Kontrollrummet
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets RSS-feed
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets Wiki RSS-feed
+  Kontrollrummet
|-+  Kontrollrummet» Nyheter från världen» Ny skiva från Kontrollrummet - Ferlin
Username:
Password:
Sidor: 1 [2]   Gå ned
Digg This! 
  Skriv ut  
Författare ämne: Ny skiva från Kontrollrummet - Ferlin  (läst 1017 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för att du besöker kontrollrummet.com. Vi vill påminna dig om att också DU kan bli en aktiv medlem (och tillika bli av med detta meddelande!) genom att registrera dig och delta i diskussionerna här.
MaxB
Elvis

Gick med: 26.01.2008
Medlem #: 751
Antal inlägg: 16 364
Demokvota:

Visa profil
« Svara #15 skrivet: 07.06.2017, 14:17:36 »

Min första låt på Spotify biggrin
P.S. Jag lyssnar aldrig på spotify, har aldrig registrerat mig eller installerat nån app... kanske så dags nu  Tongue
/Space

Samma sak här. Sällan jag är på fb och då jag ska lyssna så är det tyvärr kört med Androidplattan. Lyckas inte få till det på något vettigt sätt.

EDIT: såg vad jag skrivit... korrigerar: jag är ofta på fb men jag är sällan på Spotify och sällan på Soundcloud.
« Senast ändrad: 09.06.2017, 10:00:04 av MaxB » Loggat

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Youtube och Google
Wernborg
Administrator
Johnny Cash

Gick med: 23.02.2007
Medlem #: 24
Antal inlägg: 7 884
Demokvota:

Moderator

Visa profil
« Svara #16 skrivet: 09.06.2017, 00:53:22 »

Kör ni någon annan tjänst eller köper ni fortfarande cd-skivor?

Nyfiken.
Loggat

spacetrucker
Idol

Gick med: 21.03.2007
Medlem #: 326
Antal inlägg: 1 909
Demokvota:

Anything too stupid to be said, is sung.

Visa profil Hemsida
« Svara #17 skrivet: 09.06.2017, 08:48:32 »

Nyfiken.

...köper fortfarande CD-skivor.... och vinyler Cool. Senaste CD skivan: Roger Waters, Is This The Life We Really Want.

//Space
Loggat

Life is too short to remove USB safely
Harmonica mike
The one and only
Johnny Cash

Gick med: 22.02.2007
Medlem #: 18
Antal inlägg: 5 239
Demokvota:

Frequency listening poet

Visa profil
« Svara #18 skrivet: 09.06.2017, 09:06:28 »

Nope,jag köper inga skivor. Jag har lite tur och har känningar till det lokala biblioteket.Vid jämna mellanrum så kastas det en del skivor som saknar "lånare" och då passerar dom mitt filter(givetvis ett antal andra också).Några guldkorn har jag lagt vantarna på men mycke skräp också jazz och sånt där pudel rockigt  Tongue laugh

Skämt givetvis,all musik förtjänar all respekt.

Så mitt tips för lite udda musik utanför comfortzonen,checka lokala bibblan då det slängs en del där av olika anledningar..Med lite tur så hamnar man i ett filter och kan ta del av det..

Sen är det spotify för hela slanten,och egna låtar samt inte minst KR:s fantastiska musikskatt...

Mike
Loggat
Asti
Superior Drummel
Johnny Cash

Gick med: 14.08.2011
Medlem #: 1777
Antal inlägg: 5 715
Demokvota:

Vart tog den där ölen vägen..?

Visa profil
« Svara #19 skrivet: 09.06.2017, 10:18:12 »

Längesen jag köpte en CD/vinylskiva faktiskt....
Och biblioteket i Vetlanda tar inte längre hem nya skivor.
Blir mest Spotify nuförtiden. Pga hörselproblemen får jag inte ut så mycket
av stereon heller längre, utan den står mest och samlar damm.
Tyvärr ligger inspelandet också nere, så det känns lite musikfattigt för tillfället....  Sad
/Asti t.f. musikundernärd
Loggat

Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten
Wernborg
Administrator
Johnny Cash

Gick med: 23.02.2007
Medlem #: 24
Antal inlägg: 7 884
Demokvota:

Moderator

Visa profil
« Svara #20 skrivet: 09.06.2017, 10:31:19 »

Spotify är ju en otrolig källa till glädje tycker jag, men samtidigt finns inget som slår charmen och känslan av att släppa ner nålen på en vinylplatta. CD-skivor har jag lämnat helt.

Det där med biblioteket hade jag glömt bort. Så konsumerade jag också musik för många år sedan. Kul att möjligheten finns kvar, om än i begränsad omfattning.

Trist att vara utan musik Asti.  Sad

Här avnjuts musiken i det wernborgska hemmet. En dual 1019 för vinylerna och en hemmabyggd Spotify connect-manick som bygger på Volumio på en Raspberry pi3 med Hifiberry DAC. Den är grymt fiffig den där prylen, då den även har airplay så jag kan streama KR-festivaler och annan löst drällande musik också. (Det är den där lilla, lilla grunkan mellan receivern och skivspelaren.)

« Senast ändrad: 09.06.2017, 10:34:03 av Wernborg » Loggat

Asti
Superior Drummel
Johnny Cash

Gick med: 14.08.2011
Medlem #: 1777
Antal inlägg: 5 715
Demokvota:

Vart tog den där ölen vägen..?

Visa profil
« Svara #21 skrivet: 09.06.2017, 10:40:25 »

Spotify är ju en otrolig källa till glädje tycker jag, men samtidigt finns inget som slår charmen och känslan av att släppa ner nålen på en vinylplatta. CD-skivor har jag lämnat helt.

Det där med biblioteket hade jag glömt bort. Så konsumerade jag också musik för många år sedan. Kul att möjligheten finns kvar, om än i begränsad omfattning.

Trist att vara utan musik Asti.  Sad

Här avnjuts musiken i det wernborgska hemmet. En dual 1019 för vinylerna och en hemmabyggd Spotify connect-manick som bygger på Volumio på en Raspberry pi3 med Hifiberry DAC. Den är grymt fiffig den där prylen, då den även har airplay så jag kan streama KR-festivaler och annan löst drällande musik också. (Det är den där lilla, lilla grunkan mellan receivern och skivspelaren.)

Jag är ju inte helt utan musik tack och lov!  smile
Men man kan tyvärr inte njuta av det på samma sätt längre pga hörseln.
Och festivaler var ett tag sedan jag vågade mig på.
Jag har en chromecast (audio), som jag kan överföra Spotify till stereon med.
Men jag tycker inte ljudkvalitén blir så bra, så det blir oftast PC-högtalarna ändå...
Hade faktiskt också en Dual skivspelare en gång i tiden! Vad jag minns var den bra.
Loggat

Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten
MaxB
Elvis

Demokvota:

Visa profil
« Svara #22 skrivet: 09.06.2017, 10:55:13 »

Pga hörselproblemen får jag inte ut så mycket av stereon heller längre, utan den står mest och samlar damm.
Tyvärr ligger inspelandet också nere, så det känns lite musikfattigt för tillfället....  Sad
/Asti t.f. musikundernärd

Sad
« Senast ändrad: 09.06.2017, 10:57:02 av MaxB » Loggat

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Youtube och Google
MaxB
Elvis

Demokvota:

Visa profil
« Svara #23 skrivet: 09.06.2017, 11:04:03 »

Nyfiken.

Lyssnar inte på vinyl, CD eller Spotify eller nån annan tjänst.
Har ett mastodontarkiv (på hårddisk) med gammal musik men i mp3-format, ett arkiv som byggts upp genom de senaste decennierna. Där finns hur mycket som helst att hämta till mp3-spelaren (oftast telefonens mp3-spelare).

En del av musiklyssnandet kommer från tips i tidningar och från andra människor. Det resulterar i en eller några låtar via youtube, för att se om jag gillar.
Om jag gör det, finns Spotify som alternativ. En del av mitt musiklyssnande är till för att jag ska komma på nya saker, fler saker respektive andra saker att komplettera egna nya och gamla låtar. Spelar och sjunger själv mycket och där lär jag mig en hel del i och med att jag lyssnar på det jag spelar in.
Loggat

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tags:
Sidor: 1 [2]   Gå upp
Digg This! 
  Skriv ut  

Gå till:  

Theme by webtechnica.com.

Google besökte denna sida senast 08.10.2017, 05:01:39