Kontrollrummet

eQUALITY & yNOT - tELEPHONE nUMBER

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Yeahh, vilket drag! I mina öron känns det färdigt. Nu kan du ut och ragga på krogen med denna!  :lol:
Mvh
T

 :lol: Med det mest insmickrande leende... Tack, nu kan jag lämna denna med ett fånigt leende på läpparna.  :D
« Senast ändrad: 04.04.2007, 02:17:21 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Drog några lyssningar i monitorerna,håller med Toby,låten är klar.

Starkt jobbat boys!


Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
HM: Tack för dina öron. Nu kan jag äntligen lägga denna åt sidan.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Drar upp nåt gammalt i demoträsket. Mixade om denna med också lite annorlunda arr i första delen. Bättre? Sämre? Tacksam om någon har ett öra till övers?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Gillar det nya arret :)
Ska lyssna på det gammla sen...återkommer med jämförelse.
Tänkte att jag ville ge den nya mixen helt nya öron!

hihi, man blir ju verkligen sugen på att ge den snubben sitt telefonnummer...liksom stalker nästa  :unsure:

Gillar låten, den har bra driv och fin melodik !

skulle precis klaga på att det känns som att låten liksom "startar om" i mitten, men upptäckte precis att Box-playern autoloopade  :lol:

Tjo
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
En annorlunda jullåt från dig -  Maskinrocksjul! Christmas time is coming, looking for a place to hide - så kan jag känna det när det är som värst.
Mörkt, maksinhall, distade slammergitarrer - tänker lite på EMU - snygga trummor
Efter de utspejsade gitarrerna drar det verkligen igång - grymt!
Tänker också på You know my name - look up the number - som förstås är helt annorlunda - men ändå.
Rivningskåksgitarrer, snygg orgel
En lång väg från stigar - musikalisk bredd - Kul!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Gillar det nya arret :)
Ska lyssna på det gammla sen...återkommer med jämförelse.
Tänkte att jag ville ge den nya mixen helt nya öron!

hihi, man blir ju verkligen sugen på att ge den snubben sitt telefonnummer...liksom stalker nästa  :unsure:

Gillar låten, den har bra driv och fin melodik !

skulle precis klaga på att det känns som att låten liksom "startar om" i mitten, men upptäckte precis att Box-playern autoloopade  :lol:

Tjo

Mange takk! Ingen man direkt anförtror ett telnr till precis.  B) Tur att det är Tony som sjunger den här texten och inte jag.  :P Kul att det gillas iaf. Ja den är lite kort men jag tror det är tillräckligt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snabb comment...

Lyssnade på nya arret tidigare, låter bra, men får kanske återkomma när jag lyssnat på gamla igen..

Ynot's sång ger i vilket fall en intressant vinkling av texten :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Gillar ju när det "viker av" ibland, och det gör denna! :) funderade på hur det skulle låta om du la allt nära istället :unsure: Alltså ingen verb eller rymd på ljuden..och rösten knastertorr( möjligtvis ett kort svagt delay ).. ännu närmre än arret.. gillar verkligen arret och sången förövrigt..cool! B)

Edit: kanske även testa ett snortajt beat ( loop) med bra tryck som ligger långt fram, tror det funkar då låten i övrigt har ganska mycket utrymme att spela på...
« Senast ändrad: 23.11.2008, 19:35:06 by Clemens »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
divid: Ynot "äger" låten. Ville lyfta fram honom mer i början genom att skippa distguran i versen. Thnx!
Clemens: Vore verkligen kul att testa. Jag är helt lost på reverb och delay, vet knappt skillnaden. Samma ljud på guran som solot i Owner of a lonely heart med Yes? Där är det verkligen knastertorrt. Nu är det lite olika rum på allting känns det som. Kul att du gillar "avikelserna" och tack för bra tips!
Cykeln: Tack för synpunkter och kul att det verkar funka i Orsa. Man kan ju inte bara göra "snällvisor" för lägerelden. Om man nu inte har röst för något annat är det svårt men Tony fanns till hands här. "Svarta hål" är ju inte bara för astronomer att rikta teleskopen mot utan också fascinerande men jobbigt att rikta in det inre musikaliska(?) endoskopet på om man skall uttrycka sig pretentiöst.
Kul att du nämner Beatles You know my name. Vilken otrolig lekfullhet detta spår som väl var b-sidan till Let it Be rymmer. Kom ihåg jag garvade högt när Lennon går på med "Ye know, ye know me name - look up the number." Nattklubbsscenen är en annan höjdare. Ja Beatles kan man snöa in på hur mycket som och bli alldeles på tok off topic. Säkert spökar dom i bakhuvet hela tiden dom lymlarna!  :angry: :D
« Senast ändrad: 24.11.2008, 01:38:12 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Gillar ju när det "viker av" ibland, och det gör denna! :) funderade på hur det skulle låta om du la allt nära istället :unsure: Alltså ingen verb eller rymd på ljuden..och rösten knastertorr( möjligtvis ett kort svagt delay ).. ännu närmre än arret.. gillar verkligen arret och sången förövrigt..cool! B)

Edit: kanske även testa ett snortajt beat ( loop) med bra tryck som ligger långt fram, tror det funkar då låten i övrigt har ganska mycket utrymme att spela på...

Ny torrare mix uppe nu. Högst upp.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Ah, en klassiker i repris :D

Livligt. Lite livekänsla över det, liret känns nästan lite improviserat ibland, men ändå kontrollerat. Snygg stegring av intensiteten i arrangemanget. Gillade att gitarren fick ta ett steg tillbaks i början, blev mer variation. Däremot tyckte jag trummorna låter mer ösiga i den gamla versionen. Vet inte riktigt varför, för jag misstänker att det är samma... Kanske bara var mer botten eller nåt.
blargh


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Ah, en klassiker i repris :D

Livligt. Lite livekänsla över det, liret känns nästan lite improviserat ibland, men ändå kontrollerat. Snygg stegring av intensiteten i arrangemanget. Gillade att gitarren fick ta ett steg tillbaks i början, blev mer variation. Däremot tyckte jag trummorna låter mer ösiga i den gamla versionen. Vet inte riktigt varför, för jag misstänker att det är samma... Kanske bara var mer botten eller nåt.

Klassiker vet jag inte men det är är kul att testa lite nyvunna mixkunskaper på äldre grejor. Tack för att du uppmärksammade mig på för lite botten. Åtgärtdat nu. Och tack Clemens! för att du tipsade med en torrare sång, har verkligen lyft låten tycker jag! Tusen tack! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Holy Shit!...fan vad bra det blev!..hör ju nu en massa galna gitarrprylar nu.. och cool när beaten kommer in..Det här gillas! /C


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Holy Shit!...fan vad bra det blev!..hör ju nu en massa galna gitarrprylar nu.. och cool när beaten kommer in..Det här gillas! /C

Lyfte tack vare dina råd. Thnx!  B)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Väldigt annorlunda mot vad man brukar få höra från Equality! Kul arr och fräck, rå röst i sången. Sista delen, f.o.m. ca 85 sek, är klart bäst med bra tryck i trummorna. I början tycker jag inte det låter riktigt synkat med bas/gitarr/sång och mittpartiet, mellan ca 71 - 82 sek, låter lite tvekande och osäkert i harmonier och arrangemang. Visst är det kul att göra lite annorlunda saker ibland, tror att det är nödvändigt för att hitta ny inspiration och nya infallsvinklar på den typ av musik man helst sysslar med.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
riktigt roligt o höra en djävla lyft på alla fronter bara sången som inte ligger helt i fas i inledningen.(svårt att skylla på nån annan än mig själv :rolleyes:) med fan va det svänger när den nya guran kommer mycket bra jobbat
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Väldigt annorlunda mot vad man brukar få höra från Equality! Kul arr och fräck, rå röst i sången. Sista delen, f.o.m. ca 85 sek, är klart bäst med bra tryck i trummorna. I början tycker jag inte det låter riktigt synkat med bas/gitarr/sång och mittpartiet, mellan ca 71 - 82 sek, låter lite tvekande och osäkert i harmonier och arrangemang. Visst är det kul att göra lite annorlunda saker ibland, tror att det är nödvändigt för att hitta ny inspiration och nya infallsvinklar på den typ av musik man helst sysslar med.

Tack Peter för konstruktiva synpunkter! Får nog köra tracksen mot den allsmäktige metronomen för att få bukt med osynket som kröp fram och visade sitt tryne när jag tog bort guran från versen. Tvekande och osäkert i arr och harmonier håller jag inte med om. För mig är det kristallklart men då har jag ju lyssnat sisådär en 500 ggr.  :P  Kanske skall orgeln upp där för att tydliggöra? Gjorde en tre fyra låtar i liknande weirdostil för ett par år sedan och den här var den bästa. Tony sjunger helt lysande. Tycker det vore kul att få till mixen då jag tycker mig kunna detta bättre idag än när låtarna gjordes.
« Senast ändrad: 26.11.2008, 00:14:35 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vet inte om detta va min favvis från weirdolåtarna. Dock har den nu blivit riktigt bra!

Skulle gärna önska lite versioner av de andra med!

Har inget konstruktivt att bidraga med är jag rädd, tycker den funkar som den skall. Har inte problem med arr, harmonier, eller osynk. Å andra sidan har jag oxo hört den  ett par ggr ;)



Jag ordnar inlogg till dig på min server så jag slipper boxar o vad det nu kan va? :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Testade sång, bas, gitarr, elektronikatrummor mot metronom men inte heller jag kunde hitta några otajtheter  :unsure: och grafiskt såg det ok ut. Drog ändå lite i sång och bas och höjde orgeln lite där vid sticket för att den skall få bestämma harmonierna där. Thanks Emulator för synpunkter och erbjudande om serviceplats!  ^_^ Jag petar inte denna mer nu. Tog bort min box.net-fil och lade den på KR:s server. Tack alla för synpunkter!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Nu flyter det på bättre tycker jag! Om det beror på något du/ni gjort eller om det är jag som börjar tillfriskna från influensan är jag däremot osäker på!  :D
Gillar att orgeln får lite mer plats, men tycker nog fortfarande "mellanspelet" är lite halvflummigt, vilket kanske också är tanken?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag tror du har rätt Peter och tack för ditt säkra öra. Problemet var nog mest den dubbeltrackade elguran. Fasförskjutningen gör att att det är inte lätt att se var transienterna skall vara (skiljer ju på höger och vänster kanal).
Jag har checkat lite till och nu tycker jag det låter tajt innan öronen definitivt trillat av. Det är riktigt, sticket skall vara riktigt flummigt!  :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låter bra det här tycker jag ingen överstyrning av guran som jag hör i alla fall -rösten från Tony riktigt bra - som alternativ funkar det utmärkt. :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter bra det här tycker jag ingen överstyrning av guran som jag hör i alla fall -rösten från Tony riktigt bra - som alternativ funkar det utmärkt. :D
Eko

Alternativ till mitt vis-kör?  :P Själv tycker jag detta är det bästa alla kategorier jag varit inblandad i men det beror mest på Ynots formidabla sång. Han ÄR liksom låten!  :) Tack Eko, kul att du ville kommentera!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
LÅTNAMN: Telephone Number
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: alt rock

Ja det funkar som alternativ till det mesta det var mest en kommentar till din Genrebeskrivning.

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Aha. Fattar nu. Tack.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Ursäkta en självisk "fulbump" som ni inte alls behöver bry er om. Helt utan anspråk på julskiva vill jag också bidra till den goda julstämningen och kanske ett och annat nödrim till tomtegröten  :P. Dessutom saknar jag Tonys karismatiska röst och en massa kul co-lab från när det begav sig. *suck
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vi kan väl bumpa allt som Tony var med på så kommer han kanske tillbaka.  :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
OK!  :lol: :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hmm..
Lyssnar på detta alster som har tydliga spår av Heavy Metal i sig, men som ändå är nåt helt annat.. Vet inte, såhär vid första lyssningen om detta är något som jag tänker lägga ner mer tid på. Men som alltid, när Du/Ni är inblandade så är produktion, musik, arrangemang & sång lysande, så jag får nog medge att det lockar till att lyssna några gånger till..

Men återigen. Jag är en enkel man som gillar enklar grejer.. Jag tänder på (går inte att förklara men) popiga "tralala" refränger, eller i hårdrocksammanhang, duktiga musiker och komplicerade taktbyten..
Nu vet jag inte riktigt vad jag pratar om men...

Visst tusan är detta ett bra alster, som sagt. Men tyvärr kommer jag inte att tränga mig före i skivbutikskön för detta.. Lite för komplicerat för mig.. Sorry!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
komplicert?  :D Det är väl ingen låt som kammar medhårs precis och det var aldrig tanken. Tack Hogge för en spännande recension!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Åh, vad snyggt :P
Tokgillar Ynots Freddie Wadling-liknande lite raspiga röst här, ihop med ditt komp Eq som är enkelt men med en stadigt svängande bas, sen när de smådissonanta stämmorna kommer in, så lyfter det ett snäpp till.

Urbra gjort, lagom skitigt är det oxå som bara gör det än mer spännande samt förhöjer intrycket.
Tack för denna :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
klassiker :D alldeles för snäll. Det skall slamra och slå gnistor, hamra och explodera, konorna skall flyga genom studion vid varje baskaggesmäll.

Men, annars gillar jag ju :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack för den kommentaren Marre. Den värmde. Tony gör låten till sin och något alldeles extra av den.
Emu:
Men jag är ju en snäll kille...  :P B) Självklart får du svärta ner den med typ Murmansk stålverk i rytmsektionen.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tack för den kommentaren Marre. Den värmde. Tony gör låten till sin och något alldeles extra av den.
Emu:
Men jag är ju en snäll kille...  :P B) Självklart får du svärta ner den med typ Murmansk stålverk i rytmsektionen.

Murmanskt Stålverk  :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol