Kontrollrummet

Plinka & Jocke: Candle(Happy mind)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kämpar på mellan tydlighet och värme... Hittar nog rätt om ett halvår eller nått...
Klart vi ska ha en version med stråkar! Det kommer - vilket år som helst...! ;)

Ok det vart lite kämpigt för Jocke när det kom in en skog av stråkar från mig så han bad mig mupptrixa lite. Passade på att sänka plinket och Plinka något och höjde bas och trummor lite när jag försökte balansera in stråkskogen - kanske rätt... kanske fel... vad vet jag?? :blink:

Den här mixen är också bra tycker jag.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fin ballad. Snygg  sång och snyggt lir, tycker det låter jättebra.
/Roffe H (Har börjat återfå hörseln på höger öra, förhoppningsvis tillbaka igen med både lyss och lir  :))
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Kämpar på mellan tydlighet och värme... Hittar nog rätt om ett halvår eller nått...
Klart vi ska ha en version med stråkar! Det kommer - vilket år som helst...! ;)

Ok det vart lite kämpigt för Jocke när det kom in en skog av stråkar från mig så han bad mig mupptrixa lite. Passade på att sänka plinket och Plinka något och höjde bas och trummor lite när jag försökte balansera in stråkskogen - kanske rätt... kanske fel... vad vet jag?? :blink:

Den här mixen är också bra tycker jag.
Ja den är fin :) Tack för återkoppling Max! ;)

Fin ballad. Snygg  sång och snyggt lir, tycker det låter jättebra.
/Roffe H (Har börjat återfå hörseln på höger öra, förhoppningsvis tillbaka igen med både lyss och lir  :))
Tackar vi för! Så himla trevligt att ha dig tillbaka på forumet och i musiken Roffe!
Plinkar på en låt...