Forum > Färdiga produktioner

mahan / Harmonica Mike - ON THE BUSTER

<< < (2/12) > >>

mahan:
Tackar gubbar ;)

Sant att gitarren int e på plats, använde ampens egen rev och echo och på resten ett anat ocho o här har vi the result. Nån gitarrvirtuos är jag ju int (haft gitarren i nån månad) men skall def kolla soundet lite strävare och kanske drta det på nyt i sunc med sången som tsmambe inlade. :P

O sången jaa, man e ju ingen lärka och det var första gången jag testade med att "pressa" på lite extra, aningen kanske out of border.

Och så e de ja problemet med "nattmixandet" med lurarna :wacko: Så fortsättning följer, kanske en stämma till, munspel, who knows?

tfd.   mahan

spacetrucker:
Hmmmm... just det. Om jag inte missminner mig var det just Mr Mahan himself som vid nåt skede gav mig rådet att "var försiktig med echo och reverb, lägg inget på de enskillda spåren utan först i slutmixen"

Eders
Spacetrucker

carl cadello:
Jag blev vädigt förvånad när sången kom in. Det var ju bra ljud på den. Gitarrljudet är, som har påpektats innan, sunkigt. Fick inte gitarristen vara med i studion?  :D

Härlig låt, snyggt framförd. Steely Dan och annan studiomusiker blues.

Harmonica mike:
Tjena..
Drog några räkor på den här.Behöver din e-mail..Jag har den som mp3:a,det duger och lätt att skicka..

Mvh
Micael

mahan:

--- Citat från: carl cadello skrivet 28.03.2007, 10:05:34 ---Jag blev vädigt förvånad när sången kom in. Det var ju bra ljud på den. Gitarrljudet är, som har påpektats innan, sunkigt. Fick inte gitarristen vara med i studion?  :D

Härlig låt, snyggt framförd. Steely Dan och annan studiomusiker blues.

--- Slut citat ---

Tack för lyzzningen Carl!

Sångaren kom in och gitarristen gick ut ;) Har som sagt väldigt lite erf av guitarrering, bra med kritik, lovar att bättra mig :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion