Forum > Demolåtar

Soulbrother (mp3/Benganrock)

<< < (2/8) > >>

freddy:
Bra låt, bra gitarrlir och bra sång! Gillas detta, kanske sänka hihaten lite på versen?

Hellpig:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 29.05.2008, 17:02:45 ---Helvetesgrisen: tackar! Svårt m trummeriet - det är ju lite avig rocktakt om man säger så...(6/8). Kul att du tycker låten är för kort med sina 2.20. Då tål den att byggas på lite. Har en plan men det blir nog inga extravaganta soloinsatser på upplpppet.... :)....keyboard? vad är det!? ;)

--- Slut citat ---

Keyboard... Hammond, eller något liknande skulle passa bra in. En riktig feting med lite dist på kanske.

Bengan_gbg:
Freddy: Ska lura lite. Sista ordet är väl inte sagt när det gäller mix. Tycker det är lagom med rassel själv. Däremot för lite bastrumma och själv tycker jag basen är för hög idag med?

Hellpig: Hajade  - men jag är inte så mkt kompis m klaviatur. Ngt hammondskt eller mellotroniskt eller ngt sånt tror jag på dock....

IKEN:
Bengan my Friend!
Var i din stad Tisdag och Onsdag,kanonväder!!
Importgatan 22.............
Uppe på utsiktsberget(du vet vilket jag menar).......
Kanonlåt! Riffet påminner om ''Long live rock and roll'' lite grand.....
Sången...faan önskar jag kunde sjunga som du...... :wub:
Jag hittar ingenting alls att klaga på,och ditt basspel blir bara bättre och bättre.
på mitt nästa alster får DU lira bas känns det som..... :)
Keep it up my friend........... :)

Bengan_gbg:
Iken: Ja jag tänkte allt på dig o ditt besök i stan. Körde tyvärr ihop sig så jag fick åka ut på slätten i jobb själv :(

Tack som attan.....Gjorde om låten lite. Skippade tape-stoppet och förlängde en bit. Blev visst ett ynkepynkemått av hammond med till slut....och en fade. Gillar det egentligen inte men nöden har ingen lag....finns på samma länk som det andra där uppe....

Kondingen på sång den här gången. Trivs nog fasiken bättre m SM58:an ändå t sånt här...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion