Kontrollrummet

Kontrollrummet permanent på SoundCloud?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Kontrollrummet på SoundCloud?

Men, varför det? Och har vi inte stuff där redan?  :wacko:

Jomenvisst! Det finns ett antal tracks från div festivaler, men nu var tanken en annan. Om vi (läs våra uppskattade moderatörer) skulle lägga upp KR som permanent grupp där, så skulle vi kunna få en kanal till nyrekrytering. OBS! det är alltså inget fel på nuvarande medlemmar, men friskt blod och nya tracks är aldrig fel!

Med KR på SoundCloud skulle vi kunna cruisa runt och sprida namnet och vår mission runt jordklotet allihop! Med lite likes, vettiga kommentarer på duktiga musikers sidor och länkningar skulle vi få massa intresserade att dyka upp (ok, det finns inga statistiskt hållbara garantier, men förhoppningar)

Betänk: Optimisten har lika ofta fel som pessimisten - men roligare under tiden!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Toppenbra!

Det är väl du och/eller Bribedant som "äger" Kontrollrummet på Soundcloud. Jag tycker vi skulle använda den i så fall. Med tanke på att ni mutat in namnet "Kontrollrummet". Och att www.soundcloud.com/kontrollrummet är upptaget av denna grupp.

Dock finns en begränsning i gratiskonton på Soundcloud i antal spellistor och antal låtar man kan ha uppladdade, men det får väl bytas ut med jämna mellanrum.

För 99 euro om året blir Soundcloud unlimited. Skulle vi kunna ha alla festivaler där. Samtliga låtar.

Vill du släppa gruppen till mig så hittar jag gärna på något!!
« Senast ändrad: 15.02.2016, 14:19:13 by Wernborg »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul initiativ -  kanske kan man röra runt i grytan den vägen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Jag sitter på login uppgifterna om jag minns rätt. Tanken var att moma och undertecknad skulle vinna alla kommande festivaler och soundcloud.com/kontrollrummet fungera som distributionskanal för våra festivalers spellistor.

Jag överlåter gärna kontot om någon vill vidareutveckla. Gratis konto med begränsad kapacitet som sagt.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag sitter på login uppgifterna om jag minns rätt. Tanken var att moma och undertecknad skulle vinna alla kommande festivaler och soundcloud.com/kontrollrummet fungera som distributionskanal för våra festivalers spellistor.

Jag överlåter gärna kontot om någon vill vidareutveckla. Gratis konto med begränsad kapacitet som sagt.

Har lite idéer. Skickar PM.


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil

Bribed Ant är en alltför ärlig själ :lol: Det var ju en diabolisk smart plan som skulle förbli dold i det dunklaste vrår  :D :D :D

MEN, nu har KR en egen grupp på SoundCloud och det är kanoners!

Undertecknad har ju fibblat där i något år och fått slag på ett antal idealister inom prog och post prog som kanske skulle kunna vara kul att knyta upp till KR?

Intresserad kan botanisera utifrån min profil, där finns ett antal fruktansvärt duktiga på min lista av sådana som jag själv följer för att lyssna och lära. Kika gärna om andan faller på: https://soundcloud.com/moma-10

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad tsmalmbe

99e låter ju inte oöverkomligt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.