Kontrollrummet
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets RSS-feed
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets Wiki RSS-feed
+  Kontrollrummet
|-+  Kontrollrummet» Nyheter från världen» 1993 (!) kvinnor i uppropet #närmusikentystnar
Username:
Password:
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
Digg This! 
  Skriv ut  
Författare ämne: 1993 (!) kvinnor i uppropet #närmusikentystnar  (läst 965 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för att du besöker kontrollrummet.com. Vi vill påminna dig om att också DU kan bli en aktiv medlem (och tillika bli av med detta meddelande!) genom att registrera dig och delta i diskussionerna här.
Eddi
Elvis

Gick med: 27.01.2008
Medlem #: 752
Antal inlägg: 12 432
Demokvota:

Visa profil Hemsida
« Svara #45 skrivet: 06.12.2017, 02:31:36 »

Önskar det fanns lite motstånd till det här gubb-trycket som finns här nu: HarmonicaMike, Rattlesnake, Cykeln, Gurano m fl. Var är n?

Håller med. Jag misstänker att många inte vill stöta sig med vare sig den ene eller den andra tyvärr.  Är fortfarande smått chockad över oviljan att förstå här på KR, hade förväntat mig något annat faktiskt.   /Fuzz
Jag förstår inte vad du inte förstår. Ska man leta efter meetoo-förövare så låter KR som en rätt konstig sight att leta på- jag är övertygad om att ingen på detta Forum utom möjligen Holger då ägnar sig åt något så dumt som att antasta kvinnor mot deras vilja. wacko
Loggat

Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
Harmonisnurran det stora uppslagsverket i det lilla formatet:
http://www.wideworld.se
Fuzzbub
Idol

Gick med: 10.02.2010
Medlem #: 1462
Antal inlägg: 1 445
Demokvota:

Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!

Visa profil Hemsida
« Svara #46 skrivet: 06.12.2017, 11:25:51 »

Önskar det fanns lite motstånd till det här gubb-trycket som finns här nu: HarmonicaMike, Rattlesnake, Cykeln, Gurano m fl. Var är n?

Håller med. Jag misstänker att många inte vill stöta sig med vare sig den ene eller den andra tyvärr.  Är fortfarande smått chockad över oviljan att förstå här på KR, hade förväntat mig något annat faktiskt.   /Fuzz

Jag förstår inte vad du inte förstår

Jag förstår det.   blink    /Fuzz
Loggat

"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed
Asti
Superior Drummel
Johnny Cash

Gick med: 14.08.2011
Medlem #: 1777
Antal inlägg: 5 792
Demokvota:

Vart tog den där ölen vägen..?

Visa profil
« Svara #47 skrivet: 06.12.2017, 11:43:57 »

Vill först göra klart att jag håller med om att det är för jävligt att övergreppen tillåts förekomma!
Det pratas om strukturproblem, men jag tycker det i första hand handlar om bristande etik, moral
och värderingar hos den enskilde individen/förövaren. Och det är naturligtvis branschöverskridande
och inte nödvändigtvis beroende av ställning i samhället. Min förhoppning med metoo-rörelsen är
framför allt att det ska medföra att yngre och kommande generationer får en sund inställning till
vad jämlikhet och respekt för varandra innebär och att vi därmed i framtiden får ett tryggare och
rättvisare samhälle. Förhoppningsvis skrämmer det också dom som nu saknar detta att upphöra
med kränkningarna. En fara, som jag hoppas inte ska besannas, är att vanlig artighet, beundran och
beröm inte kommer att undertryckas i rädslan av att uppfattas som "trakasseri", utan att man ska
kunna krama om en person, som man tycker om, utan att det ska missuppfattas.
Sedan är jag inte helt överens med den hysteri och häxjakt som ibland bedrivs i medierna och som i
värsta fall kan medföra att oskyldiga personer pekas ut och förlorar familj, vänner och jobb.
Några funderingar från gubben Asti, som hoppas Kontrollrummet ska fortsätta vara ett musikforum
med respekt för varandras åsikter.
/Asti
Loggat

Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten
Eddi
Elvis

Gick med: 27.01.2008
Medlem #: 752
Antal inlägg: 12 432
Demokvota:

Visa profil Hemsida
« Svara #48 skrivet: 06.12.2017, 13:55:01 »

Jag förstår inte vad du inte förstår

Jag förstår det.   blink    /Fuzz
Jaha det är nån slags ordlek för dig alltså?
Är det inte bättre att du förklarar vad du är så chockad över istället?
Loggat

Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
Harmonisnurran det stora uppslagsverket i det lilla formatet:
http://www.wideworld.se
Burnin_Sven
Talang
**

Gick med: 07.03.2014
Medlem #: 2098
Antal inlägg: 318
Demokvota:

Visa profil
« Svara #49 skrivet: 06.12.2017, 16:13:31 »

Att tex akademin och andra organisationer låter folk uppföra sig på det där sättet och till och med under långa tider måste ju egentligen vara straffbart och att likna med medhjälp till brott.
Loggat
Marruschkka
Legend

Gick med: 04.11.2007
Medlem #: 665
Antal inlägg: 2 531
Demokvota:

Är det bra så är jag på!

Visa profil
« Svara #50 skrivet: 06.12.2017, 21:30:10 »

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/qnLQbL/bjorn-ulvaeus-om-metoo-jag-tanker-efter
« Senast ändrad: 06.12.2017, 21:31:58 av Marruschkka » Loggat

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tags:
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
Digg This! 
  Skriv ut  

Gå till:  

Theme by webtechnica.com.