Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Fake World
Yllet:
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.05.2008, 00:49:14 ---Kul stil.
Blipp blopp är alltid kul ihop med "vanliga" instrument.
En tanke:
Detta funkar bra men skulle kunna bli originellt på riktigt med sång på skånska. Det skulle låta som inget annat.
--- Slut citat ---
Där har du (tyvärr) fel... Familjen har redan gjort det :( Om man nu räknar det som "redig" skånska. Men om du menar på Peps Skånska så :)
Tokai:
Välproducerat och bra framfört som vanligt. Men jag hade nog väntat mig nåt mer aggresivare. Det här är för gulligt och myspysigt, men inte alls dåligt. Ska det va syntar med tycker jag att det ska va hårt och mörkt. Bara vad jag tycker. Men jag är nog dessvärre ganska okunnig om syntmusikens olika uttryckssätt.
Så visst är det mycket Yllet fast med syntar. Samma typ av trallvänlig musik (det kanske låter negativt, men jag gillar såna låtar också :))
mahan:
Hallåu Yllet!
Bara en liten undrande o försiktig fråga.... lite klen respons på kommentarerna här,
skulle vi bara lyssna eller?...... :unsure:
det är lixåm mer motiverande att skriva kommentarer om dom besvaras på nåt sätt....
h. johan
Wernborg:
--- Citat från: Yllet skrivet 27.05.2008, 02:38:26 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.05.2008, 00:49:14 ---Kul stil.
Blipp blopp är alltid kul ihop med "vanliga" instrument.
En tanke:
Detta funkar bra men skulle kunna bli originellt på riktigt med sång på skånska. Det skulle låta som inget annat.
--- Slut citat ---
Där har du (tyvärr) fel... Familjen har redan gjort det :( Om man nu räknar det som "redig" skånska. Men om du menar på Peps Skånska så :)
--- Slut citat ---
Ok då. Inte HELT unik kanske, men jag menar att det skulle sticka ut betydligt mer i alla fall. Och inte skånska som i Biscuit Barney. Den skånskan är för bred för stilen på nåt vis. (Nu har jag ingen aning om vad som är bred skånska iofs, men men...)
Yllet:
Varit lite off de senate dagarna, datorn har strulat, men här kommer lite svar:
freddy Tackar, speciellt kul att du gillar rösten :)
mahan Basen ska ses över, du kan nog ha rätt där. Gillar dock att rytmdelen sticker ut behåller det nog så, lika dant tror jag att låten tappar lite av drivet om man bara kör gitarr i sista versen, men det är värt ett försök, ska testa lite senare. Sen det där med rörigt är ju lite från person till person, jag tycker inte det :) Tack för en ordentlig lyssning.
Harmonica mike Så bra :) Danke
stajo Jepp detta är ju ett försök att modernisera mig lite o få lite mer uptemposväng, men behålla de vanliga yllesoundet. Ska kolla upp Men without hats!
Tant Fransa Nostalgi är ibland det bästa betyget :)
Memphis Oj oj, jag bockar och bugar, hälsa bror din!
Tokai Jag är inte så aggressiv av mig, så det blir lixom som det blir :) När jag skriver musik tänker jag enkla melodier/uppbyggnader, men lite trevliga utfyllnader här o var. Mörk musik sysslar jag inte med ;)
Stort tack till samtliga lyssnare, det värmer verkligen.
/Jon
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida