Kontrollrummet

Hur fungerar "KARMA"?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Citera
Men Förklara varför man inte måste motivera varför när man tycker.

För att detta troligen framgår ur ens inlägg. Dessutom kan jag ju kalla dig skitstövel, också skriftligen - helt omotiverat. Men jag förstår din poäng. Idéen tror jag fungerar bäst då man inte behöver motivera hit och dit, utan att funtkionern är lättilgänglig. På gott och på ont.

edit: "sktistöveln" var alltså ett exempel, inte min åsikt...
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Rockoko

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • Rockoko
Citera
Men Förklara varför man inte måste motivera varför när man tycker.

För att detta troligen framgår ur ens inlägg. Dessutom kan jag ju kalla dig skitstövel, också skriftligen - helt omotiverat. Men jag förstår din poäng. Idéen tror jag fungerar bäst då man inte behöver motivera hit och dit, utan att funtkionern är lättilgänglig. På gott och på ont.

edit: "sktistöveln" var alltså ett exempel, inte min åsikt...

Ok.
Jag Inser själv att jag hängt upp mej på något som inte är värt att lägga energi på men av någon anledning irriterar mej.
Jag vill ändå att man inte ska kunna rösta på EN enskild medlem mer än 1 Gång / dygn eller 1 / på 2 dygn så folk medvetet ska trycka ner någon. Kanske verkar löjligt men trots att vi är vuxna så kan det finnas folk som missbrukar funktionen för att på något sätt för att "mobba".
Är inte personligen i behov av någon bekräftelse men vissa saker kan skada enskilda människor utan att vi är medvetna om det.
.... ja nu har jag sagt mitt i detta !


Utloggad tsmalmbe

Om man tydligt kan se att nån blivit systematiskt påhoppad, kan admin rätta till talen manuellt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Kan någon i klartext berätta denna funktion som uppenbarligen berör !?!?

"Alla kan editera varandras Karma. Tumme upp, eller tumme ner. Idén med karma är att användarna skall kunna ge "god" karma åt användare som ger bra svar. Likaväl kan man ge "dålig" karma om svaret är fräckt eller ohövligt. Man kan inte se vem som ger en god aller dålig karma."

Är det oklar text, så ändrar jag gärna på den?


Jovisst det går att förstå men det fungerar inte (endast) som du beskriver det. Jag är nästintill helt säker på att jag inte varit vare sig ohövlig eller fräck. Åtminstone inte på denna sajten. Ändå åker karma upp och ner. De fräckaste jag gjort är att jag inte tyckt att alla demolåtar är lysande utan utryckt att det finns en del att jobba på.

Samma eller liknande verkar gälla andra även om det är rätt svårt att veta. Ok, jag säger som andra det är naturligtvis inte något stort problem men likväl blir det något man ser och undrar vafan nu då!? Har jag varit dum och dålig igen!? Kommer jag inte till himlen osv  :(   (jazzhimlen alltså).


Mitt sista inlägg i denna debatt. (Nu gäller det att hålla ord).

---

Ja möjligtvis har jag varit lite lat med att leta info ibland och när jag inte snabbt hittat så har jag frågat. Kanske skall man ha lite tumme ner då?


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Min har sjunkit med...utan att jag inte har retat någon. Så det är väl på gott o ont.


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Min har sjunkit med...utan att jag inte har retat någon. Så det är väl på gott o ont.

Det kanske skulle vara en idé om man kunde se VEM som satte karma på en... Så kan man ju alltid konfrontera den som sätter - utan anledning ;)
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag har också irriterat mig massvis när karman sjunkit och man ite vet  vad man gjort. Fast det är nog bättre med anonym karmning om den ska finnas, blir npg konstigt annars....i dessa fall skulle man kanske inte våga sätta minus på lite mer burdusa personer....

knepigt detta. nej NU ska jag sova som jag skrev i en annan tråd nyss.....:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
"JAG anser...", således, "Karma har kommit för att stanna"...?

Du får tummen ner för din IDG-mässiga inflexibilitet att åhörsammma användarnas önskemål. ;)

Personligen tycker jag Karma är lite roligt, men mest löjligt. Kommer att kosta en massa onödig energi.

Ska bli kul o se hur kass karma jag får för detta inlägg nu. :D


"Jag anser..." : Jag kan väl inte svara för någon annan än mig själv, alltså blir det bara JAG!
"Karma har kommit för att stanna" : En ny funktion som dyker upp i allt fler forum...

Jahaja, nähänä, du pratade självkart inte om detta forum. Utan vilket som helst. Mhmmmmm.

Och därav har min redan klena karma halverats sen jag sist besökte forumet. :lol: Som nån skrev ska man passa sig för vem man säger mot, om man nu bryr sig om sin karma. :rolleyes:

Nåja, bara så du vet så gav jag dig ingen tumme ner som jag skrev. Kolla loggen.

Thumbs crossed.


Jag gav dig absolut inte någon "tumme ner" heller och som du verkar ha förstått så
är jag positiv till karman både vad gäller KR och alla andra forum, samtidigt som "jag anser"
(ursäkta uttrycket jag återanvänder) att det inte är något man skall stirra sig blind på.

Personligen har JAG aldrig sagt att man ska "passa sig för vem man säger mot" ifall de va
de du försökte påpeka. Däremot kan det vara hälsosamt att tänka efter vad man
skriver och inte bara skriva vad man tänker. Fastän det står moderator under mitt namn
får jag väl fortfarande säga vad jag tycker, eller?

Nä, det var inte du som sade att man ska passa sig för vem man säger emot. Och jag har inte sagt att moderatorer inte får säga vad de tycker. Däremot gör jag som du rekommenderar och tänker jag innan jag skriver, men jag väljer oftast ändå att skriva vad jag tänker. Men nu tänker jag inte skriva mer. :rolleyes:
http://mera.hacke.nu


Utloggad Herr.A

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
  • Allt kött är hö!
    • Visa profil
    • www.studiomono.se
Ohoj!

Jag kommer att jobba på min karma så den alltid står på 0 för lagom är bäst, jag vill ju inte sticka ut!!!

Jag ska inte tjata om karma hit och dit, tycker att funktionen är sådär har ingen betydelse för mig men kanske är viktigt för andra!?

Jag tycker om detta ställe, bra folk som hänger här!!

Ohoj!!
Mindre efekter åt folket.


KillwithSkill

  • Gäst
Karma finns väl mycket i tvspel? Att det finns här begriper jag mig inte på! Fånigt värre!


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
hmm!

Kan fortfarande inte hitta nån tumme upp eller ner????

Var finns den?
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
hmm!

Kan fortfarande inte hitta nån tumme upp eller ner????

Var finns den?


Till vänster i inläggsrutan ovanför den gröna ONLINE fyrkanten, lite dålig grafik kanske ... en tumme upp o en tumme ner bredvid varann

Alltså i nån annans inläggs ruta, din egen tumme up o ner i egen inläggsruta kan du inte se
« Senast ändrad: 01.04.2007, 16:50:47 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Tror man måste ha skrivit ett visst antal inlägg innan dom dyker upp
blargh


Utloggad tsmalmbe

3 stycken.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
OK då har jag bara ett inlägg kvar  ;)
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad tsmalmbe

Det är en slags anti-spam och anti-jag-registrerar-mig-för-att-fittas -åtgärd. 3 kvalitativa inlägg är ju inte sååå mycket.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag må vara trög, men var framgår det att karma man ger eller tar, numera meddelas personen ifråga, och vem som har givit den:huh:
DON'T PANIC


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Gå in under Verktyg-> Min Profil. Där finns det två st klickbara meningar Vem har ändrat min Karma? och Vems Karma har jag ändrat?.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Men detta sätt att få reda på vem som har förändrat ens karma har väl inte funnits tidigare?
 
DON'T PANIC


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Men detta sätt att få reda på vem som har förändrat ens karma har väl inte funnits tidigare?
 
ett litet tag.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
EEEh jag har dålig karma ohövlig å danner men jag har fått en, kanske jag kanske inte är så dålig! :lol: ;)
Det bästa väl på ett forum att man försöker hålla en hövlig ton i mellan varandra även om kan tryta till sej i diskussioner
så får man försöka behärska sej. :)


Utloggad Andy Lundgren

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 83
    • Visa profil

Men vad är det för gröna, röda och gula rektanglar som syns ovanför karman?
Kan man få gult och rött kort också?  :blink:


Utloggad tsmalmbe

Men vad är det för gröna, röda och gula rektanglar som syns ovanför karman?

