Kontrollrummet
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets RSS-feed
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets Wiki RSS-feed
+  Kontrollrummet
|-+  Kontrollrummet» Nyheter från världen» Jam i kyrkan igår - bra lokal!
Username:
Password:
Sidor: [1]   Gå ned
Digg This! 
  Skriv ut  
Författare ämne: Jam i kyrkan igår - bra lokal!  (läst 163 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för att du besöker kontrollrummet.com. Vi vill påminna dig om att också DU kan bli en aktiv medlem (och tillika bli av med detta meddelande!) genom att registrera dig och delta i diskussionerna här.
MaxB
Elvis

Gick med: 26.01.2008
Medlem #: 751
Antal inlägg: 16 447
Demokvota:

Visa profil
« skrivet: 18.11.2017, 15:06:09 »

Åkte till Bredängs kyrka igår efter en inbjudan att vara med på ett jam.
Har aldrig tidigare träffat dessa musiker och människor men platsen och mötet kändes helt rätt.
Ikväll åker jag till ett jam på restaurang Louis i Saluhallen på Medborgarplatsen. Tar med gitarr och munspel ikväll.

http://www.youtube.com/watch?v=hzN7ZcgE6jU
Loggat

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Youtube och Google
morgonte
List-etta

Gick med: 08.10.2009
Medlem #: 1361
Antal inlägg: 982
Demokvota:

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 18.11.2017, 15:27:50 »

Ser kul ut! smile
Loggat

If music be the food of love, play on. -William Shakespeare
MaxB
Elvis

Demokvota:

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 19.11.2017, 10:13:29 »

Ser kul ut! smile

Avspänt gäng där. Arrangören är församlingsassistent i denna kyrka och försöker på sitt sätt få fler att komma till kyrkan.
Bra initiativ. Jag tipsade om att kolla förutsättningarna för att få igång lite gospel. Folk gillar att spela och andra att sjunga. Vinn/vinn-förhållande, som kan få taket att lyfta.
Loggat

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Youtube och Google
MaxB
Elvis

Demokvota:

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 19.11.2017, 10:15:02 »

Tyvärr är det problem att spela upp videon från vissa håll, telefon och surfplatta via fb och fb-messenger. Youtube förklarar:
Videon innehåller upphovsrättsskyddat ljud som kan påverka tillgängligheten eller göra att videon visas med annonser.
Prova i så fall att kopiera adressen och klistra in den i adressfältet i en webbläsare.

www.youtube.com/watch?v=hzN7ZcgE6jU
Loggat

morgonte
List-etta

Gick med: 08.10.2009
Medlem #: 1361
Antal inlägg: 982
Demokvota:

Visa profil
« Svara #4 skrivet: 22.11.2017, 14:56:30 »

Ser kul ut! smile

Avspänt gäng där. Arrangören är församlingsassistent i denna kyrka och försöker på sitt sätt få fler att komma till kyrkan.
Bra initiativ. Jag tipsade om att kolla förutsättningarna för att få igång lite gospel. Folk gillar att spela och andra att sjunga. Vinn/vinn-förhållande, som kan få taket att lyfta.

Bra idé! Men gospel är skitsvårt att spela, speciellt Contemporary Gospel. Det kräver sina musiker, men får man fatt i dom så lyfter det som inget annat! wub
Loggat

If music be the food of love, play on. -William Shakespeare
MaxB
Elvis

Demokvota:

Visa profil
« Svara #5 skrivet: 23.11.2017, 11:13:54 »

Bra idé! Men gospel är skitsvårt att spela, speciellt Contemporary Gospel. Det kräver sina musiker, men får man fatt i dom så lyfter det som inget annat! wub

Ja, jag förstår det då jag tänker efter, så det är inte helt lätt. Om man skulle börja med att ett band med 3-5 kompetenta personer spelar in sig på ett material så att det sitter är det nog lättare att ta in såväl kompletterande musiker som körmedlemmar. Med den här trummisen tror jag man skulle kunna bygga vidare på den grunden.
« Senast ändrad: 23.11.2017, 11:15:37 av MaxB » Loggat

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tags:
Sidor: [1]   Gå upp
Digg This! 
  Skriv ut  

Gå till:  

Theme by webtechnica.com.

Google besökte denna sida senast 01.12.2017, 04:44:44