Kontrollrummet

Sälja rignsignaler?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Niklas_J_Blixt

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
    • niklasjblixt.com
Som rubriken låter så har jag funderat lite på att sälja lite ringsignaler och liknande. Är det någon som har erfarenhet av det?

Jag skulle helst vilja sälja dom via iTunes och liknande, någon som har koll på hur det fungerar?


Frilansande trummis, mixare och musik producet
niklasjblixt.com


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nä - noll koll, men är det inte minst 10 år för sent?^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vi var med i nåt Tele2-jippo jag o perrowitch och hamnade ganska högt i deras listor . men ingen inte ens vi köpte våra ringsignaler tror det är rätt så kört!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
sålde jazzringsignaler förra året - jag tror att de signalerna är gratisobjekt idag...

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Niklas_J_Blixt

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
    • niklasjblixt.com
Nä - noll koll, men är det inte minst 10 år för sent?^^

Hehe, kanske? Kanske inte? 

Har inga planer på att det ska dra in några direkt pengar, men jag vet ju att en del köper nedkortade variant av vissa låtar att ha som ringsignaler eller liknande på sin mobil.

Tanken med iTunes och liknande är att det är tillgängligt på ett enkelt sätt. Och vill någon köpa är jag fine go ahead. Vill inge köpa så är det ingen direkt förlust för mig då jag inte kommer lägga ned så mycket tid på det. Det kommer definitivt inte var min primära inkomstkälla. Det är mest korta snuttar av låtidér eller så som jag bara har ligger och skräpar så jag tänkte i alla fall testa och se om någon är intresserad.



Frilansande trummis, mixare och musik producet
niklasjblixt.com


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nä - noll koll, men är det inte minst 10 år för sent?^^

Hehe, kanske? Kanske inte? 

Har inga planer på att det ska dra in några direkt pengar, men jag vet ju att en del köper nedkortade variant av vissa låtar att ha som ringsignaler eller liknande på sin mobil.

Tanken med iTunes och liknande är att det är tillgängligt på ett enkelt sätt. Och vill någon köpa är jag fine go ahead. Vill inge köpa så är det ingen direkt förlust för mig då jag inte kommer lägga ned så mycket tid på det. Det kommer definitivt inte var min primära inkomstkälla. Det är mest korta snuttar av låtidér eller så som jag bara har ligger och skräpar så jag tänkte i alla fall testa och se om någon är intresserad.



Lycka till! :) När det finns någon av dina låtidéer att ladda ner till telefonen kan du väl säga till! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Niklas_J_Blixt

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
    • niklasjblixt.com
Nä - noll koll, men är det inte minst 10 år för sent?^^

Hehe, kanske? Kanske inte? 

Har inga planer på att det ska dra in några direkt pengar, men jag vet ju att en del köper nedkortade variant av vissa låtar att ha som ringsignaler eller liknande på sin mobil.

Tanken med iTunes och liknande är att det är tillgängligt på ett enkelt sätt. Och vill någon köpa är jag fine go ahead. Vill inge köpa så är det ingen direkt förlust för mig då jag inte kommer lägga ned så mycket tid på det. Det kommer definitivt inte var min primära inkomstkälla. Det är mest korta snuttar av låtidér eller så som jag bara har ligger och skräpar så jag tänkte i alla fall testa och se om någon är intresserad.



Lycka till! :) När det finns någon av dina låtidéer att ladda ner till telefonen kan du väl säga till! :)

Tack det ska jag göra! :)


Frilansande trummis, mixare och musik producet
niklasjblixt.com