Kontrollrummet

EZmix - någon som använder?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Jag köpte EZmix (2) för att jag tänkte att det skulle vara ett snabbt sätt att nå fram till resultat som jag annars måste in och skruva i flera pluggar för att nå fram till. Nu, några månader senare, inser jag att jag fortfarande sitter och skruvar plugg istället. Jag hittade helt enkelt aldrig exakt det där jag var ute efter i EZ.

Jo, deessern. Den använder jag ofta. Fungerar riktigt bra för mina sång-produktioner.

Nån annan som har testat och vill tycka till om programmet?


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Använder du den på rätt sätt? Jag menar om du tänkt slänga in den i en mix. Den ska ju anpassas efter allt annat.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad bloeas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Jag har EZmix 2 och 2 expansioner, core och mastring.
Jag gillar den och använder den på olika sätt i varje projekt jag håller på med.
Jag gör som du typ, grundmixar med dom vanliga pluggarna och om jag vill ha nått spec sound eller karaktär på kanalen lägger jag på EZmix.
Använder mest core och mastringsexpansionen. Kostar ju bara 300 styck, så det kommer nog bli några expansioner till.

www.facebook.com/andreasblom.musik
www.soundcloud.com/bloeas
www.youtube.com/bloeas


Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Använder du den på rätt sätt? Jag menar om du tänkt slänga in den i en mix. Den ska ju anpassas efter allt annat.
Alltså, när jag köpte EZ så använde jag det konstant (på både rätt och fel sätt :) ) bara för att "komma in" i programmet, men märkte efter ett tag att jag allteftersom låten tog form bytte ut plugg efter plugg till andra, för att jag inte var helt nöjd med hur det lät.
Fast iofs, det där kan ju ha med min vana av "hur mina låtar ska låta" att göra.
Märk väl att jag på intet sätt dissar EZ! Jag är bara nyfiken på om andra hittat in i programmet mer än jag har gjort!

Och förresten, medan jag nu sitter och skriver slår det mig att jag gillade någon av tape simuleringarna ganska mycket. Den måste jag leta fram igen :)