Kontrollrummet

KVR Audio & Agent RSS (FIXAT: syns under nyheter från världen)

Omröstning

Skall RSS-feeder synas på första sidan?

Ja tack, i "Senaste trådarna"
4 (14.3%)
Ja tack, i "Nyheter från världen"
14 (50%)
Det gör ingen skillnad
3 (10.7%)
Nej tack, helt bort från första sidan
7 (25%)

Antal personer som röstat: 28

Omröstningen har avslutats: 10.04.2007, 14:37:50

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
Tycker det är lite jobbigt när det kommer massa - för mig - helt onödiga inlägg från "Agent RSS" på startsidan. Hinner ju inte med alla andra inlägg eftersom Agent RSS "puttar" ner de andra.

Är det fler som tycker att de inläggen inte ska visas på förstasidan (och är det något KR skulle gå på med)?
« Senast ändrad: 03.04.2007, 01:29:09 by tsmalmbe »
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix


Utloggad tsmalmbe

Vi kan rösta om saken, inte svårare än det. Själv gillar jag att få nyheterna "in my face" så att säga. RSS-nyheternas mängd kommer säkerligen att öka i framtiden, och senast då kommer dom att flyttas bort från första sidan. Möjligen till nyheter från världen.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Schecter


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Jag är kluven...
Lite småirriterande är det allt ibland när det kommer en massa såna här RSS-trådar på en gång. Men å andra sidan hittar man ibland nåt guldkorn ibland dem, som man garanterat skulle ha missat om det inte vore för att de just syns utan att man behöver klicka in på nåt särskilt ställe...
:wacko:


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Jag läser den nästan aldrig så jag röstar för att de flyttas till nyheter från världen. Då kan jag läsa där när jag är på det humöret.
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Nyheter från världen låter som en bra plats för det. :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Jag gillar det. Tar det gärna i nyheter från världen. Men det är som sagt bra att det syns på första sidan så att man inte missar något.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Blir säkert dödsdömd pga denna fråga men som rel nybörjare måst jag fråga:
Vad egentligen betyder KVR Audio & Agent RSS  för  detta forum?

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Ooooh, ska RSS'en rapportera nyheterna från Messe och NAMM, som det verkar som i och med tråden om Arturias Origin som just dök upp, så är det ju klockrent!! Då slipper man ju leta runt febrilt på massa olika forum efter nyheter från mässorna... B)

GREAT!


Utloggad tsmalmbe

RSS är et sätt att syndikera innehåll. Alltså att man delar innehåll som finns kring på nätet och kan sammanfatta det på ett ställe. KVRAudio är en av de största nyhetscentralerna och plugincentralerna som finns. Säkert populärast, dessutom independent, så nyheterna är inte direkt marknadsföring utan närmast information. Agent RSS är den användaren här på forumet i vars namn alla RSS_baserade inlägg kommer in.

Iden med just KVR's nyheter är att man inte skall behöva söka aktuella nyheter. Allt skall finnas tillgängligt på vårt forum.

I framtiden som sagt kommer det säkert fler RSS-feedar in på forumet. Om man hittar relevanta feedar så är det bara att tipsa om det.


.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Det är en skitsmart grej - men det är lite synd att det trycker undan diskussionstrådarna från startsidan om det kommer mycket därifrån, så det hade varit bättre att placera det i Nyheter från världen...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad tsmalmbe

Såsom röstningen ser ut nu, verkar de ju bli en flytt till nyheter.

KVR har lite det problemet att det kommer in en drös av nyheter (5-6 stycken) på en gång, istället för 1 per 2h vilket skulle vara trevligare.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Det är en skitsmart grej - men det är lite synd att det trycker undan diskussionstrådarna från startsidan om det kommer mycket därifrån, så det hade varit bättre att placera det i Nyheter från världen...

Precis min åsikt också


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
RSS är et sätt att syndikera innehåll. Alltså att man delar innehåll som finns kring på nätet och kan sammanfatta det på ett ställe. KVRAudio är en av de största nyhetscentralerna och plugincentralerna som finns. Säkert populärast, dessutom independent, så nyheterna är inte direkt marknadsföring utan närmast information. Agent RSS är den användaren här på forumet i vars namn alla RSS_baserade inlägg kommer in.

Iden med just KVR's nyheter är att man inte skall behöva söka aktuella nyheter. Allt skall finnas tillgängligt på vårt forum.

I framtiden som sagt kommer det säkert fler RSS-feedar in på forumet. Om man hittar relevanta feedar så är det bara att tipsa om det.



Tackar Ts!

En gammal blev igen några pund klokare ;)




---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Linus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 51
  • Ljudtekniker/radioproducent
    • Visa profil
Det är en skitsmart grej - men det är lite synd att det trycker undan diskussionstrådarna från startsidan om det kommer mycket därifrån, så det hade varit bättre att placera det i Nyheter från världen...

Precis min åsikt också
*nickar och håller med*


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Flikar in med en relaterad fråga: Skulle det vara en övermäktig uppgift att stuka till så att man i sin profil kan välja vilka ämnen man är intresserad av och ej?

Av opt-out variant givetvis, så man inte missar när det kommer nya ämnen.

En annan grej jag tänkt på är hur mycket plats alla "Hej och välkommen"-svar på medlemspresentationerna tar på förstasidan. Det är ju egentligen bara det första inlägget som är intressant.


Utloggad tsmalmbe

Flikar in med en relaterad fråga: Skulle det vara en övermäktig uppgift att stuka till så att man i sin profil kan välja vilka ämnen man är intresserad av och ej?
Av opt-out variant givetvis, så man inte missar när det kommer nya ämnen.

Det fungerar ju nu så att det är en "vanlig användare" som skriver in de här inläggen. Vad du alltså egentligen vill ha är en option att bestämma att "jag vill inte läsa användare X inlägg på forum Y". Eller eftersom det är bara en användare, så blir det alltså "ignorera forum Y".

Nåväl, jag skall titta över saken.

En annan grej jag tänkt på är hur mycket plats alla "Hej och välkommen"-svar på medlemspresentationerna tar på förstasidan. Det är ju egentligen bara det första inlägget som är intressant.

Dessa har inte funnits på förstasidan under de senaste 2-3 veckorna... :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Flikar in med en relaterad fråga: Skulle det vara en övermäktig uppgift att stuka till så att man i sin profil kan välja vilka ämnen man är intresserad av och ej?
Av opt-out variant givetvis, så man inte missar när det kommer nya ämnen.

Det fungerar ju nu så att det är en "vanlig användare" som skriver in de här inläggen. Vad du alltså egentligen vill ha är en option att bestämma att "jag vill inte läsa användare X inlägg på forum Y". Eller eftersom det är bara en användare, så blir det alltså "ignorera forum Y".

Nåväl, jag skall titta över saken.

Det kan ju vara en smart funktion om det går att lösa...
Någon som är gitarrist och Protols-förare och inte är det minsta intresserad av Logic eller Cubase - eller trummor och syntar, kunde i så fall slippa få upp Cubase-, Logic-, trum- och synt-avdelningarnas nya inlägg på startsidan...

Möjlighet att sortera bort en viss medlems inlägg finns ju också på vissa forum, men det tycker jag är ganska överflödigt - och det är en funktion som jag aldrig ens har funderat på att använda. Även om det finns någon medlem som man inte gillar så bra, så kan ju denne ändå ha något vettigt att säga ibland - som det är synd att missa...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Flikar in med en relaterad fråga: Skulle det vara en övermäktig uppgift att stuka till så att man i sin profil kan välja vilka ämnen man är intresserad av och ej?
Av opt-out variant givetvis, så man inte missar när det kommer nya ämnen.

Det fungerar ju nu så att det är en "vanlig användare" som skriver in de här inläggen. Vad du alltså egentligen vill ha är en option att bestämma att "jag vill inte läsa användare X inlägg på forum Y". Eller eftersom det är bara en användare, så blir det alltså "ignorera forum Y".

Nåväl, jag skall titta över saken.

En annan grej jag tänkt på är hur mycket plats alla "Hej och välkommen"-svar på medlemspresentationerna tar på förstasidan. Det är ju egentligen bara det första inlägget som är intressant.

Dessa har inte funnits på förstasidan under de senaste 2-3 veckorna... :)



Med "ämnen" menade jag vanliga forumämnen såsom "Studiobygge", "Datorer" osv, och inte nåt som rörde Agent RSS (sorry som sagt för ot)

Aha.. hade missat att det ändrats redan! Det betyder att det ploppar in många nya medlemmar alltså - å det är ju bara trevligt!  :)

EDIT: Det var inte så konstigt eftersom det är sidan Senaste olästa meddelanden jag menar och inte förstasidan. Där är de fortfarande kvar, och tar upp mycket plats. Men det kanske ska vara så.
« Senast ändrad: 28.03.2007, 21:39:27 by Linkowich »


Utloggad Thomas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
    • Beatscape
Jag prenumererar på massor av RSS-feedar, däribland både Kontrollrummet och KVR - och ser ingen nytta med att få nyheterna serverade dubbla gånger i Kontrollrum-feeden.

Så jag tycker att de helt enkelt ska väck från Kontrollrummet, åtminstone från huvudsidan och Kontrollrummets egen RSS-feed. En idé skulle dock vara en sida på Kontrollrummet som hade en lista på bra musik-relaterade RSS-feeds.

Faktum är så jag utför största delen av mitt internet-surfande - kollar igenom en bunt RSS-feeds. Om rubriken är intressant så läser jag vidare.

Nu har vi en blogg och Facebooksida också!


Utloggad Schecter

Men vänta nu... Nyheter från världen hamnar ju oxå där på första sidan?  :huh:


Vad är då vitsen med att flytta rss-feed grejen dit?  :huh:


Jag hajjar noll...  :lol: :huh:
www.grahnsmusik.com


Utloggad tsmalmbe

Ja, det blir så att flere olika avdelningar kommer att rinna in där! Alltså de manuell skrivna nyheterna, och alla RSS-feeds.

(märkte just att det inte undertstöds by default, så det blir nog att koda lite php igen - men löfte är löfte :) :) )


.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Ja, för de som vill prova på att följa med RSS-feedar UTAN att de syns på första sidan, har jag nu lagt till SoS och HarmonyCentrals feeder. HC har en del om messe för tillfället.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Tillika som jag bumpar, skulel det vara trevligt att veta om det underlättar att filtrera ut RSS-trådarna ur massan med d en nya ikonen som kommit till för att identifiera trådarna?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Finns de nån möjlighet att plocka bort RSS (o andra agenter) från "senaste trådarna" , så många där nu att våran "gemeskap" störs. :wacko:
Det  e ju alltid nån medlems inlägg som får ge vika när RSS "rusar in". Även omröstningen , fast ännu inte slutförd, talar för detta.

"SENASTE TRÅDARNA" = for real registred members only :)


h.   mahan


---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
fan nu är det ju bara rss-feedarna som ligger där!!!  :angry:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Schecter

Jaa exakt precis!  :angry:


(Fast jag hänger mest bara i offtopic men ändå..  :ph34r: )


 :angry:
www.grahnsmusik.com


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tillika som jag bumpar, skulel det vara trevligt att veta om det underlättar att filtrera ut RSS-trådarna ur massan med d en nya ikonen som kommit till för att identifiera trådarna?


Ta please bort RSS från senaste trådarna!

Det är platsen för registrerade livlevande medlemmar, Det finns ju en helt egen avdelning för RSS
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Lynxo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
  • It's not paranoia when they ARE out to get you!
    • Visa profil
Tillika som jag bumpar, skulel det vara trevligt att veta om det underlättar att filtrera ut RSS-trådarna ur massan med d en nya ikonen som kommit till för att identifiera trådarna?


Ta please bort RSS från senaste trådarna!

Det är platsen för registrerade livlevande medlemmar, Det finns ju en helt egen avdelning för RSS


Vad menar du? Har vi en användare på forumet som inte lever? :ph34r:
Fighting for peace is like fucking for virginity.


Utloggad tsmalmbe

Röd text gör inte arbetet snabbare, skulle det göra det, skulle jag  ju koda hela systemet med röd font i ultraedit.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Röd text gör inte arbetet snabbare, skulle det göra det, skulle jag  ju koda hela systemet med röd font i ultraedit.



Okei..
Nästa får väl bli i nån sorts blå valör då... ;)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
Var det inte sagt att Agentens poster skulle bort från förstasidan?
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix


Utloggad tsmalmbe

Det finns förslag att rösta på. Det var sagt. Inget annat, mig veterligen?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
Det finns förslag att rösta på. Det var sagt. Inget annat, mig veterligen?

Trodde det redan var bestämt. Jag har väl drömt :wacko:
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix


Utloggad tsmalmbe

Done deal. RSS-nyheterna syns härmed under "Nyheter från världen".

Utöver det, kan man nu välja vilka RSS-nyheter man är intresserad av.

Verktyg -> Min profil -> Ignorera tavlor.

(kanske orkar skriva bättre instruktioner nåt tag senare)

Att sånt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.