Kontrollrummet

Inoficiell FÖRSOMMARFESTIVAL 2008

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad carl cadello

För oss KRister som inte vill ha musikaliskt sommarlov än, startar jag härmed en försommarfestival utanför de officiella KRfestivalerna.

Regler:
  • Låten skall på något sätt behandla den nordiska sommaren
  • Låten skall vara relativt nykomponerad
  • Låten skall vara runt 3 minuter lång
  • Låten får endast innehålla sång och akustiska instrument
  • Samplade akustiska instrument räknas som akustiska instrument
  • Låten kan vara instrumental
  • Låten skall vara inskickad den Söndagen den 15/6 kl. 22.00 till sommarfestival2008@gmail.com
  • Anmälningar sker i denna tråd.
  • Samarbeten uppmuntras.
  • Keep it simple

Mao. har ni drygt 2 veckor på att smälla ihop en försömmarlåt och skicka in den.

Diskussioner kan föras i denna tråd och frågor på upplägget kan ställas, men kommer (i sann anarkistisk anda) inte besvaras (av mig).

Och just det, man vinner bara äran.
« Senast ändrad: 31.05.2008, 09:56:45 by carl cadello »



Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
akugura genom effekter, är det ok? :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad carl cadello

akugura genom effekter, är det ok? :)

Diskussioner kan föras i denna tråd och frågor på upplägget kan ställas, men kommer (i sann anarkistisk anda) inte besvaras (av mig). Vilket jag i princip ändå gjorde nu   ;)

Tolka reglerna precis som du vill. Är inte det anarkistiskt så säg.   B)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
oKEI ..... :unsure:

Skulle vu inte kunna ge chansen åt Jonnerstone att dra igång sitt välförtjänta festivalarrangemang först om han vill?
En inofficiell festival?? Va  betyder det?
Ingen arrangör som svarar på frågor??? ("men kommer (i sann anarkistisk anda) inte besvaras (av mig")

Ställer dessa frågor fast ingen besvarar dom B)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Lägger här länken till ett eventuellt förslag till festival #6

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=10131.0
« Senast ändrad: 30.05.2008, 14:10:22 by jonnerstone »


Utloggad carl cadello

oKEI ..... :unsure:

Skulle vu inte kunna ge chansen åt Jonnerstone att dra igång sitt välförtjänta festivalarrangemang först om han vill?


-Inte först. Eftersom försommarfestivalen redan är igång.  ;) Men det innebär väl inte att båda får plats?

En inofficiell festival?? Va  betyder det?


-En inte officiell festival

Ingen arrangör som svarar på frågor??? ("men kommer (i sann anarkistisk anda) inte besvaras (av mig")

Ställer dessa frågor fast ingen besvarar dom B)

I sann anarkistisk anda, så är jag inte helt konsekvent.  :)

[/quote]


Utloggad carl cadello

Till alla nordiska vänner!

Naturligtvis ska det vara den NORDISKA sommaren inte bara den svenska sommaren som ska lovsjungas.  :wub:



Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Till alla nordiska vänner!

Naturligtvis ska det vara den NORDISKA sommaren inte bara den svenska sommaren som ska lovsjungas.  :wub:



Jag tycker det ska vara den ÖSTGÖTSKA sommaren!
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
funderar också på att vara med :)... tar förmodligen ett tag innan man är överens i den officiella festivalen ;)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad carl cadello

Försommarfestivalen är ingen ersättning för den kommande KRfestivalen som jonnerstone håller i utan en kompletterande festival för oss som har för mycket spring i fingrarna och därför inte kan vänta. Alla är välkomna att delta.

Jag är faktiskt redan igång. Har snott ihop en vals med trummor, bas, dragspel och fiol!!
Det blir mitt första alster i denna genre  :) och nu ska jag förstöra det hela med text och sång  B)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Du ligger klar som förhandsfavorit i försommarfestaren! :P
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad carl cadello

Du ligger klar som förhandsfavorit i försommarfestaren! :P

Jag kanske blir den enda deltagaren :D  :o


freddy

  • Gäst
Försommarfestivalen är ingen ersättning för den kommande KRfestivalen som jonnerstone håller i utan en kompletterande festival för oss som har för mycket spring i fingrarna och därför inte kan vänta. Alla är välkomna att delta.

Jag är faktiskt redan igång. Har snott ihop en vals med trummor, bas, dragspel och fiol!!
Det blir mitt första alster i denna genre  :) och nu ska jag förstöra det hela med text och sång  B)

Du är medveten att du får skriva musik utanför festivalerna också va? :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Försommarfestivalen är ingen ersättning för den kommande KRfestivalen som jonnerstone håller i utan en kompletterande festival för oss som har för mycket spring i fingrarna och därför inte kan vänta. Alla är välkomna att delta.

Jag är faktiskt redan igång. Har snott ihop en vals med trummor, bas, dragspel och fiol!!
Det blir mitt första alster i denna genre  :) och nu ska jag förstöra det hela med text och sång  B)

Du är medveten att du får skriva musik utanför festivalerna också va? :)

Va?! Får man?!?  :lol:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad carl cadello

Försommarfestivalen är ingen ersättning för den kommande KRfestivalen som jonnerstone håller i utan en kompletterande festival för oss som har för mycket spring i fingrarna och därför inte kan vänta. Alla är välkomna att delta.

Jag är faktiskt redan igång. Har snott ihop en vals med trummor, bas, dragspel och fiol!!
Det blir mitt första alster i denna genre  :) och nu ska jag förstöra det hela med text och sång  B)

Du är medveten att du får skriva musik utanför festivalerna också va? :)

"You talkin' to me? You talkin' to me? Oh yeah. Yeah, sure you are."


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
"You talkin' to me? You talkin' to me? Oh yeah. Yeah, sure you are."

"oooh yeah" - som i en fisk som talade till mig?  :P Sorry, den har fastnat!  :lol:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


freddy

  • Gäst
Försommarfestivalen är ingen ersättning för den kommande KRfestivalen som jonnerstone håller i utan en kompletterande festival för oss som har för mycket spring i fingrarna och därför inte kan vänta. Alla är välkomna att delta.

Jag är faktiskt redan igång. Har snott ihop en vals med trummor, bas, dragspel och fiol!!
Det blir mitt första alster i denna genre  :) och nu ska jag förstöra det hela med text och sång  B)

Du är medveten att du får skriva musik utanför festivalerna också va? :)

"You talkin' to me? You talkin' to me? Oh yeah. Yeah, sure you are."

jo precis.. ursäkta att jag inte svarade snabbt nog... jag måste starta en rockfestival för jag har en rocklåt på G! ;)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
"Talk to the hand." (Med pipig röst.)
https://soundcloud.com/user7789882



Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tänkte skriva något roligt med en allvarlig underton, men det lät inte så roligt så jag skrev inget roligt alls... Det har dock varit en härlig sommarhelg :). Jag ser dock inget fel i en forumregelvidrig festival, känns kreativt och kreativitet skall aldrig tryckas ner, ja för mycket i alla fall.  :unsure:
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad carl cadello

Jaha, jag har alltid undrat vad man får ut av att försöka göra sig rolig på andras bekostnad.

Men det är väl som vanligt: Tror man att man är liten och ynklig, kan man ju alltid bli lite större genom att sätta sig på någon annan.  <_<

Men är det så att det inte finns någon uppslutning bakom sommarlåtsmakeriet, så lägger vi ned det hela här och nu.  :(


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Ska ta en tur på cykel och få se om jag får några ideer.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil

Men är det så att det inte finns någon uppslutning bakom sommarlåtsmakeriet, så lägger vi ned det hela här och nu.  :(

Jag är fortfarande med!  :)
DON'T PANIC


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Men är det så att det inte finns någon uppslutning bakom sommarlåtsmakeriet, så lägger vi ned det hela här och nu.  :(
jag är intresserad, men inte säker t att jag lyckas få ihop något.



Utloggad carl cadello

Blev det här nerlagt?

Det var ju ett kul tema på den officiella festivalen så den tar lite tid just nu, men o andra sidan skall den inte vara klar förrän efter juni, om jag förstår det rätt.

Mao har vi en vecka till att få till en akustisk sommarlåt.

Lycka till!


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
hade det inte varit akustiskt så hade jag säkert varit med. :)


Utloggad carl cadello

hade det inte varit akustiskt så hade jag säkert varit med. :)

Du kan ju alltid inbilla dig själv att det akustiskt och när någon messerschmidt påpekar att det inte är det, kan du tjurnackat hålla på att "det ÄR det visst, mina instrumenten har en naturlig dist" eller jag har så dålig inspelningsutrustning.

De flesta bryter ju mot minst en regel i varje festival, så varför inte du, nu..... :P



Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
får man lämna in bidrag som inte är mupptrixade?


Utloggad carl cadello