Forum > Färdiga produktioner

Aettan - Endless Love

(1/6) > >>

Aettan:
LÅTNAMN: Endless Love
ARTIST/GRUPP: Aettan band
GENRE: ovisst
LÅTLÄNGD: ca. 3,4 min
KOMPOSITÖR: Aettan
PRODUCENT: Samma
EV. MEDVERKANDE: Aettan och Equality på Hammond B4 orgel
INSPELNINGSÅR: 2006 - 2008
FORMAT: mp3

En riktigt gammal låt som jag började att skriva på runt 94 - 95 nån gång men inspelningen kom först igång 2006 om jag inte minns fel.
Det är lite grejor här och där att fixa men jag släpper den här nu iom. att den är gjord på min gamla PC och jag vill vidare nu över till macen. Vissa pluggar finns ju inte i samma utsträckning till macen så det är därför som jag gjorde den klar i PCn. Det ska låta lite stökigt och det ska krocka lite med instrumentinsatserna det är meningen helt enkelt, kort sagt det är en soppa och det ska det vara.
Ha det bra

Aettan:
Oj vilken skillnad det blir när man streamar det härifrån jämfört med direkt ifrån Itunes det är ju samma MP3 hmm, nåja struntsamma förmodar att det inte är så om man laddar hem den istället.

equality:
Well done Sir! Alltid är det knepigt att få en ny version serverad så här efter att ha haft ett "original" hemmavid under ett par års tid. All referens ligger ju mot detta. Det här står sig bra! Fin balans i ljudet och jag hör faktiskt ingen skillnad mellan nedladdningsbar fil och den streamade. Mixen har fått sig ett rejält lyft! Kul att orgelljudet gick att förbättra. Tycker att leslien kommer till sin rätt bättre nu. Introt funkar bra liksom sticket. Trumljudet är ok. Det som fortfarande inte funkar i mina öron är övergången från stick till solo. Verkar som gitarr och trummor fortfarande är kvar i sticket medan orgeln är i upptakten till solot vid 02:13. Låter också som orgeln bara spelar halva upptakten och sedan är sen på ettan. Den första versionen flöt på bättre där. Annars tycker jag det låter jättebra och det var mycket roligt att få medverka på denna. Tackar så mycket!  :)

PS:  Märkligt "crap" från Corrinne på Muses.  :wacko: 

freddy:
Gillar sången - skön närhet, produktionen känns luftig och bra. Bra B4 och guraspel där i mitten :) Soloduellen eller vad vi nu kallar det. Bra jobbat, jag har inte mycket att säga om detta annars. Jag gillar låten och framförandet, snyggt jobbat!  B)

Aettan:
Man tackar så mycket kul att den gillas för det var ett jäkla bök att få till det här :D, hade stora planer om att köra en separation mastering på den i macen men jag lägger ner det nu jag tröttnade helt enkelt på den  :D . Hoppas du ursäktar E jag vet att du slet med orgel liret och fick vänta över ett år på en "färdig" låt. Skulle ha meckat lite mer med trummorna mot slutet i sista versen och fixat till ett bättre slut oxå. Jag upplever oxå att tempot blev på tok för segt från början så det är nog bättre att göra om den nån gång när lusten tränger sig på.

Corrine ja hon gillade nog inte låten bara och sen lyssnar dom ju nog på ett annat sätt och jämför med sin egen musik jag menar bor man i New York så kan man ju höra bättre låtar än det här i varje gathörn snart sagt. Även om min ambition är att göra nåt som inte är en blek kopia av en Amerikansk "gengre" låt utan satsa åt det lite experimentella vilda hållet men med element från jazz, blues och pop så lyssnar nog en jänkare på den "på det sättet" och jämför med sitt. Det skulle nog vi göra oxå om nån utlänning försökte sig på en visa och började blanda in ovidkommande element :D .

Tack igen och ha det bra, jag ska försöka få tid att ge lite feedback tillbaka nån av de närmaste dagarna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion