Kontrollrummet
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets RSS-feed
Kontrollrummets RSS-feed Kontrollrummets Wiki RSS-feed
+  Kontrollrummet
|-+  Demoforumet» Färdiga demon» MaxB - Du Gör Som Du Vill - 2016-09-26
Username:
Password:
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
Digg This! 
  Skriv ut  
Författare ämne: MaxB - Du Gör Som Du Vill - 2016-09-26  (läst 1844 gånger) 0
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för att du besöker kontrollrummet.com. Vi vill påminna dig om att också DU kan bli en aktiv medlem (och tillika bli av med detta meddelande!) genom att registrera dig och delta i diskussionerna här.
Emulator
- - -
Johnny Cash

Gick med: 21.02.2007
Medlem #: 5
Antal inlägg: 8 598
Demokvota:

Visa profil
« Svara #30 skrivet: 11.10.2016, 02:01:18 »

Låter bra Max! Säker sång, först tänkte jag att du lixom klipper av meningarna lite väl kort, men efter att ha lyssnat igenom så blir det istället till en egen sångstil, som funkar och låter bra!

Små synpunkter:

"oooh-kören" tycker jag du kan dra ner volym lite på. Den torra, mer avhuggna och pratsjungiga max, kan du istälet höja ett snäpp i mixen, bara lite. Kanske en liiiiiiiiiiiiiiiiiiten boost på 200-300-400 Hz på rösten också för mer värme.

Orgeln kan dras ner pytteskitlite i mitt tycke.

Bra låt, bra sång. bra!
Loggat

MaxB
Elvis

Gick med: 26.01.2008
Medlem #: 751
Antal inlägg: 16 366
Demokvota:

Visa profil
« Svara #31 skrivet: 13.10.2016, 12:10:14 »

Låter bra Max! Säker sång, först tänkte jag att du lixom klipper av meningarna lite väl kort, men efter att ha lyssnat igenom så blir det istället till en egen sångstil, som funkar och låter bra!
Små synpunkter:
"oooh-kören" tycker jag du kan dra ner volym lite på. Den torra, mer avhuggna och pratsjungiga max, kan du istälet höja ett snäpp i mixen, bara lite. Kanske en liiiiiiiiiiiiiiiiiiten boost på 200-300-400 Hz på rösten också för mer värme.
Orgeln kan dras ner pytteskitlite i mitt tycke.
Bra låt, bra sång. bra!

Medveten frasering jag bearbetar på olika sätt, då jag sjunger. Avklippning av mening är meningen...  Tongue
Referenser är Bob Dylan, Van Morrison, Joe Cocker och många fler. Di gör så, har jag noterat och det kan få min engelska att vara mindre svensk, kanske?

Ohh ner ska jag kolla nästa gång inspelningsdatorn dras igång. Kolla att höja pratsång... Borde egentligen sjunga om hela orkesterversionen av låten...
Boosten på sången på 2-400 Hz har jag inte tänkt på. Ska också kollas upp Tack för tips!
Organ goes crazy mot slutet, högre och högre volym på den. Den borde kanske sänkas i volym eftersom den tar över men jag har tänkt sjunga in starkare körstämmor mot slutet för varje gång orgeln låter, men har ännu inte kommit dit...
« Senast ändrad: 15.10.2016, 00:05:24 av MaxB » Loggat

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Youtube och Google
Dividend
Elvis

Gick med: 27.02.2007
Medlem #: 95
Antal inlägg: 10 317
Demokvota:

Den som noterar musik, använder inte gitarr!

Visa profil
« Svara #32 skrivet: 14.10.2016, 19:19:17 »

Jag gillar hatten och visslingar, de är riktigt bra...KAn inte låta bli att få Ennio Emericone-vibbar, pga vissel och typiska western-harmonier.

Fin text. HArmonierna är adekvata och igenkännbara, men känns oroginella och origniella. KAnske tack vare sångmelodin.

Riktigt bra låt. Kansek en av dina bästa.
Loggat

Plinka
Idol

Gick med: 15.01.2008
Medlem #: 741
Antal inlägg: 1 984
Demokvota:

Peace, Love and Missunderstanding

Visa profil Hemsida
« Svara #33 skrivet: 16.10.2016, 21:00:03 »

Det är en jättebra låt och du sjunger den väldigt bra! Gitarren är snygg som vanligt och jag tycker att orgelljudet funkar bra men något parti med stråk funkar mindre bra här. Verkligen härlig känsla och melodi annars.
Loggat

Plinkar på en låt...
Roffe H
Legend

Gick med: 28.06.2012
Medlem #: 1902
Antal inlägg: 2 748
Demokvota:

Visa profil
« Svara #34 skrivet: 19.10.2016, 19:00:04 »

Gillar låten och texten är på god väg (åt rätt håll) gillar kören, orgeln och plocket.  smile
/Roffe H
Loggat

Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)
MaxB
Elvis

Gick med: 26.01.2008
Medlem #: 751
Antal inlägg: 16 366
Demokvota:

Visa profil
« Svara #35 skrivet: 07.10.2017, 18:44:54 »

Håller på att städa och hittade denna version av "Du Gör Som Du Vill" under halvfärdiga.
Lägger inte mer krut på mixen här så den hamnar under helfärdiga...
Loggat

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Youtube och Google
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tags:
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
Digg This! 
  Skriv ut  

Gå till:  

Theme by webtechnica.com.

Google besökte denna sida senast 18.10.2017, 00:14:24