Kontrollrummet

TRE ställen att vistas på!?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hello boys and girls!
Först en stor eloge till er som startade detta, som jag ser fortfarande som ett fullgott alternativ forum till den
den stora floppen, communityn. Jag tycker alla funktioner som man saknar där och som fanns i det gamla *suck
forumet finns här. Idel rosor alltså. Vad som blir förvirrande är: ska vi lägga upp en massa demos här som sen även läggs det upp
på såväl det nya som det gamla forumet? Jag känner mig förvirrad och splittrad. Jag vill inte vara taskig och snåla med
feedbacken... men om samma låt finns på tre ställen!?  :blink: Ska vi inte ligga lite lågt här och lägga upp dom på gamla plejset ändå?
Communityns demosida är ju totalförvirrad, verkar ju som alla musikfiler man laddar upp där hamnar på demosidan och omsättningen
på vad som är överblickbart är om möjligt ännu större än vad den var på gamla stället. Kan inte detta tills vidare vara just ett alternativställe innan vi vet vad som sker med hela IDG-köret eller trampar jag någon på tårna nu? Lite tveksam att locka över kompisar hit till den nya skutan innan jag är säker på att den gamla har sjunkit om ni förstår hur jag menar?
Tacksam era synpunkter!
eders
equality
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Vi är vi. Dom är dom. Man gör som man själv tycker och trivs med. :)

Jag kommer att ha detta som mitt primära forum, och titta in i det gamla lite då och då. När det stängs ner helt så kommer jag nog inte spendera mycket tid på communityt utan vara här istället. Fast... jag är ju rätt partisk dårå... Men som sagt; vi tvingar ingen. Man gör som man vill.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
På sätt och vis tycker jag att Studio-skutan redan har torpederat sig själv, eftersom målet fortfarande är att få in det hela under IDG-paraplyet, även om man för stunden har tagit det gamla forumet till heders i panik för att inte förlora ännu fler medlemmar än de som redan har sagt upp sig på grund av allt som blev helkasst vid ändringen...

Jag kommer förstås att fortsätta titta in på Studios forum och se vad som händer - men med tanke på målsättningen med community under IDG, har jag inga jättestora förhoppningar om att det ska bli som alla vill ha det...

Att det fanns 10000 medlemmar är väl en sak, men hur många var egentligen riktigt aktiva - och hur många kom in och ställde typ 3 frågor för att sedan söka sig till något annat ställe...? Hade varit intressant att veta lite sådan statistik också... ;)
Nåja - antalet medlemmar kommer att öka här också efter hand - och ju fler som hittar hit desto roligare blir det för alla. Med tanke på att community-grejen kommer att bli av, så skulle jag nog inte vilja räkna Studio som ett av mina egna huvudforum längre - utan snarare ett forum jag går in på ibland för att se om det har hänt något, ungefär som jag känner för 99musik efter deras omläggning. Ett av huvudforumen kommer säkert att bli detta - och naturligtvis det jag räknar som mitt "hemma-forum", nämligen VST-forum.
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Tycker stämningen på idg är dålig just nu, så jag tycker inte det är skoj alls där. Känns lite som att bli uppsagd från jobbet och med hjälp av facket tjatat till sig tre månaders uppsägningstid, mot chefens vilja... och mest vandra runt i lokalen och tänka på att "här kommer jag aldrig gå igen om tre månader" och ha allmän separationsångest.

Kort sagt, jag trivs bättre här... under min korkek.
blargh


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Studios "community" är förvirrande...jag vet inte vad det kommer att bli av det, men under nuvarande omständigheter så har jag redan sagt "Hej&tack". Ärligt talat tycker jag synd om Olsberg som lägger ner tid, energi och ork på att försöka vara alla till lags...idg inkluderat...:(

Det gamla studioforumet var inarbetat, ett trevligt ställe där man kände sig hemma och lätt att överskåda. Vissheten om att det ska försvinna gör att jag drar mig för att "titta förbi"... :(

Då kvarstår egentligen bara ett självklart alternativ för mig...och det är "kontrollrummet"...trots att jag är reggad på andra forum åxå... :)
« Senast ändrad: 25.02.2007, 14:49:30 by slaptap »


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jag tycker att både Chroma och Claes framför vettiga åsikter ovan. För mig är kontrollrummet redan min huvudsakliga webbplats, vilket kanske märks (har postat mycket!) och jag hoppas att det kommer att reggas mycket folk här... och att ni som startade upp den inte tappar geisten så att KR bara fejdar bort. Visserligen förstår jag att gamla Studio behövde förnyas, inte minst pga att tekniken kanske sprungit förbi, om man skall lyssna på vad de själva säger. Dock, hur många goda och trevliga funktioner de vill lägga till på den siten så kommer den inte att passa mig. Såvida de inte helt o hållet designar om den, jag tycker att nuvarande upplägg är helt åt helskotta och att få någon överblick kan man ju bara drömma om. Å andra sidan så faller de väl in under IDG-parasollet, för de har än idag inte lyckats skapa en användarvänlig site som jag sett. Det är inte något som jag är upprörd över om nu kanske låter så... tycker bara att det är synd att de går från toppen till botten om man säger så.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
OK, det verkar på er som att det inte kommer att bli något bra under IDG-paraplyt och det kan jag också förutse.
Bökigt när kommersiella intressen skall samsas med kulturella om man skall vara högtravande.
10 000 medlemmar... som ändå Olsberg filtrerat om jag fattade rätt. Han skulle avregistrera de som inte varit aktiva på länge eller
bara haft något enstaka inlägg. Vi får se. Jag kommer nog ha kvar nån fot "på andra sidan" ett tag till... :blink: <_<
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Är det nån hysch-hysch kring denna sida eller kan man gå ut öppet med att KR finns?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Jag blev glad när jag tittade in här första gången. Detta forum har allt som studio gamla har + en gäng roliga nya grejer som inte direkt gör det sämre. :)
Jag inväntar Studios community men jag är skeptisk så jag kommer hänga här så länge. :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Kanske inte basunera på studio...men det är inget hysch hysch längre.

Vi ska visa respekt för studio och kamraterna där. De är faktiskt anledningen till att kontrollrummet finns.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tycker stämningen på idg är dålig just nu, så jag tycker inte det är skoj alls där. Känns lite som att bli uppsagd från jobbet och med hjälp av facket tjatat till sig tre månaders uppsägningstid, mot chefens vilja... och mest vandra runt i lokalen och tänka på att "här kommer jag aldrig gå igen om tre månader" och ha allmän separationsångest.

Kort sagt, jag trivs bättre här... under min korkek.


Japp...kunde nog inte sagt det bättre sjölv. jag hoppas verkligen på idg....men lost my faith lite.

Har erbjudit hjäälp där borta oxo, för jag vill att det ska funka. Nu kännes det dock som detta är mer hemma.



fidden, bra liknelse med tre tilltjatade måndader!


jo, jag hänger nog på bägge.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
För mig är kontrollrummet redan min huvudsakliga webbplats
Hellpig..... det är så att man får en tår i ögat, med tanke på att vi bara har varit i skarpt läge några dagar. :wub:

För egen del så är detta verkligen inte ett sporadiskt projekt som kommer rinna ut i sanden. Det är bara för bra för att släppa. :D Och med tanke på det fantastiska och krävande jobb som tsmalmbe gjort för att få detta att gå ihop rent tekniskt, så är det inget man bara släpper. Nu kör vi, bära eller brista!

Citat från: equality
Är det nån hysch-hysch kring denna sida eller kan man gå ut öppet med att KR finns?

Njae... det är ju inte top secret längre.. Men vi har ju inte gått ut offentligt och basunerat ut att "här är vi! kom till oss!". Hmm.. vi får väl ha en diskussion kring när det är dags att göra något sånt. Man kanske kan bestämma en siffra för antal användare innan man går ut riktigt hårt. Jag kan definitivt tänka mig att lägga ut pengar på att få hit folk framöver, när man känner att det är dags.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Chroma, vi kanske skulle skramla ihop till en annonsplats i den dära tidningen Studio :D
blargh


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Chroma, vi kanske skulle skramla ihop till en annonsplats i den dära tidningen Studio :D
Haha.. Ja, det uppskattar de säkert! :lol:

Kan knappt bärga mig tills dagen då vi trycker egna t-shirts! :D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tror nog inte det behöver bli aktuellt med pengar till sånt ;)


Word of mouth....folk kanske jobbar i musikaffärer posters......löser sig nog. :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Citera
Kan knappt bärga mig tills dagen då vi trycker egna t-shirts! :D

Men vi ska inte ha en snopp på våra...

Usch..kanske ska sova nu...börjar bli sent.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Pax för att stå modell för small-varianten.
blargh


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
mÅSTE ÄNN EN GÅNG SÄGA ATT DET NI GÖR GRABBAR ÄR HELT LYSANDE..
att leva är att dö


Utloggad tsmalmbe

jag tycker inte man behöver ha dåligt samvete eller nånslags tacksamhetskuld. Det här är internet. Inget är värst bestående, det kommer nya ideer och grejer helatiden. Det kallas också tävling. Ni behöver inte gifta er med kontrollrummet heller :) men hälsa gärna på ändå!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
I praktiken har jag bara två ställen att vara på, kan inte logga in på communityt längre. Kanske blev bannlyst för att man var kritisk.
blargh


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
I praktiken har jag bara två ställen att vara på, kan inte logga in på communityt längre. Kanske blev bannlyst för att man var kritisk.

Samma här. Kan inte logga in.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag ser det så här:Ett ställe där jag vill vara,två andra med möjlighet att lotsa nya medlemmar hit.Jag har hittat ett fjärde dock,yoursound.com så snart är det fullsatt! he he

Mvh
Micael


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Jag ser det så här:Ett ställe där jag vill vara,två andra med möjlighet att lotsa nya medlemmar hit.Jag har hittat ett fjärde dock,yoursound.com så snart är det fullsatt! he he

 jag har reggat mig för ett per månader på your sound,, vore roligt om fler gjorde det så kan vi rösta fram varandra :wub:
hehe





Mvh
Micael
att leva är att dö


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag ser det så här:Ett ställe där jag vill vara,två andra med möjlighet att lotsa nya medlemmar hit.Jag har hittat ett fjärde dock,yoursound.com så snart är det fullsatt! he he

 jag har reggat mig för ett per månader på your sound,, vore roligt om fler gjorde det så kan vi rösta fram varandra :wub:
hehe





Mvh
Micael

Vad heter du där? Är det noty som gäller? :D
Jag heter Hm som vanligt..

Micael


Utloggad tsmalmbe

I praktiken har jag bara två ställen att vara på, kan inte logga in på communityt längre. Kanske blev bannlyst för att man var kritisk.

Samma här. Kan inte logga in.

Kommer inte heller in.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
I praktiken har jag bara två ställen att vara på, kan inte logga in på communityt längre. Kanske blev bannlyst för att man var kritisk.

Samma här. Kan inte logga in.

Kommer inte heller in.
Haha...de som ligger bakom kontrollrummet är bannlysta...jag kommer heller inte in.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
I praktiken har jag bara två ställen att vara på, kan inte logga in på communityt längre. Kanske blev bannlyst för att man var kritisk.

Samma här. Kan inte logga in.

Kommer inte heller in.
Haha...de som ligger bakom kontrollrummet är bannlysta...jag kommer heller inte in.

Jag verkar vara bannlyst även om jag inte ligger bakom kontrollrummet ;) - för jag kan inte heller logga in på community-siten.
Försökte logga in där i dag, men det gick inte alls. Det gamla forumet går det att skriva i, men medlemstappet verkar ha varit gigantiskt, eftersom det är totalt stiltje jämfört med hur det brukar se ut...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
I praktiken har jag bara två ställen att vara på, kan inte logga in på communityt längre. Kanske blev bannlyst för att man var kritisk.

Samma här. Kan inte logga in.

Kommer inte heller in.
Haha...de som ligger bakom kontrollrummet är bannlysta...jag kommer heller inte in.

Jag verkar vara bannlyst även om jag inte ligger bakom kontrollrummet ;) - för jag kan inte heller logga in på community-siten.
Försökte logga in där i dag, men det gick inte alls. Det gamla forumet går det att skriva i, men medlemstappet verkar ha varit gigantiskt, eftersom det är totalt stiltje jämfört med hur det brukar se ut...

Jag kommer in överallt :) fast det är ju dött nästan överallt, när skall det göras reklam för detta stället då?
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jag kom oxo in.......


reklamdax?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
jag har inte försökt på communityt på flera dagar.. känns ganska menlöst..
kollar in studio forumet ibland.. men tycker det är fan så mkt mer konstruktivt att hänga här nu.. :)
här är det iaf folk!!!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag kommer in,men det är ganska ensamt.Inga kommentarer nästan på communityt,det gamla ser lika öde ut..Här är det fart,trots det låga medlems antalet.

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Gjorde  en snabbräkning. Av cirkum 10000 medlemmar har cirkum 500 stycken gjort flere än 100 inlägg sen "det forumet" har startat.

I praktiken betyder det att det finns en aktiv grupp, och en passiv massa. Vad händer när den aktiva gruppen drar iväg?

Givetvis skulle jag också gärna kalla kontrollrummet det största. Men det går ju inte - ännu. I varje fall bör man titta lite djupare under siffrorna.

Jag vet inte vad det här inlägget medför till denna diskussion överhuvudtaget :)

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
kollat nu....det är inte mycket action på något av de gamla ställena.....tror (förutom OT-gänget....) att vi som sitter här stod för en hel del action.

De poster som ändå görs är faktiskt till viss del från oss.

https://soundcloud.com/secondary-protocol