Forum > Demolåtar

Soulbrother (mp3/Benganrock)

(1/8) > >>

Bengan_gbg:
En avig rackare rakt ur smörgåsgrillen....

Edit igen: Bengan - Soulbrother

Mycket bas, lite trummor och lite låg sång va??? Eller?

egghuvud:
He he nej det låter faktiskt bra redan från början. Möjligen skulle jag peta lite till med leadsångljudet. Lite mer botten så att  man känner rösten tydligare. Annars är det klockrent.
Snygga körer läckra gitarrer. lite konstigt slut. Någon minut till och lite mer vanissga gitarrsolon så är du hemma.  :)

jay thomas:
Görgött!  :D

Omissigekännelig Benganrock! Underbara 70-tals gitarrer, minner om forna tider. Möjligtvis att sången skulle lyftas och skärpas till lite. Kommer på mig att inte gilla cymbalvispet som pågår då och då men det är en randanmärkning.

Sammanfattan, gott mos, sitter som en räkmössa!  ;)

Hellpig:
Skönt sväng, jag gillar låten riktigt mycket! Skulle gärna hört lite mer pådrivande trumspel och mer helhetsbild mellan gitarrerna och basen. Just nu tycker jag att de är nästan för separerade på något sätt. Sedan tror jag att en keyboard av rätt slag kunde ha fyllt ut det tomrum som finns. Lite för kort också, men det här kan bli jättebra med lite mer jobb!

Bengan_gbg:
Egget: Lite pet blir det nog på leaden. Knappt jag hör själv vad som sjungs nu....text nedrafsad på ca 5 min och ingen övning heller innan...det är inte heller gynnsamt...slutet kommer nog att bli delvis annat (se nedan).

JT: Okidok - får kolla sång. Vispet får vara som det är :)

Helvetesgrisen: tackar! Svårt m trummeriet - det är ju lite avig rocktakt om man säger så...(6/8). Kul att du tycker låten är för kort med sina 2.20. Då tål den att byggas på lite. Har en plan men det blir nog inga extravaganta soloinsatser på upplpppet.... :)....keyboard? vad är det!? ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion