Kontrollrummet

typ en spåntråd inför nån kommande festival....

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Jag funderar på att starta vårfestivalen 2009 redan nu. vad sägs om en trashrock festival i C-Dur?


/ Mikke   :P


Edit: jag håller med Emulatorn /ds


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Om mitt herrskap kan vänta till Juli så arrangerar jag 6:an, har pratat med lite vänner och har redan ett uppslag på tema. Jag har bara så infernaliskt mycket att göra i juni så hela den månaden är i stort sett uppbokad. Men en månad mellan festivalerna är väl inte för länge? Det dröjde väl ganska länge mella 4:an och 5:an??

Så om ni kan hålla er till tåls så kör vi i juni, då är det ju verkligen sommar  B)

Peace.......(hmmm... ölen börjar göra susen känner jag   :D)

med tanke på att folkk verkar skita fullständigt i traditionen att vinnaren bestämmer nästa festival råder jag dig att snarast posta ;) inte så mycket jobb me en post? ¨så sätter du en deadline i juli istället :)

Folk?

Vi bestämde ju tema i Festival #5 och sket gladeligen alla förslag som kom upp i diskussionstråden.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lol, gillar det "obändiga" folket här på kr..

Startar en tråd dan efter om en ny festival eftersom de inte vill vänta till juli, härligt. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
DEt blir väl så där när man är lite laddad efter förra festivalen. Då känner man sig sugen på att sätta igång direkt igen. Men jag kan vänta.  :)


Utloggad carl cadello

DEt blir väl så där när man är lite laddad efter förra festivalen. Då känner man sig sugen på att sätta igång direkt igen. Men jag kan vänta.  :)

Inte jag, så nu ska jag ut o bränna några stugor och säga fula ord.  B)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Om mitt herrskap kan vänta till Juli så arrangerar jag 6:an, har pratat med lite vänner och har redan ett uppslag på tema. ...
Så om ni kan hålla er till tåls så kör vi i juli, då är det ju verkligen sommar  B)


Yes! Vi får sitta inne när monsunen kommer! Tonart? Tempo?

/Jocke
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Om mitt herrskap kan vänta till Juli så arrangerar jag 6:an, har pratat med lite vänner och har redan ett uppslag på tema. Jag har bara så infernaliskt mycket att göra i juni så hela den månaden är i stort sett uppbokad. Men en månad mellan festivalerna är väl inte för länge? Det dröjde väl ganska länge mella 4:an och 5:an??

Så om ni kan hålla er till tåls så kör vi i juni, då är det ju verkligen sommar  B)

Peace.......(hmmm... ölen börjar göra susen känner jag   :D)

med tanke på att folkk verkar skita fullständigt i traditionen att vinnaren bestämmer nästa festival råder jag dig att snarast posta ;) inte så mycket jobb me en post? ¨så sätter du en deadline i juli istället :)

Folk?

Vi bestämde ju tema i Festival #5 och sket gladeligen alla förslag som kom upp i diskussionstråden.

utveckla
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
jonnerstone skulle ju hålla i sexan (prime belgian trappist), kan vi ha nån slask-5,5 så länge eller?

varför inte sätta deadline till midsommar o körta ner röstningen så kör jonnerstone på med truckloads of 6-point-ooo thereefter?

(sorry 2 timmars sömn inatt o ett par bärs senare - eh, finns det nån alkohålgrämns för postningar här?  :D )
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Om mitt herrskap kan vänta till Juli så arrangerar jag 6:an, har pratat med lite vänner och har redan ett uppslag på tema. Jag har bara så infernaliskt mycket att göra i juni så hela den månaden är i stort sett uppbokad. Men en månad mellan festivalerna är väl inte för länge? Det dröjde väl ganska länge mella 4:an och 5:an??

Så om ni kan hålla er till tåls så kör vi i juni, då är det ju verkligen sommar  B)

Peace.......(hmmm... ölen börjar göra susen känner jag   :D)

med tanke på att folkk verkar skita fullständigt i traditionen att vinnaren bestämmer nästa festival råder jag dig att snarast posta ;) inte så mycket jobb me en post? ¨så sätter du en deadline i juli istället :)

Folk?

Vi bestämde ju tema i Festival #5 och sket gladeligen alla förslag som kom upp i diskussionstråden.

utveckla

En festivalvinnare bestämmer ju temat på nästa festival. Av tradition brukar också en diskussionstråd finnas där vi föreslår ämnen för nästa festival vilket arrangören av nästa festival brukar strunta ganska blankt i..... ? Så också vi.

