Forum > Färdiga produktioner

Aettan - Endless Love

<< < (3/6) > >>

stajo:
Tjoho

Tycker det är en mysig atmosfär, soundet alltså. Melodin kanske är aningens för ostrukturerad för min smak, den börjar dock bra sedan blir den lite mer spretig ju längre låten går, men vad jag förstår är det meningen och då har du uppfyllt syftet :).
Sången sjungs med äkta ärlighet och det går fram. Orgeln är skön att lyssna på och ger mycket karaktär åt låten, kanske skulle den inte vara så på hela tiden utan ett parti utan den skulle kanske skapa mer dynamik.
Låten skulle passa bra vid någon öltält på någon festival, kan tänka mig att man sitter med en öl i handen, tittar ut över den vackra skärgården och smålyssnar och njuter i allmänhet när solen går ner.
Bra alltså.
/Staffan

Hellpig:
Så avskalat och skönt men ändå har låten allt den behöver. Helt rätt sound på rubbet, hammonden sköts som den skall, gitarren trillar in och spelar med och mot på samma gång. Har inte direkt någon kritik att ge, den föll på rätt plats i mitt hjärta direkt.  :wub:

Aettan:
O hundan det var som sjutton ni gillar den och mitt mixläge på riktigt, superhäftigt man tackar och bockar. Ja ni vet ju att jag är liiiiite motvals kärring  :D när det gäller det mesta men jag försöker vara konsekvent mina mixar för jag är trött på det där fabriks plastiga super mastrade i detalj högupplösta soundet som vi alla eftersträvar nu för tiden. Kort sagt  :wub: på er alla och i synnerhet herr E med ditt superhäftiga orgel lir som passar in så bra i min "mall".
När det gäller texten så ska vi nog ha klart för oss att i en engelskspråkigs öron så pratar vi ganska billiga klichéer men det är paybacktime för dom har skickat sina jäkla filmer och TV serier på oss på tok för länge nu så dom får helt enkelt bara stå ut och gilla läget när vi engelska amatörer ger oss på deras språk :D. Stajo jag ringer i veckan det var länge sedan vi snackades vid. Ha det superbra  alla
Äjnumberoan  :D

karl:
lite folkblues  :wub: lite Hansson och Karlsson eller Trummor och Orgel...härlig Hammond får lite "indian reservation" ...schysst sång från BS ...great feel

Aettan:
Man tackar så mycket kul att det gillas. Ha det bra

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion