Kontrollrummet
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets RSS-feed
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets Wiki RSS-feed
+  Kontrollrummet
|-+  Att göra musik» Nybörjare» Tjena
Username:
Password:
Sidor: 1 [2]   Gå ned
Digg This! 
  Skriv ut  
Författare ämne: Tjena  (läst 414 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för att du besöker kontrollrummet.com. Vi vill påminna dig om att också DU kan bli en aktiv medlem (och tillika bli av med detta meddelande!) genom att registrera dig och delta i diskussionerna här.
Burnin_Sven
Talang
**

Gick med: 07.03.2014
Medlem #: 2098
Antal inlägg: 356
Demokvota:

Visa profil
« Svara #15 skrivet: 13.12.2017, 18:05:36 »

Det finns nog inget intresse helt enkelt. Jag har försökt visa folk i åratal även här hur man gör olika saker på billigaste och häftigaste/roligaste sättet. Jag gör flera olika musikrelaterade grejor som också innefattar teknik och apparater och visar upp det till och med live. Jag kan spela in musik och video och även livesända när jag gör det i hela huset ink i garaget men har också en dedikerad "studio". Jag har börjat bygga gitarrer och basar. Allt detta visar jag upp och ofta live sedan ca 10 år och ofta fått skäll för det till och med. Kort sagt jag har en kombinerad TV/video studio, musikinspelnings studio och en gitarrverkstad och ingen bryr sig i nån större utsträckning.

Nä jag tror inte en bild på en studio hjälper
Kom att tänka på 'jag ente bitter', då jag läste det...   Tongue
Tack och lov gör vi saker - i första hand för vår egen skull.
Ofta kan vi bli glada om nån annan uppskattar det vi gör.

Ditt pyssel intresserar mig, även om jag bedömer att dina videor ofta är långa och innehåller alltför långa transportsträckor. Det är en stor konst att i film kunna presentera på ett intresseväckande sätt, om man nu är intresserad av att andra ska gilla vad de ser.

Öj tänker jag när jag läser vad du skriver du missar poängen totalt! Men jag försöker förtydliga igen då. Jag gör inte några videos, filmer eller ens nån färdig musik. Jag visar att man kan göra vad man vill och ha skoj samtidigt och utan att det kostar skjortan och sen meckar jag med det och leker skiten ur grejorna. Om man vill så kan man kanske se det som att jag sänder som nån slags videobloggar om man är beroende av att sätta ettiketter på saker för att förstå. Själv bryr jag mig inte jättemycket och hoppas att mina tips kanske kommer nån till godo i alla fall.

Att polera på en sång i en gengre som redan är fullspäckad med liknande sånger ofta professionellt inspelade och som regel mycket bättre på alla plan är inget jag är intresserad av. Jag har nog aldrig på riktigt ens drömt om att slå igenom utan det som jag eventuellt gör är att jag utövar nån slags naivistiskt amatörkonst i bästa fall men mest är det skräp. Det vill säga när jag gör musik för i övrigt så leker jag som sagt med tekniken för att jag kan och ibland så talar jag om för omvärlden hur man kan göra saker.
Loggat
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tags:
Sidor: 1 [2]   Gå upp
Digg This! 
  Skriv ut  

Gå till:  

Theme by webtechnica.com.