Mätare för hur många inlägg man skrivit.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Jag skiter i karma,förstår inte riktigt vad som menas. Vet att jag är dålig på att lyssna och kommentera andras musik,betyder inte att jag skiter i det..........tvärtom faktiskt........  :)
Men det dyker upp så mycket här att det motsvarar en heltidstjänst att lyssna och kommentera :D , och då är man ju på sitt ordinarie arbete(där jag tagit bort internet från min dator),kort sagt,jag lär aldrig ändra någons Karma,och inte kommer min att bli bättre heller, det finns så många kompetenta och duktiga musiker här ,så man hinner inte med er alla. :)
säger IKEN som nu skall dricka kaffe(Ebony) med sin sambo,och sedan ut och pyssla i trädgården.
(och då har jag höjt mins sambo's karma) :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag skiter i karma, förstår inte riktigt vad som menas.
...det dyker upp så mycket här att det motsvarar en heltidstjänst att lyssna och kommentera :D ,
Jag gillar det du gör och har först nu hittat det här med "Karma". Bra idé men jag vet inte hur "tillförlitligt" det är? IKEN, nu har du tre   B)

Jag tror inte nån har tänkt på kombinationen "MaxB - Karma". Jag tror jag håller en låg profil och har nog ganska låg Karma.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Jag skiter i karma, förstår inte riktigt vad som menas.
...det dyker upp så mycket här att det motsvarar en heltidstjänst att lyssna och kommentera :D ,
Jag gillar det du gör och har först nu hittat det här med "Karma". Bra idé men jag vet inte hur "tillförlitligt" det är? IKEN, nu har du tre   B)

Jag tror inte nån har tänkt på kombinationen "MaxB - Karma". Jag tror jag håller en låg profil och har nog ganska låg Karma.
Du har nog ''minst'' lika hög karma du........ :D
Tack för komplimangen!!! uppskattas.....
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Minns inte när jag delade ut karmapoäng senast. Var ett tag sen..

Bra inlägg -> ge karmapoäng, kopplar jag aldrig. Känns onödigt.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Minns inte när jag delade ut karmapoäng senast. Var ett tag sen..

Bra inlägg -> ge karmapoäng, kopplar jag aldrig. Känns onödigt.

Tanken är väl att om någon har fått tillräckligt många minuskarma så samlas vi utanför dennes hus, utrustade högaflar, facklor och andra tillhygg och jagar iväg vederbörande från dennes hemtrakter. Det är i alla fall det som jag har sett som Karmafunktionens stora fördel. Det och att den som först når 500 karma får en gratis studio av Stikkan Andersson. Och dessutom sägs att om man hittar den hemliga karmaportalen på KR så får man gratis snus från Sv Tobak i resten av ens liv! Det kan du ju inte kalla onödigt!!! Då blir det minuskarma!!!! Osså måste vi samlas utanför ditt hem med... well. You know the drill know.


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Tanken är väl att om någon har fått tillräckligt många minuskarma så samlas vi utanför dennes hus, utrustade högaflar, facklor och andra tillhygg och jagar iväg vederbörande från dennes hemtrakter. Det är i alla fall det som jag har sett som Karmafunktionens stora fördel.

:D Ja, dåså, det förklarar saken.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Minns inte när jag delade ut karmapoäng senast. Var ett tag sen..

Bra inlägg -> ge karmapoäng, kopplar jag aldrig. Känns onödigt.

Tanken är väl att om någon har fått tillräckligt många minuskarma så samlas vi utanför dennes hus, utrustade högaflar, facklor och andra tillhygg och jagar iväg vederbörande från dennes hemtrakter. Det är i alla fall det som jag har sett som Karmafunktionens stora fördel. Det och att den som först når 500 karma får en gratis studio av Stikkan Andersson. Och dessutom sägs att om man hittar den hemliga karmaportalen på KR så får man gratis snus från Sv Tobak i resten av ens liv! Det kan du ju inte kalla onödigt!!! Då blir det minuskarma!!!! Osså måste vi samlas utanför ditt hem med... well. You know the drill now.

Edit:
Hur f kan jag stava "now" med "know"? Det förtjänar jag både minuskarma och högafflar för!

Edit 2 - the real one:
Och hur i H lyckades jag skapa ett nytt inlägg när jag skulle editera det gamla?! Minuskarma till svinet! På´an!!!


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Vässar högaffeln...
En pöbel har ju aldrig fel.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Eeek! Passar ut en karma för att ligga på din goda sida då.  ^_^


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Shit. Vilken tanke. Värsta mardrömmen att vakna på morgonen av att hela KR står utanför viftande med högafflar och bankande på dörren.

Bäst jag börjar dela ut karmapoäng till alla jag träffar på här.. Börjar med dig..

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Ähh vad tusan...om hela gänget står utanför är det ju bara att slänga fram ett gäng guror, nån bas, koppla in klaviaturen, på med monitorerna, ladda med stickor till percussionatet och öppna dörren. Vem klarar av att hålla kvar en högaffel i det läget?  Jag är ju såld iaf.   ;)
Me, Myself & I