Forum > Demolåtar
Hold me tight
freddy:
Jag tycker också att sången låter stressad bitvis, speciellt precis innan låten kommer igång där i början. Låter som den ligger snett, alternativt sjunger sångerskan i en annan BPM än låten :)
Sen låter allt utom sången lite dovt, sången och musiken känns inte tillsammans riktigt, låter som du mixat en mp3:a och sen lagt sången över den bara. Hoppas du förstår vad jag menar... :)
Yllet:
Hej och välkommen
* Bra sång i början, kanske att du kan slänga på lite mer delay/reverb under refränger så de lyfter lite mer. Alt. lägga på några stämmor (gärna en mansstämma en oktav ner, samt stämsång i falsett). Sången är dock sur på några ställen, fixa till med ex melodyne.
* Baskaggen behöver mer djup, den e för klickig nu.
* Basen får gärna komma fram mer, en mer synthig och framträdande bas skulle passa denna låten bra.
* Virvelljudet funkar bra.
/Jon
Lindpop:
Jag glömde och tacka för att ni har tagit er tid att lyssna och kommentera. Jag hade tänkt att lägga en stämma själv men klarar nog inte det. Skall prova.
Det är ju vanlig bas som jag spelar+ lite loopar. Kanske får försöka programera den. Tycker att basen är svår att mixa, blir inte så bra vid inspelning heller, väntar på en ny preamp och hoppas att det blir lite bättre då. Jag misstänker att det är basen som bidrar till dimman i låten + en pad som också verkar ta upp mycket av energin. Det är mycket ljud men det är kul
Tack så länge
Tycker jag har fått bra tips.
MVH
mahan:
Tjou Lindpop!
Detta funkar ju fatalt fint, beachpop på stranden o volym på 100!
Undertecknar Yllets kommentarer, ett sätt kunde vara att slänga på en sångstämma,
eller varför inte fler på samma gång, kunde bli kalas.
Bra jobbat! :)
h. johan
Tokai:
Tjenix!
Trodde jag först hörde nåt av Madonna, Like a prayer, nånstans.
Mixen låter dock ganska opolerad. Sången har en del otrevligt mellanregister som stör. Skulle också behöva en dos mer reverb liksom övrigt också, eftersom detta känns som en 80-tals inspiration.
Modern pop med lite trance, skriver du. Alltså lite som Kylie Minouge kanske? Problemet är att det låter "omodernt" just nu. Här handlar det mycket om produktion i såna fall. Inget lätt område.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida