Forum > Demolåtar
Hold me tight
Lindpop:
Hej!
Jag är lite ny här och tänkte det här kunde bli min första demopostning. Jag skriver låtar i lite olika genres. Det här är väl en av de sidorna jag har. Ett försök till nån slags modern pop med lite dance i sig eller nått sånt. Jag skulle behöva få lite tips om hur jag kan få det här att bli ännu bättre. Mixning, ljudbild osv.
Saknas nått, skall nått tas bort?
Vad tror ni/tycker ni?
Kan det bli nått?
MVH
Lindpop
uppdaterad 080606
http://www.lindpop.com/songs/Taxi/Hold_metight.mp3
Markus Broberg:
Jävla bra sångerska, cred:), grym...Men kanske att det ska hända ngt mer med sången? kanske göra ref mer tydlig?, lite mer diskant på mixningen också, (jag är diskanfantast)
Skön låt men höj den några bpm..Kanske nån fetinggura också?
Skitbra låt:) Nyfiken på nästa...
Wernborg:
Får erkänna att det inte tilltalade mig speciellt. Inte dåligt, men inget som tar tag i mig bara.
Lite konstruktivt då: (hoppas jag)
- melodisynten som spelar "hooken" emellanåt är väldigt hård i sitt sound. Hade kanske själv valt en monosynt med lite mer legatospel och inte så vasst ljud. Kanske med en uns portamento på också kanske?
- sången. Nja. Där finns bra grundmaterial, men lite suringar här och där som alldeles säkert kan rättas till. Dessutom låter det nästan som om sången i första versen ligger ur synk. Fast sedan rättar det till sig i refrängen. Borde sjungas mer på beat än vad det gör nu tycker jag.
Hoppas det var till någon hjälp.
// Stefan
Emulator:
håller med wernborg. sången surara lite, men tänkte inte på off beat egentligen. Mit största problem är att det låter alldeles för lika så mycket annat, både arr- och melodi/harmonier.
Men i övrigt är det rätt snyggt gjort. Lite för kopia på saker bara....försök på nåt helt eget :)
å andra sidan, om du verkligen vill göra sån här musik som liknar annan, så har du verkligen lyckats.
tips kan ju vara att köra melodyne p åleadsången, och sen sjunga om den unisont med den fixade, för att sedan ta bort fixet. :)
Lindpop:
Tack för snabb och bra feedback. Jag skall titta över lite av de sakerna som kommit fram. Sången, synthen, bpm-en. Det är väl det som är så bra med det här. Att få höra vad andra tycker. Jag ser det som ett bra tecken på att det låter lite lika annan musik. Det här är ett försök för mig att närma mig den moderna kommersiella världen. Jag skriver mycket olika musik och det här är en av utmaningarna. Tack skall ni ha för konstruktiv kritik så länge och fler får gärna fylla på.
MVH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida