Forum > Färdiga produktioner
eQUALITY & yNOT - tELEPHONE nUMBER
cykeln:
En annorlunda jullåt från dig - Maskinrocksjul! Christmas time is coming, looking for a place to hide - så kan jag känna det när det är som värst.
Mörkt, maksinhall, distade slammergitarrer - tänker lite på EMU - snygga trummor
Efter de utspejsade gitarrerna drar det verkligen igång - grymt!
Tänker också på You know my name - look up the number - som förstås är helt annorlunda - men ändå.
Rivningskåksgitarrer, snygg orgel
En lång väg från stigar - musikalisk bredd - Kul!
equality:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 23.11.2008, 16:29:45 ---Gillar det nya arret :)
Ska lyssna på det gammla sen...återkommer med jämförelse.
Tänkte att jag ville ge den nya mixen helt nya öron!
hihi, man blir ju verkligen sugen på att ge den snubben sitt telefonnummer...liksom stalker nästa :unsure:
Gillar låten, den har bra driv och fin melodik !
skulle precis klaga på att det känns som att låten liksom "startar om" i mitten, men upptäckte precis att Box-playern autoloopade :lol:
Tjo
--- Slut citat ---
Mange takk! Ingen man direkt anförtror ett telnr till precis. B) Tur att det är Tony som sjunger den här texten och inte jag. :P Kul att det gillas iaf. Ja den är lite kort men jag tror det är tillräckligt.
Dividend:
Snabb comment...
Lyssnade på nya arret tidigare, låter bra, men får kanske återkomma när jag lyssnat på gamla igen..
Ynot's sång ger i vilket fall en intressant vinkling av texten :)
Clemens:
Gillar ju när det "viker av" ibland, och det gör denna! :) funderade på hur det skulle låta om du la allt nära istället :unsure: Alltså ingen verb eller rymd på ljuden..och rösten knastertorr( möjligtvis ett kort svagt delay ).. ännu närmre än arret.. gillar verkligen arret och sången förövrigt..cool! B)
Edit: kanske även testa ett snortajt beat ( loop) med bra tryck som ligger långt fram, tror det funkar då låten i övrigt har ganska mycket utrymme att spela på...
equality:
divid: Ynot "äger" låten. Ville lyfta fram honom mer i början genom att skippa distguran i versen. Thnx!
Clemens: Vore verkligen kul att testa. Jag är helt lost på reverb och delay, vet knappt skillnaden. Samma ljud på guran som solot i Owner of a lonely heart med Yes? Där är det verkligen knastertorrt. Nu är det lite olika rum på allting känns det som. Kul att du gillar "avikelserna" och tack för bra tips!
Cykeln: Tack för synpunkter och kul att det verkar funka i Orsa. Man kan ju inte bara göra "snällvisor" för lägerelden. Om man nu inte har röst för något annat är det svårt men Tony fanns till hands här. "Svarta hål" är ju inte bara för astronomer att rikta teleskopen mot utan också fascinerande men jobbigt att rikta in det inre musikaliska(?) endoskopet på om man skall uttrycka sig pretentiöst.
Kul att du nämner Beatles You know my name. Vilken otrolig lekfullhet detta spår som väl var b-sidan till Let it Be rymmer. Kom ihåg jag garvade högt när Lennon går på med "Ye know, ye know me name - look up the number." Nattklubbsscenen är en annan höjdare. Ja Beatles kan man snöa in på hur mycket som och bli alldeles på tok off topic. Säkert spökar dom i bakhuvet hela tiden dom lymlarna! :angry: :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida