king of ambience har slagit till igen! (Finns det en "king of pop" så är du definitivt värdig en tron inom denna genre!)
Nu kommer jag väl med ovanligt mycket kritik,, är på ett fasansfullt grinigt humör!
Detta är som vanligt anmärkningsvärt mycket känslor i din musik!
Tycker att pianot är lite dominerande, rent volymmässigt. Det finns några, framför allt de lägsta tonerna som blir lite "midi".
Funderar oxo på om det skulle funka om pianospelet är lite lugnare, inte så kraftiga "utbrott" och snabbt spel? Alltså,, jag tycker detta är jäkligt, snyft,,, känslosamt!
Grymt jobb som vanligt!
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 11.06.2008, 00:46:52 ---fram till körpartiet och minus en aning kinesmelodi:
En svensk grieg. shit.
du kan nästan låta detta vara nu....riktigt bra. något kan göras åt de första körerna som kommer in...kanske färre toner....
aningen gnutta svensk folkmelodi (rönnlund?) så har vi en svensk nationalromantiker.
:blink:
--- Slut citat ---
Marr nämnde att det lät mer som Hugo Alfvén, som jag bara har i hyllan men aldrig lyssnat på.. Hoppas du gillar versionen utan körer. Tackf ör jämförelsen med Grieg :rolleyes:
Tänker göra nåt inspirerat av Bergakungasalens sal nu, alltså inte musikmässigt utan stämingen.
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 11.06.2008, 05:22:58 ---Först av allt: jäkligt imponerande orkester i din ägo. Vad kostar en sån? :P Helt klart har du en helt egen stil. Det är väldiga ljud som strömmar ut i mina favvolurar. Mycket vackert stycke, särskilt kring 4 min. Gillar också pauserna, när tonerna får sjunka in och någon slags eftertänksamht infinner sig. Bra! Tongångar från OS-värdlandet har influerat helt tydligt, konstigt vore annars. Bitvis filmiskt som från Gladiator. Du har en klar fallenhet för orkestrering. Vackert tema och jag ser damer med nätta valssteg. Det nätta avlöses av dramatik och det är schysst när temat återkommer. Enda nitsen är manskörerna som låter lite konstig.
--- Slut citat ---
Det är EWQLgold, för 70yuan (ca 60 kr) i Beijign. PArtikopia förstås, de hade affärer för sånt, funderar allvarligt på att köpa in det dock, med tanke på hur mycket jag använder, så blir konstade per minut/timme inte så stor.
Googla för väst-pris. Tror det sjunger i pris just nu (EWQLs prtlar som har ett par år på nacken)
Takc för uppskattande kommentar! (Och kören är borta nu) :)
/Per
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida