Kontrollrummet
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets RSS-feed
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets Wiki RSS-feed
+  Kontrollrummet
|-+  Att göra musik» Snabba svar» Munspel alltså ....
Username:
Password:
Sidor: 1 [2]   Gå ned
Digg This! 
  Skriv ut  
Författare ämne: Munspel alltså ....  (läst 438 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för att du besöker kontrollrummet.com. Vi vill påminna dig om att också DU kan bli en aktiv medlem (och tillika bli av med detta meddelande!) genom att registrera dig och delta i diskussionerna här.
Harmonica mike
The one and only
Johnny Cash

Gick med: 22.02.2007
Medlem #: 18
Antal inlägg: 5 338
Demokvota:

Frequency listening poet

Visa profil
« Svara #15 skrivet: 10.01.2018, 16:48:03 »

Håkan,A-moll och C-spel..Den sk. tredje positionen..Inte så vanligt att ha ett C-spel i Am,marigt och få toner..

Jag minns ett "hopin live gig" där jag skulle köra ett mollsolo. Jag blev fintad/hintad av välvilig själ om Am..  låten gick i D-moll..Så där stod jag med mitt C-spel,jag klarade givetvis upp det men fick tänka till liiite.

Skall du lira Am blås/dra i ett G-spel så skall du se att världen öppnar sig  smile

Mike
Loggat
Fuzzbub
Idol

Gick med: 10.02.2010
Medlem #: 1462
Antal inlägg: 1 474
Demokvota:

Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!

Visa profil Hemsida
« Svara #16 skrivet: 10.01.2018, 18:28:30 »

Håkan,A-moll och C-spel..Den sk. tredje positionen..Inte så vanligt att ha ett C-spel i Am,marigt och få toner..

Jag minns ett "hopin live gig" där jag skulle köra ett mollsolo. Jag blev fintad/hintad av välvilig själ om Am..  låten gick i D-moll..Så där stod jag med mitt C-spel,jag klarade givetvis upp det men fick tänka till liiite.

Skall du lira Am blås/dra i ett G-spel så skall du se att världen öppnar sig  smile

Mike

Hehe, kan man så kan man.   Så om Am ==> G betyder det då Bm == A?  Låten jag har i tankarna då i Bm (Midnight Hour som var med i festivalen).  Känner du för att göra en insats så säg till!   smile    /Fuzz
Loggat

"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed
Håkan Nilsson
Idol

Gick med: 04.03.2009
Medlem #: 1182
Antal inlägg: 1 779
Demokvota:

I´m a Fender bender from space.

Visa profil
« Svara #17 skrivet: 10.01.2018, 19:04:00 »

Mike
Tycker du ja! smile Du menar alltså att jag spelade helt fel med mitt c-spel till Am?
Skoja bara. smile
Loggat

Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)
MaxB
Elvis

Gick med: 26.01.2008
Medlem #: 751
Antal inlägg: 16 516
Demokvota:

Visa profil
« Svara #18 skrivet: 11.01.2018, 09:11:17 »

Mike
Tycker du ja! smile Du menar alltså att jag spelade helt fel med mitt c-spel till Am?
Skoja bara. smile

Då du ser ett pianos svarta och vita tangenter och vet att ett C-munspel kan leverera alla vita tangenter, vet du att du har mängder av möjligheter även för tonarten Am
Loggat

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Youtube och Google
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tags:
Sidor: 1 [2]   Gå upp
Digg This! 
  Skriv ut  

Gå till:  

Theme by webtechnica.com.

Google besökte denna sida senast 12.01.2018, 00:24:19