Kontrollrummet
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets RSS-feed
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets Wiki RSS-feed
+  Kontrollrummet
|-+  Demoforumet» Färdiga demon» Plinka & Jocke: Candle(Happy mind)
Username:
Password:
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
Digg This! 
  Skriv ut  
Författare ämne: Plinka & Jocke: Candle(Happy mind)  (läst 1272 gånger) 0
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för att du besöker kontrollrummet.com. Vi vill påminna dig om att också DU kan bli en aktiv medlem (och tillika bli av med detta meddelande!) genom att registrera dig och delta i diskussionerna här.
Jocke
Legend

Gick med: 27.08.2007
Medlem #: 587
Antal inlägg: 4 408
Demokvota:

Visa profil
« Svara #30 skrivet: 30.07.2017, 13:23:21 »

Tycker också det tillför värme, främst i den första delen! smile
Loggat

Plinka
Idol

Gick med: 15.01.2008
Medlem #: 741
Antal inlägg: 1 984
Demokvota:

Peace, Love and Missunderstanding

Visa profil Hemsida
« Svara #31 skrivet: 30.07.2017, 14:30:25 »

Halloj! Nu har jag lyssnat på så många versioner så jag vet inte längre om jag kan hålla reda på dom, haha biggrin Men Eddi, denna som du har lagt upp i tråden, är det samma version som jag fick av Jocke  nu senast, där filen hette "Candle feat Eddi-3"?
För den laddade jag hem och har lyssnat flera gånger i stereo och jämfört med de andra versionerna smile
Den är inte så dum faktiskt! sången kommer fram tydligt, och jag gillar stråkarna, som du säger tillför de värme. Jag tycker det gott kan vara stråk i introt för att sen tystna i början på versen(men det är väl så du har gjort) och sen snyggt att de kommer in vid "the more in life you handle...". Så långt är vi överens. men sen tycker jag faktiskt att i den instrumentala bryggan som som börjar vid 2.30min kan stråkarna plockas bort, för att sen komma in vid 3.30min. I gospelkören kan vi lika gärna gå all in och ösa på! biggrin

P.s i den versionen som ligger i trådhuvudet får jag för mig att baskaggen dunkar lite extra gött, och det gör inget om den får göra det även på stråkversionen Wink

P.s 2: Man tänker mest på det i lurar, men gospelkören låter som att de inte riktigt kan stå still på scenen, aningens snurrkänsla uppstår biggrin
Loggat

Plinkar på en låt...
Jocke
Legend

Demokvota:

Visa profil
« Svara #32 skrivet: 31.07.2017, 00:02:43 »

Det är banne mig inte lätt att stå still när det svänger! Tongue
Loggat

Plinka
Idol

Demokvota:

Visa profil Hemsida
« Svara #33 skrivet: 19.08.2017, 12:33:01 »

Vi tror att vi har enats om en hyfsat slutgiltig verion vad gäller mix och master. Den ligger i trådhuvudet nu. Nu är jag sugen på att slänga över den på Färdiga så att vi kan gå vidare i livet  Roll Eyes
Loggat

Plinkar på en låt...
Jocke
Legend

Demokvota:

Visa profil
« Svara #34 skrivet: 20.08.2017, 13:24:04 »

Hahaha...  Wink

Jag har gömt den i ett mörkt hörn av hårddisken bland mina andra demoner.... Tongue
Loggat

MaxB
Elvis

Gick med: 26.01.2008
Medlem #: 751
Antal inlägg: 16 366
Demokvota:

Visa profil
« Svara #35 skrivet: 26.08.2017, 13:22:56 »

Kämpar på mellan tydlighet och värme... Hittar nog rätt om ett halvår eller nått...
Klart vi ska ha en version med stråkar! Det kommer - vilket år som helst...! Wink

Ok det vart lite kämpigt för Jocke när det kom in en skog av stråkar från mig så han bad mig mupptrixa lite. Passade på att sänka plinket och Plinka något och höjde bas och trummor lite när jag försökte balansera in stråkskogen - kanske rätt... kanske fel... vad vet jag?? blink

Den här mixen är också bra tycker jag.
Loggat

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Youtube och Google
Roffe H
Legend

Gick med: 28.06.2012
Medlem #: 1902
Antal inlägg: 2 748
Demokvota:

Visa profil
« Svara #36 skrivet: 31.08.2017, 14:05:05 »

Fin ballad. Snygg  sång och snyggt lir, tycker det låter jättebra.
/Roffe H (Har börjat återfå hörseln på höger öra, förhoppningsvis tillbaka igen med både lyss och lir  smile)
Loggat

Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)
Plinka
Idol

Demokvota:

Visa profil Hemsida
« Svara #37 skrivet: 07.09.2017, 20:18:09 »

Kämpar på mellan tydlighet och värme... Hittar nog rätt om ett halvår eller nått...
Klart vi ska ha en version med stråkar! Det kommer - vilket år som helst...! Wink

Ok det vart lite kämpigt för Jocke när det kom in en skog av stråkar från mig så han bad mig mupptrixa lite. Passade på att sänka plinket och Plinka något och höjde bas och trummor lite när jag försökte balansera in stråkskogen - kanske rätt... kanske fel... vad vet jag?? blink

Den här mixen är också bra tycker jag.
Ja den är fin smile Tack för återkoppling Max! Wink

Fin ballad. Snygg  sång och snyggt lir, tycker det låter jättebra.
/Roffe H (Har börjat återfå hörseln på höger öra, förhoppningsvis tillbaka igen med både lyss och lir  smile)
Tackar vi för! Så himla trevligt att ha dig tillbaka på forumet och i musiken Roffe!
Loggat

Plinkar på en låt...
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tags:
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
Digg This! 
  Skriv ut  

Gå till:  

Theme by webtechnica.com.