Forum > Demolåtar

JT - Steps in the sand

<< < (2/4) > >>

Emulator:
fripp frapp filibombombom?  :blink:

Egentligen åt helvete för uppe o varv för att lyssna till detta, men gör så ändå och finner det riktigt snyggt.

Låter snyggt. pianotonerna speciellt.

en ide: automatisera delayerna och kapa feedbacken totalt nån gång då och då. torde göra lite variation till det hela...?

snyggt i vanlig ordning :)

Marruschkka:
I like...och vad kan hända.....vad som helst  ju :P
hihihi....härligt  B)

Maria

jay thomas:

--- Citat från: Emulator skrivet 28.05.2008, 22:42:00 ---fripp frapp filibombombom?  :blink:

Egentligen åt helvete för uppe o varv för att lyssna till detta, men gör så ändå och finner det riktigt snyggt.

Låter snyggt. pianotonerna speciellt.

en ide: automatisera delayerna och kapa feedbacken totalt nån gång då och då. torde göra lite variation till det hela...?

snyggt i vanlig ordning :)

--- Slut citat ---

Tack Emulator!  :)
Två frågor dock, automatisera i vilken mening och vilken feedback? Gitarren är lajnad rakt in med endast ett eko och en gnutta reverb som krydda. Enklare än jag tror misstänker jag men nu är jag rivningstrött...   :mellow:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 28.05.2008, 23:50:25 ---I like...och vad kan hända.....vad som helst  ju :P
hihihi....härligt  B)

Maria

--- Slut citat ---

Hehe, tack Marr!  :)

Det kanske händer, vem vet?  ;)

Tant Fransa:
1  Vem är Fripp?
2  Det låter som manetmusik - i positiv bemärkelse. Jag skulle nog själv inte sätta på sån här musik, men när man är hos massören (eller manikyristen eller ansiktsbehandlaren...) så passar det utmärkt.

jay thomas:

--- Citat från: Tant Fransa skrivet 29.05.2008, 13:18:55 ---1  Vem är Fripp?
2  Det låter som manetmusik - i positiv bemärkelse. Jag skulle nog själv inte sätta på sån här musik, men när man är hos massören (eller manikyristen eller ansiktsbehandlaren...) så passar det utmärkt.

--- Slut citat ---

1 - http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Fripp
2- Alldeles utmärkt, det är ju dithän jag gärna strävar med musiken.  ;) :)

Tackar och bossar för lyssning och feedback!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion