Kontrollrummet

mahan / Harmonica Mike - ON THE BUSTER

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
LÅTNAMN: On The Buster
ARTIST/GRUPP: mahan, Harmonica Mike
GENRE: near blues
LÅTLÄNGD: 3:00
KOMPOSITÖR:  Johan Malmberg
PRODUCENT:  Johan Malmberg
EV. MEDVERKANDE: Harmonica Mike, munspel
INSPELNINGSÅR:  2007
FORMAT: mp3


EDIT: ny mixad o mastrad version 9.5.2007 kl.  21:44

(tack Micael!)

h. mahan
« Senast ändrad: 10.02.2008, 01:28:29 by tsmalmbe »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Härlig låt. Gitarren hänger inte ihop med resten av mixen tycker jag. För mycket rum och dist kanske? Sången är svajjig, så jag undrar om låten verkligen ligger inom ditt register?? Lite svengelskt uttal ibland. Provat att sjunga på svenska?

Skönt spelad och bra arr för övrigt.


Utloggad tsmalmbe

Gitarren låter som i rummet bredvid. Lite mera högre område på den, och lite mindre fult reverb.  Dessutom skulle gitarren kunna ta mera pauser då det är sång, och kanske hellre svara på och spela mot sången? Gitarren är säkert lagd först, och det är alltid svårt att få det där med interaktion mellan sång och annat att fungera när man fixar allt själv.

Sången är lite svajig, så kanske lite omtagning, och klippa-klistra-limma. Annars inget fel på sången. Bra med pressad sång. Och soundet på den är ju bra.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Förutom att hålla med Wernborgs kommentar om härlig låt och gitarrens rum så vill jag bara tillägga en synpunkt. Elpianot som jag i huvudsak gillar har en tendens att vara väl "rörligt". Vill göra lite för mycket här och var. Låt det lite mer, små korta tag få vila på ett taktslag eller två så tror jag det blir en lugnare men starkare "flow" i låten. Som det är nu är det rytmiskt och fräckt men också här och var helt enkelt onödigt mycket. Särskilt som du har en rytmiskt bas, trummor som gör både det ena och andra samt slutligen en gitarr som är igång mest hela tiden. Mycket blir det. Kanske kunde även gitarren vara sparsammare lagd.



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
kör igång låten. gitarren låter inte ihop med resten riktigt...

Dock gillar jag kampen mellan elpiano och bas egentligen, tycker inte att det stör.

sången då. kanske ltie svajjig ibland, men jag gillar fraseringar och trycket7spundet i sången, tycker npg att det funkar över lag.

tyycker bra om trumfills med pukor. funkar kalas.

Vet inte riktigt hur du ska göra för att få in gitarren...kanske öka på mid-hi?


Go låt!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tackar gubbar ;)

Sant att gitarren int e på plats, använde ampens egen rev och echo och på resten ett anat ocho o här har vi the result. Nån gitarrvirtuos är jag ju int (haft gitarren i nån månad) men skall def kolla soundet lite strävare och kanske drta det på nyt i sunc med sången som tsmambe inlade. :P

O sången jaa, man e ju ingen lärka och det var första gången jag testade med att "pressa" på lite extra, aningen kanske out of border.

Och så e de ja problemet med "nattmixandet" med lurarna :wacko: Så fortsättning följer, kanske en stämma till, munspel, who knows?

tfd.   mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Inloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Hmmmm... just det. Om jag inte missminner mig var det just Mr Mahan himself som vid nåt skede gav mig rådet att "var försiktig med echo och reverb, lägg inget på de enskillda spåren utan först i slutmixen"

Eders
Spacetrucker
Life is too short to remove USB safely


Utloggad carl cadello

Jag blev vädigt förvånad när sången kom in. Det var ju bra ljud på den. Gitarrljudet är, som har påpektats innan, sunkigt. Fick inte gitarristen vara med i studion?  :D

Härlig låt, snyggt framförd. Steely Dan och annan studiomusiker blues.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena..
Drog några räkor på den här.Behöver din e-mail..Jag har den som mp3:a,det duger och lätt att skicka..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jag blev vädigt förvånad när sången kom in. Det var ju bra ljud på den. Gitarrljudet är, som har påpektats innan, sunkigt. Fick inte gitarristen vara med i studion?  :D

Härlig låt, snyggt framförd. Steely Dan och annan studiomusiker blues.


Tack för lyzzningen Carl!

Sångaren kom in och gitarristen gick ut ;) Har som sagt väldigt lite erf av guitarrering, bra med kritik, lovar att bättra mig :rolleyes:
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena..
Drog några räkor på den här.Behöver din e-mail..Jag har den som mp3:a,det duger och lätt att skicka..

Mvh
Micael



Det e jäkligt fint Micael!

Min e-post hittar du i min profil, men för fan ja kan ju lika bra skriva ner den här:
mahan at dlc punkt fi

Ser fram emot att få testa din mp3:a ;)

h.  Johan

ADMINISTRATOR EDIT: Jag omskrev epostaddressen så den inte ligger i klarspråk för en massa spambots! Den är fortfarande human-readable. Detta för er personliga datasäkerhets skull.


Mahan:  Sorry admin, my mistake  :rolleyes:
« Senast ändrad: 28.03.2007, 13:32:12 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Yeah man..
Kul att det funkade..Mp3:an låter ju bra.Lite naket när guran försvann..Men det funkar ju..
Roligt att bidra med en liten trudelutt :D

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Yeah man..
Kul att det funkade..Mp3:an låter ju bra.Lite naket när guran försvann..Men det funkar ju..
Roligt att bidra med en liten trudelutt :D

Mvh
Micael



Hejssan o tack Micael!
Sån blev den sen....Trummorna kanske lite långt bort, och gitaristen blev sur på den stormiga kritiken :rolleyes: och knallade hem. Nä..nog ska jag ännu i nåt skede "pina" in lite strato här och var!

Men som sagt, "lite" annorlunda feeling än i den ursprungliga. Jag gillar munspelet storeligen! Profsig presentation. ;)
Ska nu bearbeta den andra låten vi lite diskuterade.


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hmmmm... just det. Om jag inte missminner mig var det just Mr Mahan himself som vid nåt skede gav mig rådet att "var försiktig med echo och reverb, lägg inget på de enskillda spåren utan först i slutmixen"

Eders
Spacetrucker


Okei,okei, okei...BigMac,BigMac,BigMac, my big mouth! ;)
Det e alltid lätt att berätta åt andra hur dom ska göra, men när man riktigt försöker själv..så :wub:
Kolla in senaste versionen nu o glöm skittan, och echo, o reverben, o mixen, o låten, ...vad va de du fråga? :P

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
 :huh: läste ju först om svajig sång etc...

Behållningen i denna låten blir ju sången, munspelet och basen ; dessa står för känsla och samhörighet. Det andra känns mer som utfyllnad;).
skön låt 
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
:huh: läste ju först om svajig sång etc...

Behållningen i denna låten blir ju sången, munspelet och basen ; dessa står för känsla och samhörighet. Det andra känns mer som utfyllnad;).
skön låt 


TAckar Stajo!
sång o bas = mahan. Munspel = Harmonika Mike. Så jag tror att vi också kände en viss samhörighet under utvecklingen av låten :)
Kommer kanske att lägga till lite Strato inlägg här o var, får se


h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil

DåligtGehör

  • Gäst
:huh: läste ju först om svajig sång etc...

Behållningen i denna låten blir ju sången, munspelet och basen ; dessa står för känsla och samhörighet. Det andra känns mer som utfyllnad;).
skön låt 

Jag håller nog med här. Munspelet gör sitt, på rätt plats och gör det bra. Sången och basen håller ihop låten i stort. De övriga instrumenten tävlar om uppmärksamhet snarare än att vara med om att förädla svänget. Nej inte så att det är förödande på något sätt men inte heller förädlande vilket det borde vara.

Gitarren kunde sänkas samt spela lite fastare.

Elpianot som tidigare. (men det hörs mindre än gitarren dock).

Trummorna gör väl mycket fills och stök. Ibland riktigt fräcka dynamiska (låg velocity) saker på v.k. men dock för ofta smack, smack, smack-smack, smack. Sen på't igen; smack, smack, smackelibong, bong, smack. Nu är jag kanske lite elak men det är fredag. Hmm... kanske jag även inte gillar hur v.k. låter vid hög velocity. Den låter mycket smack men lite botten.

Kunde du tämja ihop dessa instrument med det övriga utan att för den skull tappa bort deras nuvarande feeling så skulle det låta bättre enligt min lilla mening  ;)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oj oj oj oj då...
Det kom både från höger o vänster. Smack smock bladoi, wouch, klong spudonk :o
Om din fredag beter sig så här så vill jag nog inte uppleva din måndag :rolleyes:

Kritisk får man ju vara men inte elak... DåligtGehör eller DåligtHumör, hmm 
Men till verkligheten:
JAg e själv så pass nöjd med låten i det stora att jag kommer att jobbe lite extra med den. Som du säger så bör pianot o guitarren ses över, håller med om det till 100.

Men det där med "smack"  får du ännu förklara lite mer omgående, bara så attt vet vad jag ska skruva på :)

Tackar för lyssningen o ha en naggande fredagsfortsättning

h.  mahan
« Senast ändrad: 30.03.2007, 19:23:39 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Låter trevligt.
Eftersom det framförts flera kommentarer redan så vill jag nog mest prata om kompguran.
För slick. Ofarlig.

Tja nåt sånt. :D


TAkkar o bokkar

En ofarlig ;) liten guitarrslickare ála 80-tal kanske, tycker du den ska vässas, stiländras, bäras ut i komposten...eller? :)

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Så elak var jag väl ändå inte  ;)  Om du är nöjd med trummorna så är ju allt bra. De åsikter jag eller andra har skall ju ändå silas och bedömas av dig. Du avgör om de har något att säga dig och din låt.

Men vad jag menar - only according to me - är:

Att jag tycker du låter trummorna och särskilt v.k. ha en alltför stor roll i låten. Särskilt med det ljudet på v.k. som inte smälter samman med låten vid högre velocities. När du spelar lättare på v.k. så funkar den bra. Men de hårdare slagen - vilka jag även tycker kommer väl ofta och ibland på onödiga ställen - låter mer smälligt utan botten och lägger sig ovanpå låten i sitt eget race. Det är nog en på många sätt en smakfråga, men jag upplever det som en trummis som är lite alltför glad i att dra till på sin högljudda v.k.

---

Sen skall jag säga att jag blir orolig. Jag undrar om jag kommer att hitta några trummor och inte minst v.k. som jag kommer att länna mig nöjd med där ute i trumpluggsvärlden.

---

Fredagssnällhet: Jag gillar din låt och din sång!


Utloggad aoly

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
  • King without a crown
    • Visa profil
    • Clear As Day
Först och främst: soft och väl framförd låt!

Till själva mixen då. Jag tycker att låten bara "är", den skulle behöva mer själ och tryck!

Basen tar alldeles för stor plats, backa den med några decibel.
Trummorna låter väldigt avlägsna. Prova att minska på reverbet och rumsljudet, komprimera eller höj upp dom till strax under sången.
Pukorna dånar ganska mycket mer än resten av setet, sänk i botten lite grann där kanske.

Eftersom det framförts flera kommentarer redan så vill jag nog mest prata om kompguran.
För slick. Ofarlig.
Håller med om den biten också :)
Kanske en crunchad gitarr som leker med sången, utöver den befintliga, kunde vara något?

Och som tidigare har påpekats så skulle trumkompet klara sig utan en hel del fillins.

I ärlighetens namn, amen.
Driver eget som webbdesigner men har inte ens hunnit göra firmans egna hemsida än. Ska inte klaga :D


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
De e härligt när folk lyssnar så där riktigt på riktigt :)

Så fortsätt at tycka, som jag sa så är låten nu definitivt under omarbetning.

DåligtGehör :
Tror att jag fattar "smacket" nu, bondhjärnan min e lite softad :)
Slänger ut EZ och testar med AD, tycker att dom har mer botten. ok, alla soundena e ju samplade från the real thing så de e nu väl bara att lära sig att skruva, vet int, får se..
Fredagssnällhetskommentaren värmer! :D Thnx


aoly :
Tackar för första raden, känns altid positivt.
Basen ska vi väl få ordning på, jag mixar ju alltid med lurar tillsvidare (no money, no funny monitorboxes) .Med dessa kommentarer om denna låt ser jag mig småningom tvungen att skaffa boxarna. ;)

Jajamen, skrev redan nånstans att jag har för avsikt att peta in lite Strato, just som du säger , lekande med sången :)

Så tackar för alla tycken och övergår härmed att modifiera det examinerade verket :D

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gosig låt! "Im a long way from home".... Vad sjutton skall jag säga... Jag skall på vinprovning senare. (Ja, de gillar västkultur här)... Bakfull som jag är så vet jag dock inte om jag vill!  :lol:

Micael gör en bra insats också!

Tycker det känns färdigt, men så är jag ju totalt insmörjd i 10 m3 grädde när det gäller mixning..... Bara fumlar runt..

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Gosig låt! "Im a long way from home".... Vad sjutton skall jag säga... Jag skall på vinprovning senare. (Ja, de gillar västkultur här)... Bakfull som jag är så vet jag dock inte om jag vill!  :lol:

Micael gör en bra insats också!

Tycker det känns färdigt, men så är jag ju totalt insmörjd i 10 m3 grädde när det gäller mixning..... Bara fumlar runt..




Thanks and Keep it up, Dividend!

Yess, mera smör på :D


h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Inget dåligt samarbete precis. Är dock inte särskilt svag för denna fusion-funk-genre eller vad man skall kalla den. Gillar gunget och din sång.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Inget dåligt samarbete precis. Är dock inte särskilt svag för denna fusion-funk-genre eller vad man skall kalla den. Gillar gunget och din sång.

Tnkx EQ
Jajamen, så går det till i KR, hämtar in en låt och efter en vecka känner men int igen den, efter att alla medlemmars ideér och kommentarer har tagits i beaktande :D Ta och jämför , här e första versionen av "fusion-funken :lol::

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=mediacenterpopup;attach=302;music

PÅ det sättet....

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
He, he. F'låt men gillar den bättre!  :rolleyes: :) Ackordväxlingarna mellan sångfraserna är ju helsköna och kommer fram bättre i denna, lite av låtens clou eller hook, tycker jag. Sköna synkoper. Nånting gör den alltför välpolerad i mina skitiga öron, lite för slicked och bakåtkammat men finns en charm i det också.  ;)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
He, he. F'låt men gillar den bättre!  :rolleyes: :) Ackordväxlingarna mellan sångfraserna är ju helsköna och kommer fram bättre i denna, lite av låtens clou eller hook, tycker jag. Sköna synkoper. Nånting gör den alltför välpolerad i mina skitiga öron, lite för slicked och bakåtkammat men finns en charm i det också.  ;)

Så här kan det gå när man försöker göra som andra vill :P
WYHINAWYG = what you hear is not always what you get!

Men bådda versionerna finns uppe så njut av dem gott folk i den häärliga vårsolens glans :D


h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Så här kan det gå när man försöker göra som andra vill :P


Har jag aldrig råkat ut för! (fingrarna i kors)  :rolleyes: :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Så här kan det gå när man försöker göra som andra vill :P


Har jag aldrig råkat ut för! (fingrarna i kors)  :rolleyes: :P



Don´t worry.... smittar ej :lol:
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Störtskön låt! Det andas "club" lång väg. Sången och munspelet får det att svänga på ett jäklig gött sätt! Och om det hade varit fredag em hade jag öppnat en öl...


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Störtskön låt! Det andas "club" lång väg. Sången och munspelet får det att svänga på ett jäklig gött sätt! Och om det hade varit fredag em hade jag öppnat en öl...


Tack för den!
Jag gillar oxo fredagar  :D
Men lugnt bara LH, spara låten, vänta på fredan, öppna ölen, kläm på PLAY, and enjoy! :D

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Bra låt, men oj vad baktungt det är! Vill ju inte svänga riktigt tyvärr. Basen tycker jag är för bumlig och borde knorra lite mer. Trummisen borde koncentrera sig på svänget, inte på att han/hon fått ett nytt trumset. Jag tycker det är för mycket små fills och allt detta stoppar upp groovet. Sometimes less is more. Munspelssolot har jag hört Mr Mike göra bättre. Känns lite hysteriskt. Låt det vara lika cool som låten i övrigt.
Tänk börjans första två takter, det är där det svänger.
Här finns mycket potential men jag tycker att det spretar alldeles för mycket.
Mvh
Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Bra låt, men oj vad baktungt det är! Vill ju inte svänga riktigt tyvärr. Basen tycker jag är för bumlig och borde knorra lite mer. Trummisen borde koncentrera sig på svänget, inte på att han/hon fått ett nytt trumset. Jag tycker det är för mycket små fills och allt detta stoppar upp groovet. Sometimes less is more. Munspelssolot har jag hört Mr Mike göra bättre. Känns lite hysteriskt. Låt det vara lika cool som låten i övrigt.
Tänk börjans första två takter, det är där det svänger.
Här finns mycket potential men jag tycker att det spretar alldeles för mycket.
Mvh
Toby


Ojdå! :o
Fullträff o sank
Näedå, all kritik tas emot, särskilt som jag antar att kritikern e mer eller mindre proffs. Men okei, om de första två takterna i en låt är lyckade ska man då hurra eller ska man gräva ner den i trägårn bredvid Karo?  Jag tycker själv att jag som amatör har överträffat mig själv och dessutom har jag på nåt konstigt sätt lyckats få HM övertalad att lira med på låten.

Vad skulle du göra annorlunda om du fick (eller var tvungen att) producera låten, släng fast en PM åt mig, ok :)

h.   mahan
« Senast ändrad: 03.04.2007, 21:10:15 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............