Kontrollrummet

Fixa texten moderator

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Är det inte dags att ändra angående festivaler på första sidan för nu har det stått att man ska skynda sig och rösta på 50 festivalen som avslutades för typ jättelänge sedan.

Wake up


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Är det inte dags att ändra angående festivaler på första sidan för nu har det stått att man ska skynda sig och rösta på 50 festivalen som avslutades för typ jättelänge sedan.

Wake up

Om det skulle vara relevant, PM:a Wernborg så kan han ändra på första sidan. Det du nu beskriver tyder mer på att du behöver uppdatera din webbläsare.
Min förstasida har Soul-festivalen till höger.

Ofta brukar den gamla texten stå kvar en bit in på nästa festival, tills nån, precis som du nu, påtalar det.
« Senast ändrad: 18.01.2018, 16:50:59 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Nej jag har senaste browser på alla mina enheter


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nej jag har senaste browser på alla mina enheter

I så fall får du försäkra dig om att din browser verkligen har kontakt med internet, är mitt förslag.
Och en fråga till alla andra (utom robotarna) att berätta vad ni ser till höger på första sidan, Festival 50 eller Soul-festivalen 51?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil

Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Nej jag har senaste browser på alla mina enheter

I så fall får du försäkra dig om att din browser verkligen har kontakt med internet, är mitt förslag.
Och en fråga till alla andra (utom robotarna) att berätta vad ni ser till höger på första sidan, Festival 50 eller Soul-festivalen 51?

Det är nog nån slags broms på allt som har med kr att göra i så fall för alla andra siter på nätet funkar hela tiden av nån outgrundlig anledning.

Här står det i en stor ruta överst om festival 51 och under den står det skynda rösta på 50 och en hänvisning vidare med ganska stor iögonfallande text. Där borde ju givetvis stå skynda rösta på 51 och en hänvisning vidare. Men det kanske är min logik som felar?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag skulle så klart kunna vara duktigare på att författa nyheter oftare, men än så länge är väl ingen ko på isen. #52 har ju inte ens börjat ännu.

Vad vore en lämplig nyhet nu? Som Max säger, pma om du har något önskemål. En random flummig  tråd ser jag inte alltid men ett pm ser jag.

Wake up!


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Nu får ni väl titta ändå vad det står jag pratar om jubileumsfestivalen 50 som står under 51. Flummig kan du va själv.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det är historiken du pratar om. Du vill bara se senaste nyheten på sidan alltså.

Det har jag ingen makt över.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu får ni väl titta ändå vad det står jag pratar om jubileumsfestivalen 50 som står under 51. Flummig kan du va själv.

Det här var flummigt! Du ser också stora rutan med Festival 51?
Men pratar om historiken som finns i textlänkarna under den heldragna linjen under?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Öj får väl ta ett kort då. Struntar totalt i det egentligen men det ser oseriöst ut. Har bara macar och hackmacar utom en liten asus laptop som man ju inte vågar dra igång nu med allt tjafs om säkerhetshål och tvångsuppdateringar så det kanske ser annorlunda ut på dom än på windows.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Så här ser det ut på min Mac. Ser helt bra ut i mina ögon.

« Senast ändrad: 25.01.2018, 00:24:37 by Wernborg »


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Så ser det ut på mina också. Så att överst står det reklam om festival 51 och under står det vakna nu dags att rösta i jubileumsfestivalen som då var nummer 50.  I min värld när det gäller layout för text och bild så hör dessa två ihop rent logiskt och så läser jag det. Men strunt samma nu är det ju festival 52 eller nåt.