Forum > Färdiga produktioner

mahan / Harmonica Mike - ON THE BUSTER

<< < (7/12) > >>

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 31.03.2007, 16:22:37 ---
--- Citat från: mahan skrivet 31.03.2007, 16:11:10 ---Så här kan det gå när man försöker göra som andra vill :P

--- Slut citat ---

Har jag aldrig råkat ut för! (fingrarna i kors)  :rolleyes: :P

--- Slut citat ---

Don´t worry.... smittar ej :lol:

Light Head:
Störtskön låt! Det andas "club" lång väg. Sången och munspelet får det att svänga på ett jäklig gött sätt! Och om det hade varit fredag em hade jag öppnat en öl...

mahan:

--- Citat från: Light Head skrivet 02.04.2007, 13:40:38 ---Störtskön låt! Det andas "club" lång väg. Sången och munspelet får det att svänga på ett jäklig gött sätt! Och om det hade varit fredag em hade jag öppnat en öl...

--- Slut citat ---

Tack för den!
Jag gillar oxo fredagar  :D
Men lugnt bara LH, spara låten, vänta på fredan, öppna ölen, kläm på PLAY, and enjoy! :D

h.  mahan

Toby:
Bra låt, men oj vad baktungt det är! Vill ju inte svänga riktigt tyvärr. Basen tycker jag är för bumlig och borde knorra lite mer. Trummisen borde koncentrera sig på svänget, inte på att han/hon fått ett nytt trumset. Jag tycker det är för mycket små fills och allt detta stoppar upp groovet. Sometimes less is more. Munspelssolot har jag hört Mr Mike göra bättre. Känns lite hysteriskt. Låt det vara lika cool som låten i övrigt.
Tänk börjans första två takter, det är där det svänger.
Här finns mycket potential men jag tycker att det spretar alldeles för mycket.
Mvh
Toby

mahan:

--- Citat från: Toby skrivet 03.04.2007, 20:03:34 ---Bra låt, men oj vad baktungt det är! Vill ju inte svänga riktigt tyvärr. Basen tycker jag är för bumlig och borde knorra lite mer. Trummisen borde koncentrera sig på svänget, inte på att han/hon fått ett nytt trumset. Jag tycker det är för mycket små fills och allt detta stoppar upp groovet. Sometimes less is more. Munspelssolot har jag hört Mr Mike göra bättre. Känns lite hysteriskt. Låt det vara lika cool som låten i övrigt.
Tänk börjans första två takter, det är där det svänger.
Här finns mycket potential men jag tycker att det spretar alldeles för mycket.
Mvh
Toby

--- Slut citat ---

Ojdå! :o
Fullträff o sank
Näedå, all kritik tas emot, särskilt som jag antar att kritikern e mer eller mindre proffs. Men okei, om de första två takterna i en låt är lyckade ska man då hurra eller ska man gräva ner den i trägårn bredvid Karo?  Jag tycker själv att jag som amatör har överträffat mig själv och dessutom har jag på nåt konstigt sätt lyckats få HM övertalad att lira med på låten.

Vad skulle du göra annorlunda om du fick (eller var tvungen att) producera låten, släng fast en PM åt mig, ok :)

h.   mahan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion