Kontrollrummet

Festival #50 LYSSNINGS- OCH RÖSTNINGSTRÅD

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
ÄNTLIGEN 50

För femtionde gången är det alltså dags att lyssna, begrunda, bedöma och rösta.

Poängfördelning 6, 5, 4, 3, 2 och 1p. så att den man gillar bäst får 6 poäng och den man gillar minst bäst får 1 poäng.
Deltagare ger 1 poäng till den egna låten / låten man deltar i.


Röstningen pågår i två veckor, fram till 8.10.2017 kl 22/21 (finsk/svensk tid)



1. 50 Yards Away
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/KR50/50_YardsAway.mp3[/mp3]

2. 50 spänn
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/KR50/50_spann.mp3[/mp3]

3. Femti Gastar
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/KR50/Femti_gastar.mp3[/mp3]

4. (I Want To Be) Fifty Again
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/KR50/FIFTY_AGAIN_20-9-2017.mp3[/mp3]

5. Fifty Fifty
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/KR50/fifty_fifty_2.mp3[/mp3]

6. Pompa ståt och bira
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/KR50/Pompa_stat_och_bira.mp3[/mp3]


//Space
« Senast ändrad: 25.09.2017, 11:43:06 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Måste dessvärre meddela att min bredbandsleverantör strular så in i norden. Måste kolla vem som funkar här på orten men det ser ut till att jag blir utan internet och telefon (kanske) en månad. Det blir för segt att lyssna och köra pekfingersvalsen på min nalle. Här där jag bor har vi en plupp på
täcknings stapeln så det är lite radioskugga här också kan man lugnt säga.
Ni får väl ta bort mitt bidrag i och med det här.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Måste dessvärre meddela att min bredbandsleverantör strular så in i norden. Måste kolla vem som funkar här på orten men det ser ut till att jag blir utan internet och telefon (kanske) en månad. Det blir för segt att lyssna och köra pekfingersvalsen på min nalle. Här där jag bor har vi en plupp på
täcknings stapeln så det är lite radioskugga här också kan man lugnt säga.
Ni får väl ta bort mitt bidrag i och med det här.
Om bidraget finns med i de upplagda 6st så behöver ju inget tas ner. Om du inte lyckats få iväg låten till Space så är det tråkigt - du kanske kan ordna med nåt internetcafe eller bibliotek i så fall.

Jag tror säkert att Festivalgeneralen ser till så att din låt blir nummer 7. :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Måste dessvärre meddela att min bredbandsleverantör strular så in i norden. Måste kolla vem som funkar här på orten men det ser ut till att jag blir utan internet och telefon (kanske) en månad. Det blir för segt att lyssna och köra pekfingersvalsen på min nalle. Här där jag bor har vi en plupp på
täcknings stapeln så det är lite radioskugga här också kan man lugnt säga.
Ni får väl ta bort mitt bidrag i och med det här.
Om bidraget finns med i de upplagda 6st så behöver ju inget tas ner. Om du inte lyckats få iväg låten till Space så är det tråkigt - du kanske kan ordna med nåt internetcafe eller bibliotek i så fall.
Jag tror säkert att Festivalgeneralen ser till så att din låt blir nummer 7. :)

Bidraget är inlämnat och deltar redan på plats "X" i listan med sköna bidrag till festivalen!
Däremot kan Burning Sven ha problem med att lyssna och rösta om jag tolkar det hela rätt.

Vilka underbara bidrag i denna festival!!!
« Senast ändrad: 25.09.2017, 12:06:33 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Såhär röstar vi:

Poängfördelning 6, 5, 4, 3, 2 och 1p. så att den man gillar bäst får 6 poäng och den man gillar minst bäst får 1 poäng.
Deltagare ger 1 poäng till den egna låten / låten man deltar i.


Röstningen pågår i två veckor, fram till 8.10.2017 kl 22/21 (finsk/svensk tid)
Life is too short to remove USB safely


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Lika svårt som vanligt det här! Bra gjort, alla inblandade!  B) Dom här låtarna måste gås igenom ordentligt innan det är dags att rösta.
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Efter 4 dygn utan telefon eller internet i en kåk i radioskugga för 3G nätet så fixade dom det äntligen. Men vi beslöt att avsluta vår relation min internet leverantör och jag. Man har några år på nacken och frugan är handikappad så vi sitter tajt till om nåt händer och all kommunikation med yttervärlden ligger nere. Speciellt min fru som blir fast till nån kommer hit om jag lämnar in. Kort sagt jag blev förbannad.

Nåväl skitsamma jag har till den 24:e nästa månad som jag ska krama skiten ur det i och med att jag ändå får pröjsa så nu kan jag delta och rösta.

Skulle precis dra igång sista grejen jag håller på med innan sängen och kom ihåg festivalen så jag har lyssnat lite.

Fan ni är riktigt bra alla som lämnat in, hör det fast jag bara skummat igenom lite så det blir jäkligt svårt att dela ut poäng.

Ok en liten uppdatering mitt i natten.


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Jag skall oxå rösta. Det känns ju högtidligt att
lyssna på alstren nu när det är festival nr. 50

 :wub:

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Då har jag lyssnat så här kommer poängen.

Låt 3 -> 6 p
Låt 1 -> 5 p
Låt 4 -> 4 p
Låt 6 -> 3 p
Låt 5 -> 2 p
Låt 2 -> 1 p

Jag gillade alla bidrag men inser att jag ändå ger poäng efter vilka musikstilar som jag tänder lite extra på för tillfället. Alla är också eller låter i alla fall in i helskotta mera bearbetade och genomtänkta än mitt eget bidrag och då blir det lite löjligt att komma med kommentarer om sånt tycker jag. Kort sagt bra jobbat inga ben i det här över huvud taget.


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Har lyssnat ett par gånger (kanske borde lyssna mer men...) och här kommer mina poäng:

Låt nr.1: 2 poäng. 
Låt nr.2: 1 poäng.
Låt nr.3: 6 poäng.
Låt nr.4: 4 poäng.
Låt nr.5: 5 poäng.
Låt nr.6: 3 poäng.

All kred till er som knåpat ihop alster och skickat in!     /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt att det fortfarande finns entusiaster! Tack för sköna och omväxlande bidrag.
Here are the votes from the Elvshandish jury:

6p - 1. 50 Yards Away
5p - 3. Femti Gastar
4p - 6. Pompa ståt och bira
3p - 4. (I Want To Be) Fifty Again
2p - 5. Fifty Fifty
1p - 2. 50 spänn

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjusigt jobbat, fellow kontrollrummare!! Röster från latmasken som inte fick fram ett bidrag följer.

3. Femti Gastar - 6 p
Rolig text. Visor av denna typ hade jag nog önskat mer dynamik i. Det rullar på mest i samma intensitet hela tiden. Elakt gött gitarrljud. Det låter nästan ihopklippt i solot i mitten? Sången blir riktigt bra när du trycker till lite och kämpar mot låten.

5. Fifty Fifty - 5 p
Blinkning till Walking in Memphis? Missar lite vad texten är om. Glömde lyssna på det. Onödigt otajta trummor, drar och sliter och sänker låten från vinnarplats till ett silver. Gissar att det är spelade digitaltrummor. Av någon märklig anledning tycker jag det alltid blir otajt med digitaltrummor även om det är bra trummat. Krävs kvantisering. Mycket bra energi i sången.

1. 50 Yards Away - 4 p
Rätt tydligt vem som är upphovsman redan innan sången kom in. Kul och påhittig låt med lite kluriga harmisar. Dock autokompvarning på arret och haltar en del i framförandet som kunde slipats på. För lång.

6. Pompa ståt och bira - 3 p
Mycket tydligt och rent arr. Ingen tvekan om vad du tycker om partaj.  :D

4. (I Want To Be) Fifty Again - 2 p
Standardrock. Precis som bidrag 5 är låten av typen där jag glömmer lyssna på texten. Sticket/avslutet riktigt välkommet när det kommer. Tyckte det var ett starkt riff första sekunderna som nästan kunde blivit en egen låt.

2. 50 spänn - 1 p
Skumt brummigt ljud. Textidén är helt ok, men tycker det var lite fattigt.




Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Den här gången tyckte jag det var ovanligt svårt att sätta poäng. Troligen beroende på
de väldigt skiftande bidragen, vilket hade att göra med det "öppna" temat....
Kul att hälften av låtarna är på svenska!  :)
Här följer ändå Astis och cpg's röster:

6p - Låt nr 3  Femti gastar.                     Bra text och framförande. Snyggt arr och fin mix. Kul mellanspel!
5p - Låt nr 6  Pompa ståt och bira.          Bra text här också och fin sång! Kul arr och framförande.
4p - Låt nr 2  50 spänn.                          Gripande! Intimt och finstämt i ett litet arr. Hade den byggts ut ytterligare hade den nog fått 6:an av mig.
3p - Låt nr 1  50 yards away                   Bra låt med spännande harmonier! Tyvärr drar den aningen osäkra sången ner betyget...
2p - Låt nr 4  (I want to be) Fifty Again    Bra framförande, men det känns som att man hört det här förut...
1p - Låt nr 5  Fifty Fifty                           Ösigt och slamrigt, men lite rörigt. Distguran lite för dominerande och inget extratryck i refrängen.

/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
 :)

6p - nr 6
5p - nr 2
4p - nr 3
3p - nr 1
2p - nr 4
1p - nr 5

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tjusigt jobbat, fellow kontrollrummare!! Röster från latmasken som inte fick fram ett bidrag följer.



1. 50 Yards Away - 4 p
Rätt tydligt vem som är upphovsman redan innan sången kom in. Kul och påhittig låt med lite kluriga harmisar. Dock autokompvarning på arret och haltar en del i framförandet som kunde slipats på. För lång.

Bara en undran W - hur kunde du höra att det var jag innan sången? Är du synsk eller så? Det är ju inget jag har återanvänt om man säger så, nyfiken :blink:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Då var det lyssnat och bedömt. Attans vad svårt, men så här blev det:

6p låt nr 1 50 yards - Ett genomtänkt skildrat relationsdrama, snyggt arrat med syntglitter på moset. Sången skulle behövt lite tonhöjdskorrigering på somliga ställen. (och vad hände med katten?)

5p låt nr 6 Pompa, ståt och bira. Kul med anti-fest-temat! Bra melodi som satte sig direkt i mitt huvud! Och inte ett samplingsbibliotek inom hörhåll (tror jag...) Extra plus för den festglada "kören" i bakgrunden!

4p låt nr 4 Fifty again. - Standardblues, men vem tänker på det när det är så här snyggt spelat! Kul att berättarjaget inte drömmer om sin ungdom, som vanligt är i låtar.

3p låt nr 5 Fifty fifty - Här har vi Stones på ingång. Bra tryck, men jag tycker mig hört detta lite för ofta i olika tappning. Men skön pipa, helt klart!

2p låt nr 2 50 spänn - Snyggt och minimalistiskt komp, men känns mer som en låtidé än färdig låt. Utveckla, så kan det bli riktigt bra!

1p låt nr 3 femti gastar - Catchy mollig melodi, men väl jämntjockt dynamiskt. Lägre i nivå än övriga bidrag, men trummorna distar ändå.
« Senast ändrad: 01.10.2017, 22:57:50 by morgonte »
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Grattis tiil Kr-festivalen som överlevt 50 stycken -värt att fira! ;)

Ja detta var inte lätt att rösta i återigen. Så här ser mina poäng ut:

6 p: 50 gastar nr3. Jättekul tema och text och svängigt pompigt arr.
5 p: Fifty again nr4. Snygg och svängig produktion och jättebra sånginsats.
4 p: 50 spänn nr2. Gillar texten och nerven. Denna hade fått min sexa om den hade varit lite mer genomarbetad, vad gäller framför allt mixen(upp med sången!) och inspelningskvalitet, och låt den bli längre.
3 p: 50 yards nr1. Otroligt skön feeling i arret och harmonierna.
2 p: Fifty fifty nr5. Snygg produktion, guror och sång.
1 p: Pompa ståt och bira nr6.
« Senast ändrad: 01.10.2017, 21:37:23 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Det låter som det gör i mitt garage och det var sent på natten och frugan sov uppe så det var inte läge att kräma på. Livesänt till youtube och inspelat live i garaget

50 spänn

Scrolla till ca 0:50 https://m.youtube.com/watch?v=Z0cuzwA4C-s
« Senast ändrad: 02.10.2017, 19:25:54 by Burnin_Sven »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjusigt jobbat, fellow kontrollrummare!! Röster från latmasken som inte fick fram ett bidrag följer.



1. 50 Yards Away - 4 p
Rätt tydligt vem som är upphovsman redan innan sången kom in. Kul och påhittig låt med lite kluriga harmisar. Dock autokompvarning på arret och haltar en del i framförandet som kunde slipats på. För lång.

Bara en undran W - hur kunde du höra att det var jag innan sången? Är du synsk eller så? Det är ju inget jag har återanvänt om man säger så, nyfiken :blink:
Du har en stil helt enkelt.  :D
Nä, men jag tänkte bara några sekunder in, det här är Eddi. Något med uppbyggnad och harmonier tror jag.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tjusigt jobbat, fellow kontrollrummare!! Röster från latmasken som inte fick fram ett bidrag följer.



1. 50 Yards Away - 4 p
Rätt tydligt vem som är upphovsman redan innan sången kom in. Kul och påhittig låt med lite kluriga harmisar. Dock autokompvarning på arret och haltar en del i framförandet som kunde slipats på. För lång.

Bara en undran W - hur kunde du höra att det var jag innan sången? Är du synsk eller så? Det är ju inget jag har återanvänt om man säger så, nyfiken :blink:
Du har en stil helt enkelt.  :D
Nä, men jag tänkte bara några sekunder in, det här är Eddi. Något med uppbyggnad och harmonier tror jag.
Jag trodde du skulle svara att du kände igen Perres drums. :unsure:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
BUMP - RÖSTA - RÖSTA - RÖSTA - RÖSTA

Några dagar kvar bara.


//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Jaha ja... :)

Min 6poängare är given, jämnare därefter

6p - Låt nr 6  Pompa ståt och bira.          Gjort med engagemang, kvalitet och talang! Underbart arr och dragspelet är pricken över i :)
5p - Låt nr 5  Fifty Fifty                          Rakt ur en jamsession ur ett rökigt 70-tal. Stökigt och lätt otight men klart charmigt!
4p - Låt nr 4  (I want to be) Fifty Again   Trygg blues, lite väl laidback men säkert framförande.
3p - Låt nr 1  50 yards away                   Personligt och med kul arr. Sången drar ned ett par placeringar tyvärr. Bästa inspelningen - låter proffsstudio.
2p - Låt nr 3  Femti gastar.                     Musik/arr ger mig Nacksvingsdoftande proggvibbar från tidigt 70-tal. Inget jag längtar efter ;)
1p - Låt nr 2  50 spänn                           Blir jag inte riktigt klok på :huh:

...btw...

« Senast ändrad: 05.10.2017, 23:55:53 by HasseFX »


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
6p - Pompa ståt och bira.       Kul text och fint arr samt sången varierad med stämmor.
5p - Fifty fifty.                       Bra ös men känns att man hört mycket av liknande förut.
4p - I want to be fifty again.   Har egentligen samma kommentar till denna som Fifty fifty. Båda är väldigt bra utförda.
3p - Femti gastar.                  Saknar något som bryter av mot verserna annars bra med sång och arr.
2p - 50 spänn.                       Har mycket svårt höra sången, för svag och otydlig.
1p - 50 yards away.               Bra komposition, synd att sånginsatsen drar ned intrycket bara. Här skulle fler omtagningar gett bättre utdelning.


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Jag ser att folk tycker mitt bidrag är si eller så och jag tackar för åsikterna men det låter precis så som det är tänkt.

Den blev till där i stunden och det är ett sätt att göra låtar på som jag gillar bäst. Det blir helt enkelt på riktigt då och dom blir så långa som dom blir helt enkelt.

Alltså inga regler och polish och sånt skit, påt bara och kläm fram det.

Går inte det så är det förmodligen bara skräp ändå.

Jag är således ingen fan av tankar om hantverk, regler, normalitet etc etc när det gäller låtskrivande. Tycker sånt är trams det går inte att tillverka musik.

Det vill säga kommer inte låten till mig mer eller mindre av sig själv så blir det konstruerat, tapet, hissmusik, sånt man hör spruta över en vid frysdisken i affären etc etc hur kompetent det än är framfört eller producerat.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
3 p.   1. 50 Yards Away
2 p.   2. 50 spänn
5 p.   3. Femti Gastar
1 p.   4. (I Want To Be) Fifty Again
4 p.   5. Fifty Fifty
6 p.   6. Pompa ståt och bira
« Senast ändrad: 06.10.2017, 13:20:19 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...vems är vems nurå?  :blink:  Eller avslöjas det efter att omröstningen är avslutad?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
...vems är vems nurå?  :blink:  Eller avslöjas det efter att omröstningen är avslutad?
Du kan väl lägga en gissning
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
...vems är vems nurå?  :blink:  Eller avslöjas det efter att omröstningen är avslutad?
Du kan väl lägga en gissning

Tävling 51/51 Gissa artisterna i tävling50/50  :rolleyes:


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
 :lol:

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
ÄNTLIGEN 50

För femtionde gången är det alltså dags att lyssna, begrunda, bedöma och rösta.

Poängfördelning 6, 5, 4, 3, 2 och 1p. så att den man gillar bäst får 6 poäng och den man gillar minst bäst får 1 poäng.
Deltagare ger 1 poäng till den egna låten / låten man deltar i.


Röstningen pågår i två veckor, fram till 8.10.2017 kl 22/21 (finsk/svensk tid)

Hög tid att rösta, om du inte redan gjort det. Notera också att dom som bor i Finland får en extra timma på sig att rösta, vilket naturligtvis är djupt orättvist, men inget att göra åt, eftersom festivalgeneralen bestämt så! :P
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag gissar på tolv fler röster!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Några timmar kvar än - RÖSTA RÖSTA RÖSTA RÖSTA

Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
And here is the Huddinge jury

Låt 4. 6 p
Låt 3. 5 p
Låt 6. 4 p
Låt 5. 3 p
Låt 2. 2 p
Låt 1. 1 p
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Som vanligt drivs jag av en oemotståndlig lust att (bort)förklara mig och mitt alster, så för vad det kan vara värt:

Femti gastar är starkt inspirerad av det norska bandet Kaizers Orchestra's första skiva "Ompa til du dør". Den som tar sig tid att lyssna kommer att upptäcka vilken blek kopia min låt är   :ph34r:.

Elgitarr-VSTi:s jag använt är Indiginus Renegade som lead och AAS Strum GS-2 för komp, båda körda genom IK Multimedias Amplitube.  B)

Melodin som inleder solot är (som säkert flera av er vet) det gamla ryska örhänget "Katjosja" som står i diverse vispopböcker. Och Wernborg, visst har jag klippt ihop solot. Men spelat själv har jag gjort, inga samplade solon här!  <_<
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo jag hör likheten med arret men annars tycker jag att det är mycket eget. Så vad blir nästa utmaning för oss?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se