 :blink:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Om mitt herrskap kan vänta till Juli så arrangerar jag 6:an, har pratat med lite vänner och har redan ett uppslag på tema. Jag har bara så infernaliskt mycket att göra i juni så hela den månaden är i stort sett uppbokad. Men en månad mellan festivalerna är väl inte för länge? Det dröjde väl ganska länge mella 4:an och 5:an??

Så om ni kan hålla er till tåls så kör vi i juni, då är det ju verkligen sommar  B)

Peace.......(hmmm... ölen börjar göra susen känner jag   :D)

med tanke på att folkk verkar skita fullständigt i traditionen att vinnaren bestämmer nästa festival råder jag dig att snarast posta ;) inte så mycket jobb me en post? ¨så sätter du en deadline i juli istället :)

Folk?

Vi bestämde ju tema i Festival #5 och sket gladeligen alla förslag som kom upp i diskussionstråden.

utveckla

En festivalvinnare bestämmer ju temat på nästa festival. Av tradition brukar också en diskussionstråd finnas där vi föreslår ämnen för nästa festival vilket arrangören av nästa festival brukar strunta ganska blankt i..... ? Så också vi.

 :blink:

precis. och nu vill folk göra en 5,5a som inte har ngt med jonnerstone att göra?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Ber så mycket om ursäkt för denna tråd och all skit den medfört .... såklart var inte syftet alls att köra över jonnerstone !!!!

Ser att jag skapat endel osämja nu... hoppas alla kan bli glada igen och satsa på jonnerstones festival #6



Mvh
David
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tack David!
Nu styr hoppeligen festivaldiskussionen in på rätt spår.
Jättebra föstås att gänget brinner av entusiasm över att få ta ihop med festival #6,
men vi kan väl ge Jonnerstone några dar att dra andan,
han har ju firat både festivalvinst och födelsedag här, GRATTIS mannen! :wub:

Sen kan vi småningom enligt tradition börja pressa föregående vinnaren (Jonnerstone) att dra igång nästa festival.
Och det sker genom att slänga upp ideér , inte genom dänga ner varann.
Upp med goda ideér så att Jonnerstone har mycket att välja bland! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
 Eh? Då blir det lite sommarlov alltså? :unsure:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad carl cadello


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tack David!
Nu styr hoppeligen festivaldiskussionen in på rätt spår.
Jättebra föstås att gänget brinner av entusiasm över att få ta ihop med festival #6,
men vi kan väl ge Jonnerstone några dar att dra andan,
han har ju firat både festivalvinst och födelsedag här, GRATTIS mannen! :wub:

Sen kan vi småningom enligt tradition börja pressa föregående vinnaren (Jonnerstone) att dra igång nästa festival.
Och det sker genom att slänga upp ideér , inte genom dänga ner varann.
Upp med goda ideér så att Jonnerstone har mycket att välja bland! :)




h.  johan


Lägger här länken till ett eventuellt förslag till festival #6

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=10131.0


Och tack mahan för visad förståelse.....belv helt stressad.......fast det är ju kul att folk e taggade  :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ber så mycket om ursäkt för denna tråd och all skit den medfört .... såklart var inte syftet alls att köra över jonnerstone !!!!

Ser att jag skapat endel osämja nu... hoppas alla kan bli glada igen och satsa på jonnerstones festival #6



Mvh
David

äh vafan? vi tjafsar väl som vi brukar bara ? :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad carl cadello

Det var ju inte meningen att du skulle känna dig stressad.  :blink: Snarare en reaktion på att det alltid blir "mycket snack och lite verkstad" i alla forum. Men det kanske är själva definitionen på ett internetforum?

Och det handlar inte om det ena eller det andra utan se det istället som både och.

KRfestival nr 6 kan pågå fram till juli eller augusti, medan försommarfestivalen är slut 15 juni.

Ja, jag ska göra en akustisk sommarlåt, i vilket fall som helst.  :D


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Tack David!
Nu styr hoppeligen festivaldiskussionen in på rätt spår.
Jättebra föstås att gänget brinner av entusiasm över att få ta ihop med festival #6,
men vi kan väl ge Jonnerstone några dar att dra andan,
han har ju firat både festivalvinst och födelsedag här, GRATTIS mannen! :wub:

Sen kan vi småningom enligt tradition börja pressa föregående vinnaren (Jonnerstone) att dra igång nästa festival.
Och det sker genom att slänga upp ideér , inte genom dänga ner varann.
Upp med goda ideér så att Jonnerstone har mycket att välja bland! :)




h.  johan


Lägger här länken till ett eventuellt förslag till festival #6

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=10131.0


Och tack mahan för visad förståelse.....belv helt stressad.......fast det är ju kul att folk e taggade  :)

Jag fattade som att vitsen var att du inte skulle känna dig stressad iom att vi kör en extrafestival emellan 5:an o 6:an :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531