Kontrollrummet

TRE ställen att vistas på!?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rockoko

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • Rockoko
Jag kommer in,men det är ganska ensamt.Inga kommentarer nästan på communityt,det gamla ser lika öde ut..Här är det fart,trots det låga medlems antalet.

Mvh
Micael

Saknar flera av dom tunga på Studio.... men du e ju våran blues farsa så kul att man hittade dej här när man kom hit  B)
Vill ha en låt med enbart Sång / muspel och gitarr av dej - skulle bli så avskalat och råskönt tror jag !


DåligtGehör

  • Gäst
"TRE ställen att vistas på!?" Ett kinderägg av forum, ett definitivt val eller förvirring?

Personligen skulle jag gärna se och medverka till att ett oberoende forum växte sig starkt. Men kvantitet kan det nog knappast bli på ett tag. Kvalitet tror jag nog att det kan bli.

Just nu känner jag mig trött på attityden gentemot medlemmarna hos studios ledarskap och rätt ointresserad av vad som händer där. Men naturligtvis tar det tid att få upp en sådan mängd info som fanns samlad där. Men det går med tiden.

Det som ändå känns det som att det viktigaste är att få vara en del och göra sin röst hörd. Inte att det blir precis som jag vill. Mer att man är med i förändringar. Jag var egentligen inte emot alla förändringar hos studio även om jag inte fattade en del - ok en del var jag emot. Snarare är det den känsla av avstånd som präglade hela sättet att sköta omvandlingen, det röriga resultatet och den dåliga info kring vad fan det olika sakerna skulle vara bra för samt hur det hängde ihop. Tugga och svälj och allt skall bli så bra och nu är vi glada.


(Så här nu innan jag måste skriva färdigt det där andra - innan imorgon - som är så tråkigt.)


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Det här forumet påvisar väl bara ännu mer att på nätet råder demokrati mer (och framförallt snabbare) än vad som någonsin är möjligt IRL. :)
http://mera.hacke.nu


Utloggad Martin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
  • Peace!
    • Visa profil
*edit*
« Senast ändrad: 11.12.2013, 20:42:01 by Martin »


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Jag tycker att nästan alla dom tunga medlemmarna har hittat hit. (Då menar jag dom med tusentals posts :) ).

Häng kvar här alla, vi får se till att dra hit resten också!
http://pingvinfilm.se


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Tycker att det nya s k communityt inte ger mig något som jag söker. Det gamla studioforumet dör, och detta tar vid o vidareutvecklas.
Håller med de som vill ha målsättningen 'kvalitet framför kvantitet' - alltså färre på nybörjarnivå o mer av mellannivå högre nivå. Tror dwet var tbruce som uttryckte det på ett bra sätt i nån annan tråd.
Sen känns det som att två andra fördelar finns här:
dels känner vi igen varann sen tidigare, vilket grundar för en vänligare ton, en bättre sammanhållning - o mindre verbala krig o påhopp.
Dels så är det ett oberoende forum, där inget favoriseras, inget styrs av andra intressen än våra egna. Nu var det inget större problem på studioforumet heller, men den obeoreonde grunden känns alltid bra. Och hittills har grundarna visat en väldigt schysst vilja att utveckla o anpassa efter önskemål. Så dett blir stället jag hänger på i fortsättningen!  :wub: Orkar inte med fler än ett fåtal ställen, o det gamla blir ju nu snart ett ställe fullt av funktioner jag inte önskar. Här finns diskussionsforumet i centrum, kring det som man jobbar i: kontrollrummet - o allt som rör sig där.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Jag tycker att nästan alla dom tunga medlemmarna har hittat hit. (Då menar jag dom med tusentals posts :) ).

Häng kvar här alla, vi får se till att dra hit resten också!
Du menar de där galningarna som egentligen borde skaffa sig en hobby eller något...? :lol:

NameJoined   Posts
Claes11-January 04   7 573
Linus15-January 04   6 923
Neko21-December 03   4 299
hackeman7-January 04   4 270
Lundin6-March 04   3 858
Pluffo16-December 03   3 716
VacUm28-June 04   3 627
ViktorDenStore6-April 04   3 388
IDF23-December 05   3 350
Thimmie12-June 05   3 267
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Riktigt trevligt initiativ med det här nya forumet, med alla kunniga nyförvärv så tror jag definitivt att vi kan aspirera på ligatiteln väldigt snart. En del riktigt tunga värvningar  :D
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad Neko

  • Beatmaker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
  • Jag hatar myspace
    • Visa profil
Jag kommer nog hänga runt på alla delar. Kanske mindre på studios gamla nu eftersom det kommer fasas ut. Men jag gillar delar av communityidén. Däremot så är upplägget så katastrofalt att jag inte känner att jag önskar vara mycket delaktig där förrän den biten är löst. Tid och energi avgör hur mycket jag orkar vara var. Däremot var det som så många skrivit här tidigare, nästan som att komma hem när man reggade sitt konto här. Jag begriper inte riktigt hur, men så är det.
Mixar och spelar in eget och andras material. Gör även gärna house-remixar.