Kontrollrummet

Rudimentär understöd för wireless, PDA och WAP

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Det funkar nice, verkligen nice.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Thomas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
    • Beatscape
Notera att jag inte gjort något åt resterande vyer, exempelvis PM. Detta kan göras någon annan dag, om det behövs.

Nu är det fixat i PM-vyn också...

Nu har vi en blogg och Facebooksida också!


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Letat lite men hittar inget om att lyssna demon per mobil. Går det?


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Letat lite men hittar inget om att lyssna demon per mobil. Går det?


När jag surfar via Opera så kan jag ladda ner låtarna, men det är ju ganska segt över GPRS...
Men det är de spelare som finns i endel inlägg du vill komma åt? Kommer inte ihåg om det går...


vettigt svar va  :unsure:
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad tsmalmbe

Letat lite men hittar inget om att lyssna demon per mobil. Går det?

Lyssna via WAP/lite -sidorna? Nej, det understöds inte. Då får du helt enkelt använda de vanliga www-sidorna för att komma åt demon. Nymoderna telefoner kan ju visa vanliga websidor relativt bra. Jag kan fundera på att införa en länk till filerna också på wap-sidorna, i vilket fall man åtminstone kan ladda ner filerna. Det beror sen på telefonen huruvida man kan spela upp dem som stream eller ej.

David: UMTS ger ju ganska snabb överföring, kring 1Mbps i centrala områden. Så man kan nog lyssna. Med HDSPA är det som att flyga raket, och HSUPA är en våt dröm.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
hm, det är nog så att min telefon är dum men tror att den är smart, för den verkar automatiskt köra på wap-varianten även fast jag använder www-adressen...
Lustigt nog kan jag lyssna på Studio. Men dom har kanske fixat och trixat på något speciellt sätt?


Utloggad tsmalmbe

din telefon gör nog sitt bästa att försöka få till en mobiloptimerad användarupplevelse. Därför serveras du kanske en wapvariant från www-sidan. I själva verket är wapsiadan bara enredirekt till www-sidorna med en magisk parameter.

men anyway, detta skall jag väl kunna fixa nåndag åt dig.

Eller så Thomas, han var ju och hjälpye mig en del kring wapsidorna?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Jizzes vilka problem ni har ;) . Jag kan lyssna på demo låtarna med min iphone. Wap? duh!  :wub: / Mikke


Utloggad tsmalmbe

Jizzes vilka problem ni har ;) . Jag kan lyssna på demo låtarna med min iphone. Wap? duh!  :wub: / Mikke

Vi kallar "lite"-sidorna wap, för parametern heter "wap2". I praktiken talar vi om lightweight xhtml som är anpassat för långsamma förbindelser och små skärmar. Själva wap-protokollet med WML understöds också, men där gör jag absolut inga ändringar eftersom det är lite för legacy för att jag skall bry mig.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Min telefon läser gärna www-sidorna men jag använder wap-sidorna för att dom är snabba. Däremot visar inte wap-sidorna några länkar i min läsare. Är det så för alla som läser wap-sidorna?

Windows Mobile 6


Utloggad tsmalmbe

Min telefon läser gärna www-sidorna men jag använder wap-sidorna för att dom är snabba. Däremot visar inte wap-sidorna några länkar i min läsare. Är det så för alla som läser wap-sidorna?

Det VAR så för alla. Nu har jag fixat det.

I och med det så uppdagades (åtminstone en) otrevlig sak. Citaten blir länkar, som inte fungerar korrekt. Genereringen av länkarna beaktar inte parametrarna som styr vilken markup man får, utan länkarna på wap/wap2-sidorna pekar till den vanliga sajten. Men detta gäller alltså endast de länkarna som finns i huvudet för citat (Exempel: "Citat från: Mikke skrivet 12.06.2008, 23:21:41" blir en felaktig länk).

Vad som ändrat 13.6.2008:
- Uppladdade demolåtar ses via wapsidorna
- Alla länkar syns via wapsidorna
- Alla bilder syns via wapsidorna (om man inte vill se bilder, så rekommenderar jag att man stänger av laddning av bilder i sin browser)

Rapportera gärna buggar och annat fanskap.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Min telefon läser gärna www-sidorna men jag använder wap-sidorna för att dom är snabba. Däremot visar inte wap-sidorna några länkar i min läsare. Är det så för alla som läser wap-sidorna?

Det VAR så för alla. Nu har jag fixat det.

I och med det så uppdagades (åtminstone en) otrevlig sak. Citaten blir länkar, som inte fungerar korrekt. Genereringen av länkarna beaktar inte parametrarna som styr vilken markup man får, utan länkarna på wap/wap2-sidorna pekar till den vanliga sajten. Men detta gäller alltså endast de länkarna som finns i huvudet för citat (Exempel: "Citat från: Mikke skrivet 12.06.2008, 23:21:41" blir en felaktig länk).

Vad som ändrat 13.6.2008:
- Uppladdade demolåtar ses via wapsidorna
- Alla länkar syns via wapsidorna
- Alla bilder syns via wapsidorna (om man inte vill se bilder, så rekommenderar jag att man stänger av laddning av bilder i sin browser)

Rapportera gärna buggar och annat fanskap.


Då kan framtida toabesök alltså bli ännu roligare nu då.